Gå til innhold

Ingen følelser

Anbefalte innlegg

Gjest Tristoglei

Hei Jeg og kjæresten min har vært sammen i over 6 år. Til sommern skal vi etter planen gifte oss. Vi blir sett på som et "perfekt" par, har mange felles interesser og har det gøy sammen. I sommer fridde han og etter det har forholdet blitt dårligere. Jeg er fra en familie hvor det å vise følelser er helt greit, mens han har problemer med å snakke om ting og jeg føler ofte at vi har et kommunikasjonsproblem som gjør at jeg ikke føler vi kommer nære hverandre. Jeg har tatt det opp flere ganger og han jobber med saken. Når vi har sex føler jeg ingenting lenger - uansett hva han gjør har jeg ikke lyst på han lenger og synes sexen er kjedelig. I høst har jeg møtt en mann som jeg kommuniserer veldig bra med og som jeg har blitt veldig betatt av. Jeg har vært utro med han flere ganger og sexen er helt fantastisk (har ikke fortalt noe om dette til kjæresten min). Vi passer utrolig bra sammen både i og utenfor sengen og jeg har sett de tingene jeg har savnet i forholdet til kjæresten min på en helt ny måte og de har kommet klarere frem. Plutselig føler jeg ingenting for kjæresten min lenger - og det føles forferdelig! Han er en utrolig fin gutt og kommer bra overens med familien og vennene mine, men det eneste jeg føler er at jeg er lei meg fordi forholdet vårt har gått i en helt feil retning og jeg får helt vondt i magen av å tenke på at vi skal gifte oss! Jeg tror ikke det er følelsene til han andre som gjør det, mer at jeg har sett ting i et klarer lys enn før. Jeg er den sterke i foholdet og føler mange ganger at han er som et lite barn, mens jeg trenger en mann å diskutere med. Vi har begge høy utdannelse og bra jobber og er i grunn er bra match, men jeg kjeder meg og føler at ting har gått for langt og at det mer er blitt et vennskap enn lidenskap og kjæresteforhold. Vet at en fremtid med han er et bra valg, men med han andre har jeg sett hvordan ting kan være og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294942-ingen-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke utsett det

Hvis du leser nnlegget ditt selv, så er du vel egentlig ikke i tvil om hva du må gjøre?

Jeg ville gitt beskjed til han du har hatt et forhold til at forholdet er over, og at dere ikke skal ha kontakt før du har ryddet opp i livet ditt.

Så ville jeg hatt den viktige samtalen med forloveden din, hvor du forteller ham at du avlyser bryllupet. Så får den videre samtalen avgjøre om det blir brudd mellom dere, eller om dere ønsker litt mer tid på den avgjørelsen.

Uansett utfall, tar dere ringerunden og avlyser alle avtaler og bestillinger mht bryllupet. Og ringer/ besøker nærmeste familie og forteller at bryllupet er avlyst og om dere er sammen fortsatt eller flytter fra hverandre.

Flytter du for deg selv, la det gå "lang" tid før du går inn i et nytt forhold. Både fordi det er sunt for deg å bli kjent med deg selv som en person som står alene, men også av respekt for alle de som er lei seg for at bryllupet ble avlyst, og som vr blitt glad i dere begge to.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294942-ingen-f%C3%B8lelser/#findComment-2378214
Del på andre sider

Ikke gift deg med ham i alle fall! Det er ikke rettferdig for noen av dere. Få heller ikke barn med ham - da blir det enda verre å bryte ut.

Gi deg selv et bestemt tidsrom, f.eks. 3 mnd. til å tenke grundig gjennom dette på, ta så en skikkelig prat med ham og se hva du har kommet frem til. I denne perioden har du ikke noe kontakt med denne andre. Ikke gjør noe overilt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294942-ingen-f%C3%B8lelser/#findComment-2378215
Del på andre sider

Ikke gift deg med en du ikke har gode følelser for. Og for all del, ikke få barn nå.

Ta deg tid. Tenk gjennom situasjonen. Enten ved å fortsette å bo sammen med han du gjør i dag, eller ved å flytte alene.

Jeg tror også det er smart å få en tidshorisont på dette. Eller har ting lett for å bare flyte ut.

Det er nok også smart å vente med å innlede et nytt forhold til du har roet deg helt ned. Å gå fra ett forhold til et annet er ikke det beste. (Snakker av erfaring....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294942-ingen-f%C3%B8lelser/#findComment-2378301
Del på andre sider

Gjest ikke utsett det

Avlyser dere bryllupet nå, vil det være mye mindre dramatisk enn om dere avlyser nærmere selve dagen.

Skal noen gjester reise med fly, bestiller de kanskje biletter nå tidlig på året, kjoler kjøpes, gaver kjøpes, ferieplaner legges rundt den datoen. Så desto lenger du venter, desto vanskeligere blir det, og du risikerer å ta et valg på helt feil grunnlag, eller lage en stor dramatisk hendelse av det for mange flere enn de som egentlig er involvert.

Det er ikke _så_ uvanlig å avlyse eller utsette et bryllup, det kan være mange grunner til det, og ingen andre enn dere behøver å vite den hele og fulle sannheten. Blir det brudd samtidig, er det jo tydelig hva som har skjedd, men er dere fortsatt sammen, har ingen andre noe med hvorfor dere valgte å utsette festen.

Men er du i tvil, utsett/avlys bryllupet ganske raskt, så blir ikke avgjørelsen (unnlatt å bli) tatt på grunnlag, fordi lokalet ikke betaler tilbake egenandelen, eller kjolen allerede er kjøpt, eller tante Marit har kjøpt svinedyre flybiletter til hele familien..

Et eventuelt senere bryllup (med samme partner eller en ny) blir også mye hyggeligere hvis det ikke føles som bryllup nr 2. Hvis alt er planlagt og kjøpt inn til føste bryllup, blir det gjerne slik..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294942-ingen-f%C3%B8lelser/#findComment-2378348
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Jeg tror forlovelsen og det kommende bryllupet har ført til at det har gått opp for deg hvor bundet du blir og hvor seriøst forholdet er nå. Det kan høres ut som du har fått litt panikk, eller at du faktisk alltid har skjønt at kjæresten din ikke har vært alt du har ønsket deg av en mann, men som du likevel har holdt sammen med. Jeg er enig med de andre her. Avlys bryllupet og finn ut hva du egentlig vil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294942-ingen-f%C3%B8lelser/#findComment-2378813
Del på andre sider

Annonse

Toril Hepsø, familieterapeut

Når det blir snakk om giftemål i et forhold er det viktig og forståelig at partene evaluerer enda mer ærlig og langsiktig tilstanden i forholdet. Det er bra at du har satt i gang en slik prosess i forkant og bra du tør å være ærlig nå, at du savner en del ting i forholdet.

Jeg synes imidlertid det virker som du er forelsket i denne andre og da er det helt naturlig at du finner kjæresten din uspennende seksuelt, at du kjeder deg og at du ser hans begrensninger. Forelskelsen gjør at alt med den nye virker mye bedre enn med den gamle, derfor er du ikke helt nøytral når du bedømmer noen av dem akkurat nå.

Jeg vil råde deg til å ta et valg, enten å utforske forholdet videre til den nye, men da må du bryte forholdet til kjæresten din. Det er ikke bra for dere at forholdet er hemmelig og at du har et forhold til 2 menn akkurat nå.

Det andre alternativet er å fortelle din kjæreste at du har viklet deg inn i følelser for en annen, men at du jobbe deg ut av det sammen med han. Dette kan bli en ny start for dere, hvor det å snakke sammen presser seg frem og kan bli en del av forholdet deres.

Jeg tror at det aller verste du kan gjøre, er å fortsette som nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294942-ingen-f%C3%B8lelser/#findComment-2381128
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...