Gjest mona og magen Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 kjære jordmor/andre som vet... det er en ting jeg lurer på i forbindelse med fastsettelse av termin. Det har seg nemlig slik at jeg på ultralyd i ca uke 17 fikk flyttet terminen 10 dager frem. Men jeg er helt uenig i at denne terminen kan stemme, for jeg vet ganske nøyaktig når befruktningen må ha skjedd. Dessuten synes jeg at jordmoren som gjorde målingene på UL var fryktelig slurvete, for hun "kom på" å ta målene i full fart rett før vi var ferdige. Er selv helsepersonell med noe opplæring/kunnskap om UL og mener bestemt at hun ikke gjorde noen god jobb med disse målingene. Iallefall -jeg og legen bestemte oss for å bruke datoen midt mellom min og UL terminen som termin ved kontrollene. Nå går jeg 1 uke på overtid over denne datoen. Er det slik at sykehuset holder bastant på sin UL-termin uansett hva jeg sier? Legen mener nemlig at jeg ikke får noen overtidsvurdering før etter 14 dager over UL-termin og dette skremmer meg litt siden jeg vet at babyen ikke har det helt godt hvis den ligger 3-4 uker over termin... Er det noe jeg kan gjøre for å få en overtidsvurdering etter terminen jeg mener må være riktig? På forhånd takk for svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29510-terminbestemmelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Det kan ju gott vara så som du säger, men tyvärr så vet jag att de flesta förlossningsdoktorer följer ultraljudsterminen ändå. På en del sjukhus så kan man ju vänta med att sätta igång förlossningen tills man har gått över 3 veckor, fast då med extra kontroller på sjukhuset från 2 veckors övertid. Det går dock alltid att försöka att ta upp detta med förlossningsdoktorn på sjukhuset. Det bästa vore givetvis om du fick rier snart och slapp att ta denna diskussion med sjukhuset. Jag råder dig alltså att vänta tills du har gått över 2 veckor enligt din och doktorna termin. Om du då ännu inte har fått barn, tycker jag att du skall pröva att få din doktor att ringa till förlossningsavdelningen för att försöka att få komma på en "vanlig"övertidskontroll. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29510-terminbestemmelse/#findComment-118303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.