Gjest redd,bekymret jente Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hei. Jeg er en ung jente på litt under 20 år. Jeg har hatt vondt i korsryggen i nesten 3 uker nå, vært hos legen med det, og hu trodde det var prolaps.. Jeg har strålinger ned til kneet i høyre bein, og egentlig ganske vondt i høyre lår når jeg går (vet ikke om det har med dette å gjøre?) Jeg kom til legen uken etter, men da var det en vikar som var det, jeg fikk beskjed av fastlegen og komme tilbake den uken hvis jeg ikke ble bedre, så skulle jeg bli sendt på MR. Når jeg kom til legen ville hun ikke sende meg på MR fordi hun mente det ikke var nok grunnlag,for hun sa man måtte ha blitt plaget med smertene osv i lenger tid enn jeg hadde, og hu derfor ikke kunne sende meg videre.. Hu sendte meg derfor til fysio-terapeut, som jeg har time hos neste uke. Jeg ringte forresten fysioterapeuten for og bestille timen, og han syntes det var veldig rart jeg ikke var blitt sendt til MR.. men nok om det.. Vikar-legen ba meg i midlertid kontakte legen dersom det ble noe problemer med avføring, eller urin.. Et par dager etter det var avføringa mi veldig løs, men vanskelig og få ut, og jeg trodde det var omgangsyken. Men det var bare et par dager i løpet av den dagen, så ga deg seg.. jeg Fortsatte og være veldig kvalm, og nå snart 4 dager etterpå får jeg ikke ut nooe avføring i det hele tatt, jeg prøver så godt jeg kan,men har ikke mulighet, jo mer jeg prøver, jo kvalmere blir jeg og kjenner jeg får sånn like før jeg må kaste opp følse som kommer helt opp i halsen... Hva skal jeg gjøre? Jeg er så redd, og jeg lurer på, burde jeg kontakte lege? vil jeg bli tatt på alvor? Vil jeg bli sendt på sykehuset, og i såfall, om jeg skulle måtte opperere (vikar-legen snakket om det), er det en stor opperasjon? og må jeg tilbringe mye tid på sykehuset? Jeg er så utrolig engstelig og redd..:\ Vær så snill og svar meg. På forhånd, tusen takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294618-prolaps-og-forstoppelse-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Ring legevakt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294618-prolaps-og-forstoppelse-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-hjelp-meg/#findComment-2375514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Eg syns vikarlegen di opptrådte litt merkelig, når vedkommende ikkje ville tilvise deg til MR undersøkelse samtidig som h*n nevnte operasjon og deretter tilviser deg til fysioterapeut!? Men som vikarlegen sa så burde du ringe lege om du fikk problemer med avvøringen, og det har du jo fått. Så dermed kan du med god samvittighet ringe legevakten, der skal du _selvfølgelig_ bli tatt alvorlig, og om det ikkje feiler deg noe alvorlig så trenger du ikkje ha dårlig samvittighet av den grunn. Det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. Håper det går fint med deg, ring legevakten du så kanskje du får slått deg litt til ro! God bedring, og God jul ! :-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294618-prolaps-og-forstoppelse-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-hjelp-meg/#findComment-2375518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.