Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Trinordiol p-piller i lengre tid, men slitt med humørsvingninger i tilknytning til menstruasjon. Byttet derfor til Yasmin, som i følge reklamen skal redusere slike humørsvingninger. Tok diss i ei uke, men ble skikkelig deprimert, kjente ikke meg selv igjen. Fikk menstruasjonen igjen, og gikk tilbake til Trinordiol. Har nå brukt disse i 9 dager, men føler meg fremdeles deprimert og psykisk sliten. Kan dette skyldes at jeg har hoppet slik mellom pillene, og er det naturlig at det går så lang tid før humøret stabiliserer seg? Eller kan depresjonen vanskelig skyldes p-pillene? Hva skal jeg gjøre, legen min er ikke i stand til å gi meg noe fornuftig svar på dette, men jeg blir sprø av å ha det sånn, og lurer på om jeg bare må være tålmodig eller om jeg bør begynne å ta mini-pillen eller et annet p-pille merke. Håper på et fornuftig svar som tar dette på alvor: Er det "bare" hormoner som plager meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29490-p-piller-og-nedstemthet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er kun en måte å finne ut av om det har noe med p-piller å gjøre at du er deprimert: slutt i noen uker. Jeg synes ikke du skal bruke noen form for hormoner i den periode. Det kan være mange årsaker til depresjon, det behøver ikke å ha noe med pillene å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...