Gjest Hvis det er noe håp i det hele tatt Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg er en voksen mann som alltid har hatt lyst til å lære å spille gitar, men som dessverre har 10 tommeltotter og svært lite gehør for toner og rytme. Jeg har lånt meg en gitar(nylonstrenger?), men mangler oppskriften på hvordan jeg skal lære å spille. Noen som kan anbefale hvordan jeg skal gå frem - bøker, nettsider eller kurs? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Kjøp deg Lillebjørn Nilsens gitarskole. Husker ikke hva den heter, men det er en veldig god og lettfattelig innføring i gitarspill. Aldri for gammel til å lære å spille gitar! 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 http://fuv.hivolda.no/prosjekt/hunstmo/ vær så god og lykke til. Har du nok lyst, går det kanskej bra med tommeltotter uten rytme og alt du skrev. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Lillebjørn Nilsens gitarbok er veldig greit og oversiktelig. Men å påståat jeg har blitt en kløpper på gitar av å bruke den, er å ta i. 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Lillebjørn Nilsens gitarbok er veldig greit og oversiktelig. Men å påståat jeg har blitt en kløpper på gitar av å bruke den, er å ta i. Den er god for begynnere synes jeg, lengre har jeg aldri kommet, tvert om! Men linken jeg la inn ser jo fin ut, hvis 'mannen' har lyst å begynne å øve allerede i kveld. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg kan å spille gitar og har lært meg det selv. Enten kan du begynne med et gitarkurs som er nevnt her eller du kan lete på nettet og se hvordan de forskjellige grepene er. Begynn med enkle grep, som A, D, E, C og enkel G. "Frelsesarmeen" G er enkel, det er holde å første strengen på tredje bånd med pekefingeren og tommeltotten på den øverste strengen. Lær de enkle grepene først før du begynner med barregrep. Men dette tar tid, så det er viktig at du øver ofte og ikke gi opp, det går trekt i starten, men går raskere etter hvert. Lykke til:-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Den er god for begynnere synes jeg, lengre har jeg aldri kommet, tvert om! Men linken jeg la inn ser jo fin ut, hvis 'mannen' har lyst å begynne å øve allerede i kveld. Ja, den er bra for begynnere og har en bra akkordoversikt. Jeg har heller aldri kommet videre. 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg kan å spille gitar og har lært meg det selv. Enten kan du begynne med et gitarkurs som er nevnt her eller du kan lete på nettet og se hvordan de forskjellige grepene er. Begynn med enkle grep, som A, D, E, C og enkel G. "Frelsesarmeen" G er enkel, det er holde å første strengen på tredje bånd med pekefingeren og tommeltotten på den øverste strengen. Lær de enkle grepene først før du begynner med barregrep. Men dette tar tid, så det er viktig at du øver ofte og ikke gi opp, det går trekt i starten, men går raskere etter hvert. Lykke til:-) ''barregrep'' er en umulighet, spør du meg. Man kan spille flere enkel sanger med 2 eller 3 grep, fint å øve på det og ikke gå videre øfr man får til en-to ssanger. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 ''barregrep'' er en umulighet, spør du meg. Man kan spille flere enkel sanger med 2 eller 3 grep, fint å øve på det og ikke gå videre øfr man får til en-to ssanger. Hehe, barregrep er ikke lett, men slettes ikke umulig å lære. Når du har lært deg det, så åpner det seg en helt annen verden og plutselig har du lært en mengde nye grep:-) Litt vanskelig i starten å få satt fingrene riktig, men det læres ved øvelse. Akkurat nå har jeg spilt flere sanger av Creedence, spilte sammen med cd'en, artig:-) Men de grepene jeg nevnte til trådstarter så kan man spille det meste av sanger. Mange sanger har bare 3 grep:-)......også flere Creedence sanger. 0 Siter
Gjest Hvis det er noe håp i det hele tatt Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Takk for mange gode svar og tips! Jeg har tittet gjennom nettsiden og går på med godt mot på 1.juledag Neste år blir det julesanger på gitar 0 Siter
adelie Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Hehe, barregrep er ikke lett, men slettes ikke umulig å lære. Når du har lært deg det, så åpner det seg en helt annen verden og plutselig har du lært en mengde nye grep:-) Litt vanskelig i starten å få satt fingrene riktig, men det læres ved øvelse. Akkurat nå har jeg spilt flere sanger av Creedence, spilte sammen med cd'en, artig:-) Men de grepene jeg nevnte til trådstarter så kan man spille det meste av sanger. Mange sanger har bare 3 grep:-)......også flere Creedence sanger. Joa. Og CCR er bra*** (Hvor bor du? Barregrep tror jeg kommer litt an på hvordan hånd man har. Jeg skulle sikkert øvd mer. Men innså at det aldri ville bli noe greie på det, så jeg har hengitt meg til andre sysler lissom på en måte hvis du skjønner.. 0 Siter
adelie Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Takk for mange gode svar og tips! Jeg har tittet gjennom nettsiden og går på med godt mot på 1.juledag Neste år blir det julesanger på gitar Så flott! Lykke til! Fint å ha noe slikt å pusle med i jula. Da går tiden fort, og man koser seg. 0 Siter
mrxx Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Joa. Og CCR er bra*** (Hvor bor du? Barregrep tror jeg kommer litt an på hvordan hånd man har. Jeg skulle sikkert øvd mer. Men innså at det aldri ville bli noe greie på det, så jeg har hengitt meg til andre sysler lissom på en måte hvis du skjønner.. Jeg bor her, skal du besøke meg?...:-) De fleste klarer nok barregrep, de med korte fingre har kanskje litt mer problemer med det enn de med lange, men det går med trening. Jeg kjenner ingen som ikke klarer det hvis de vil og øver nok. God jul da:-) 0 Siter
adelie Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Jeg bor her, skal du besøke meg?...:-) De fleste klarer nok barregrep, de med korte fingre har kanskje litt mer problemer med det enn de med lange, men det går med trening. Jeg kjenner ingen som ikke klarer det hvis de vil og øver nok. God jul da:-) Takk i like måte Ja kanskje jeg skulle komme til deg og gaule litt... If you come down to the river,... You dont have to worry ...People on the river are happy to give.... Det er så deilig med rock eller CCR e.l., det blir klissete med bare julesanger for meg. Selv om de er fine og vakre, trenger jeg noe med guts i (hvis du skjønner .. 0 Siter
mrxx Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Takk i like måte Ja kanskje jeg skulle komme til deg og gaule litt... If you come down to the river,... You dont have to worry ...People on the river are happy to give.... Det er så deilig med rock eller CCR e.l., det blir klissete med bare julesanger for meg. Selv om de er fine og vakre, trenger jeg noe med guts i (hvis du skjønner .. Jeg spiller og du synger, så bare kom:-) Jeg synger også, så jeg blir med å gauler:-) Jeg også er en rockeman, liker rock, det skal svinge litt, kjenne blodet bruse. Jeg spiller AC/DC så det jomer når jeg trener, hvis jeg er alene da og ikke minst i bilen, hele bilen rister:-) Joda, rock er saker:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.