Gjest Help 20 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei, jeg er ei jente på 20 år (student) som har problemer med rødme og svetting. Det begynte vel for en 5 år tid tilbake. Jeg svetter som regel bare i hendene. (og på bena hvis jeg blir nervøs). Det lukter ikke noe svette, blir bare kjempevåt, og det er veldig ubehagelig. Jeg får botox i hendende på rikshospitalet, og i tillegg tablettene Dridase. Jeg svetter da mindre i hendene. Men tror dette har gått så psykisk inn på meg nå, for klarer enda ikke å ta folk i hendene. For er redd for at de skal kjenne at jeg svetter. (og føler enda jeg svetter i hendene selv om jeg svetter mindre) Jeg er også plaget med rødming. Skjønner ikke hvorfor jeg rødmer, det bare kommer. Jeg kan sitte alene og snakke med venniner og plutselig begynne å rødme. Eller bare hvis noen snakker til meg. Dette er veldig ubehagelig. Og hemmende. Derfor går jeg på Inderal 80 mg. Men synes egentlig ikke disse hjelper så veldig. Kan det hjelpe med en høyere dose.? Jeg tar disse tablettene 1 gang om dagen. Det står i pakningsvedlegget at det er viktig å ta disse tablettene til samme tid hver dag. Er dette kjempeviktig, eller er det greit med noen timer fra eller til? Eller bør man heller da vente til dagen etter med å ta tabletten? Er disse tablettene farlige å ta, med hensyn til hjerte eller kroppen min på lengre sikt? er så redd for det? føler meg som en pilleavhengig.! Jeg er ellers en sosial jente og har en stor vennekrets og familie. Ingen vet om problemet mitt. Jeg klarer heller ikke ha noen kjæreste pga av disse problemene, har prøvd. Men klarer bare ikke. Og det synes jeg er kjempesynd. Får rett og slett angst, og slår opp. Så alle tror jeg er overlegen og veldig kresen, selv om jeg egentlig ikke er det. Prøver også å bruke en del foundation(underlagskrem) for at rødmen ikke skal synes. Jeg har cøliaki. Har derfor gått ned endel kg. Vil opp i vekt igjen.Vet du om noe som kan få meg opp i vekt igjen.? (tabletter eller noe). Fo