Gjest julestri Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Er en kvinne på snart 40. Har nettopp avslutta ett 14 år langt forhold. Har 3 barn mellom 6 og 10 år. Mannen min flytta ut i november og vi har akkurat gjort opp med hus og gjeld. Saken er den att jeg sliter med min eks svigerfamilie. Ungene var med meg på julaften hos mine foreldre, og min eks var også med. Jeg er ikke invitert til noen samenkomst hos min eks familie. Er ikke velkommen der i huset. Eksen var også med i en barnedåp hos min familie etter att bruddet var ett faktum. Ungene spør meg hvorfor mamma ikke kan bli med til farmor, og jeg prøver å svare så best jeg kan. Eksen og jeg er veldig gode venner. Vi samarbeider bra ang. ungene. Og har aldri krangla om noe etter det ble slutt mellom oss. Vi ønsker att barna skal ha det best mulig, og det er derfor vi feira jul sammen. Skal også feire nyttår sammen med felles venner. Foreldrene hans bor 5 min. fra meg. Har siden august ikke snakka med de. Vi var enige om bruddet begge to. Er det noen andre som har det slik som meg? og er dette normalt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294767-eks-svigerfamilie-og-julefeiring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ung mamma!:) Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Det er nok normalt, det er jo slutt melom dere...er ikke sikkert han/foreldrene føler like komfortabel med det å være samlet som deg. Når dere har feiret julaften sammen er jo det ganske mye allerede med tanke på at det faktisk er slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294767-eks-svigerfamilie-og-julefeiring/#findComment-2376740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juleelsker:-) Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hei Godt å høre at du og din eks har et godt forhold. Jeg vil tro at det er mer unormalt dersom det skulle være helt naturlig for alle å invitere dere sammen til sammenkomster 1/2 år etter et brudd. Til tross for at dere selv kanskje føler at dette er helt naturlig og ønsker at dere begge skal bli invitert til slike sammenkomster så er det dessverre ofte ikke helt naturlig for de rundt dere. Å feire jul sammen første jul etter et brudd er ganske vanlig tror jeg. Jeg har hørt om flere som gjør dette. Men å være sammen i diverse andre juleselskaper ol. er heller mer uvanlig vil jeg tro. Et brudd kan være vanskelig å takle for enkelte utenforstående. Spesielt den første tiden. Det er ikke bare paret som skiller seg som har det tøft. Jeg er selv skilt og da jeg og min mann skilte lag så syntes jeg at dette var veldig ok for oss. Men jeg opplevde som deg at noen av de nærmeste hadde vanskelig for å takle vårt brudd. F.eks min svigerinne tok ikke lenger kontakt med meg, mange av våre felles venner forsvant. Mine foreldre har aldri tatt kontakt med min eks, men de hilser og er selvfølgelig vennlige mot han om de skulle treffe han en gang iblant. Men mine ekssvigerforeldre derimot er helt fantastiske. De stiller virkelig opp for meg, min eks og våre barn. Tror det har mye å gjøre med folks personlighet å gjøre. Ikke ta det så tungt. Fortell barna at det er slik nå når du og faren deres er gått fra hverandre. Fortell at det ikke er så vanlig å samles alle sammen da. Det er jo sikkert mange andre ting i deres liv som er blitt forandret etter at dere skilte lag så barna vil trolig også forstå denne forandringen. Tror at det er vanskeligere for barn å forstå hvorfor foreldrene gikk fra hverandre når de allikevel alltid er sammen etterpå. Da tenker de kanksje hvorfor de i utgangspunktet gikk fra hverandre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294767-eks-svigerfamilie-og-julefeiring/#findComment-2376938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julestri Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei Godt å høre at du og din eks har et godt forhold. Jeg vil tro at det er mer unormalt dersom det skulle være helt naturlig for alle å invitere dere sammen til sammenkomster 1/2 år etter et brudd. Til tross for at dere selv kanskje føler at dette er helt naturlig og ønsker at dere begge skal bli invitert til slike sammenkomster så er det dessverre ofte ikke helt naturlig for de rundt dere. Å feire jul sammen første jul etter et brudd er ganske vanlig tror jeg. Jeg har hørt om flere som gjør dette. Men å være sammen i diverse andre juleselskaper ol. er heller mer uvanlig vil jeg tro. Et brudd kan være vanskelig å takle for enkelte utenforstående. Spesielt den første tiden. Det er ikke bare paret som skiller seg som har det tøft. Jeg er selv skilt og da jeg og min mann skilte lag så syntes jeg at dette var veldig ok for oss. Men jeg opplevde som deg at noen av de nærmeste hadde vanskelig for å takle vårt brudd. F.eks min svigerinne tok ikke lenger kontakt med meg, mange av våre felles venner forsvant. Mine foreldre har aldri tatt kontakt med min eks, men de hilser og er selvfølgelig vennlige mot han om de skulle treffe han en gang iblant. Men mine ekssvigerforeldre derimot er helt fantastiske. De stiller virkelig opp for meg, min eks og våre barn. Tror det har mye å gjøre med folks personlighet å gjøre. Ikke ta det så tungt. Fortell barna at det er slik nå når du og faren deres er gått fra hverandre. Fortell at det ikke er så vanlig å samles alle sammen da. Det er jo sikkert mange andre ting i deres liv som er blitt forandret etter at dere skilte lag så barna vil trolig også forstå denne forandringen. Tror at det er vanskeligere for barn å forstå hvorfor foreldrene gikk fra hverandre når de allikevel alltid er sammen etterpå. Da tenker de kanksje hvorfor de i utgangspunktet gikk fra hverandre... Det er den første julen alene, så det er nok det jeg kjenner på. Mine foreldre har vært helt utrolige flotte i denne prossessen. Besøker min eks og inviterer han på besøk. Mine eks svigerforeldre som alltid har vært gjestfrie og imøtekommende har derimot avskåret meg helt. Det er nok det jeg kjenner på i denne tiden. Jeg tror nok også att det er forskjellig hvor mye kontakt en har etter ett brudd, kommer vell helt ann på personen. Uansett så har den første julen vært tøff å takle, med eller uten eks svigerforeldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294767-eks-svigerfamilie-og-julefeiring/#findComment-2377120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Blod er tykkere enn vann og de føler vel at de på denne måten tar sin sønns side, noe som i og for seg er naturlig. Ikke tenk mer på det du, det er nok temmelig vanlig og naturlig det du opplever. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294767-eks-svigerfamilie-og-julefeiring/#findComment-2377155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg vet ikke hva som er normalt, men hadde det vært jeg som ble skilt hadde det ikke vært naturlig for meg å delta på exens familiefester mer. Da blir den tråden der kuttet. Jeg ville med glede fulgt mine barn til exens familie, men aldri deltatt selv. Hadde jeg tuffet svigermor tilfelsig ville jeg selvsagt vært hygelig og høflig, men jeg ville ikke invitert henne hjem og ikke forventet å bli invitert. Et brudd er et brudd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294767-eks-svigerfamilie-og-julefeiring/#findComment-2377519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei! Jeg vet ikke hva som er normalt, men hvis dere flyttet fra hverandre i november nå i år, så er det ikke rart at familien hans ikke helt vet hvordan de skal takle ting og tang. Ikke alle tar sånne ting på strak arm. Kanskje de trenger mer tid til å få ting på plass, og bli enige med seg selv om hvordan det er best å forholde seg? Sånn var det iallefall med "den eldre generasjon" hos oss da en av mine søsken skilte seg for noen år siden. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294767-eks-svigerfamilie-og-julefeiring/#findComment-2377562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.