Gjest karpediem Skrevet 11. juni 2001 Del Skrevet 11. juni 2001 Jeg har vært sammen med min kone i 10 år nå.Vi hadde begge hatt noen forhold tidligere før vi traff hverandre. Som i de fleste ekteskap har det vært endel turbulens underveis, men jeg er en tålmodig type og har alltid regnet med at tingene ordner seg. De siste 5 årene har sexlivet vært mildt sagt kjedelig. Jeg elsker kos og erotikk og lange forspill, men det gjør ikke min kone. Hun liker ikke engang å snakke om sex, blir bare irritert hvis jeg prøver å ymte frempå noen nye ideer. Det pleier å bare ende med en kommentar som 'kan ikke du bare stikke den inni og bli ferdig'. Jeg har ikke fått annet enn en kjedelig misjonærstilling på 5 år nå. Og hun virker heller ikke særlig engasjert. Hun tar aldri initiativ til noe seksuelt. Når vi småflørter tidligere på dagen og tar litt på hverandre så kan alt virke lovende, men når vi kommer opp i sengen da er varmen slått av. Jeg har lest boken til Gro Isachsen og var så enig i alt som sto der,(kjempebra bok), men kona gidder ikke å se på den. Da jeg prøvde å gå konfrontere henne med hennes manglende lekelyster, kom hun med følgende kommentar.'Hadde jeg vært deg ville jeg bare tatt for meg og gjort som jeg ville med meg. Hallo? Skal jeg bare gjøre som jeg vil når hun sier bare nei, nei, nei til alle nye variasjoner som jeg måtte foreslå. Jeg har alltid vært vant med å ha tingene klarert på forhånd før jeg gjør noe nytt. Men slik jeg oppfatter det, ønsker hun en som tenker mer som en voldtektsforbryter. Jeg følte nærmest som jeg har vært en dumsnill tufs i alle år. Skal jeg virkelig ta styring med hard hånd? Jeg synes ikke det er min stil. Hvordan skal jeg takle dette? Hilsen forvirret og oppgitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29489-liker-kvinner-%C3%A5-bli-kommandert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Det er faktisk en del kvinner som liker å bli kommandert. Hvis hun sier det på den måten du beskriver, vil jeg si det er mer enn et hint! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29489-liker-kvinner-%C3%A5-bli-kommandert/#findComment-118158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnelist Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Noen kvinner liker å bli kommandert, og jeg er en av dem. Tenner heftig og inderlig hvis typen min tar kommandoen og ikke tar nei for nei. Et sted går jo selvsagt grensen, hvis jeg er sur og i dårlig humør behøver han ikke å nærme seg meg... Det å våkne f.eks. ved at han tar for seg gjør at jeg får øyeblikkelig tenning. Jeg er klar over at det er vanskelig å være mann med en sånn kjærest, spesiellt hvis du liker best å kose og ha lange forspill. Jeg tror denne trangen til å bli dirigert kommer av en oppvekst full av formaninger om hvor stygt og farlig sex er, hvis vi føler at vi mister egen vilje behøver vi heller ikke å føle at vi gjør noe galt. Samtidig kan vi jo ikke be om å bli tatt, det fritar ikke oss for skyldfølelse. Det er selvsagt vanskelig å råde deg, alle er jo forskjellig, men kanskje du kunne prøve litt forsiktig å "presse" henne, la henne føle at hun ikke har egen vilje. F.eks. holde armene hennes mens du kysser puppene, m.m. Hvis du erfarer at hun tenner på dette kan du sikkert etter hvert utvikle det til å binde henne etc. Det forutsetter jo selvsagt at du liker slike sex-leker. Lykke til, jeg vet at du ikke har det lett, men det er håp hvis du vil gå med på hennes premisser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29489-liker-kvinner-%C3%A5-bli-kommandert/#findComment-118166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karpediem Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Det er faktisk en del kvinner som liker å bli kommandert. Hvis hun sier det på den måten du beskriver, vil jeg si det er mer enn et hint! Takk for rådene. Jeg skal prøve forslagene. Jeg har ingen problemer med å leke dominerende, bare jeg vet på forhånd at dette er spillereglene. Hvis dette skulle stemme så er jeg fortsatt i villrede hvorfor det har tatt så lang tid før dette kom for dagen. Hvorfor er det så vanskelig å snakke om sånt? Vi kan jo snakke om absolutt alt annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29489-liker-kvinner-%C3%A5-bli-kommandert/#findComment-118182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Takk for gode ord om "Sex – ja takk". Slike ord varmer en forfatter, som skriver og skriver….og ønsker at alle andre skal få et like godt sexliv som jeg har selv. Ja, noen kvinner liker å bli kommandert. SM-leker er svært populære for tiden. Alle leketøysbutikkene for voksne melder om rekordomsetning av håndjern, noe som er en god indikator for hva som skjer på soverommene. SM-leker forutsetter at partene tar hver sin rolle, den ene dominerer (S), mens den andre blir dominert (M). Da kan like gjerne kvinnen være den som dominerer, mens mannen er den som underkaster seg. Det kan hende din kone er en god M, på jakt etter en god S, uten at jeg tror at hun selv på noen måte vil bruke slike begreper. Det høres litt risikabelt ut bare å sette i gang med SM-leker, uten å ha mer enn en overfladisk signalisering å forholde deg til. Men ett eller annet bør dere gjøre for å komme dere unna et sexliv som høres ut til å gå på automatgir. Du høres heller ikke helt komfortabel i en mulig S-rolle. Jeg synes likevel du skulle prøve om det er hold i hennes forsiktige ønsker om å bli kommandert. Neste gang dere skal ha sex - hvorfor ikke gjøre alt annerledes? Når du flørter med henne på formiddagen og hun svarer positivt. Gå og lås døra og trekk ut telefonkontakten. Si til henne at du tar kommandoen og gjør henne oppmerksom på at hun har sagt at du kan gjøre det. Avtal på forhånd kodeord for stopp, om hun ikke vil fortsette med en bestemt aktivitet. Ikke gå på soverommet, men bruk andre rom, f.eks. kjøkkenbordet, sofaen i stua, dusjen, kjøkkenbenken eller opp langs en vegg. Ha et langt forspill på dine premisser, men gjør ting du vet hun også liker. Fortell henne i klartekst hva hun skal gjøre med deg og med seg selv, gjerne at hun tar på seg selv mens du ser på. Bestem stillinger du kan tenke deg å prøve. Vær litt rå – ikke bare hensynsfull hele tiden. Du kan for eksempel prøve å daske henne lett på rumpa når dere nærmer dere finalen, (det er mulig du må vente med den til en senere anleding – om hun tenner på din nye S-rolle). Håper litt av urkvinnen våker i henne og sexlivet deres får en ny giv! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29489-liker-kvinner-%C3%A5-bli-kommandert/#findComment-118183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Takk for rådene. Jeg skal prøve forslagene. Jeg har ingen problemer med å leke dominerende, bare jeg vet på forhånd at dette er spillereglene. Hvis dette skulle stemme så er jeg fortsatt i villrede hvorfor det har tatt så lang tid før dette kom for dagen. Hvorfor er det så vanskelig å snakke om sånt? Vi kan jo snakke om absolutt alt annet. Kanskje hun (og du) på en måte synes det er flaut med enkelte ting man tenner på, og at man derfor velger å ikke si noe ifall den andre parten synes det er perverst, ekkelt eller noe sånt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29489-liker-kvinner-%C3%A5-bli-kommandert/#findComment-118190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.