Gå til innhold

Hoste - igjen og igjen - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest råtne luftveier

... Da var det på'n igjen etter ca tre dager uten tett nese og hoste. Fikk en kur m azithromax pga bihulebetennelse før jul. Ble etterhvert bedre da, men har hele tiden vært "sår" i nesa. Dvs det er ikke egentlig sårt, men det svir når jeg puster inn på en måte. Nå er jeg tett igjen, nyser og hoster som bare f. Har begynt med Seretide og ventoline istedet for symbicort. Virker vel, merker når deet nærmer seg 12 timer siden forrige seretide, da hoster jeg mer. Men nå hoster jeg til jeg spyr igjen, på tross av inhalasjon og hostesaft m kodein. Jaja.

Legen tok blodprøve for å sjekke selektiv IgA-mangel og anti-et-eller-annet i lungene, men har ikke hørt noe, så da var vel det negativt.

Er det ikke noe annet man kan sjekke når man flere år på rad har vært svært lenge forkjølet og hoster så mye at kolleger og familie reagerer og lurer på hva som er galt? Kan jeg være allergisk? Er ganske bra om sommeren, så jeg tenker kanskje det kunen være noe med husstøvmidd? Eller at jeg reagerer på noe annet innendørs? Er det noe man kan sjekke eller få sjekket vedr inneklimaet feks?

Begynner å bli sliten her nå, får jo ikke trent eller noe heller. Jeg er ikke bare tett i nesa, men har sykdomsfølelse også, og blir klam og svett av små anstrengelser, og hoster opp og snørrer gulgrønt (unnskyld detaljene). Jeg er mye trett også, og må legge meg nedpå og hvile. Akkurat nå har jeg vondt i halsen også.

*klage klage* ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295161-hoste-igjen-og-igjen-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg har lest "vår korrespondanse" fra november og ser at medikasjonen din er endret. Men har du vært til lungelege, har en ØNH-lege vurdert nesa og bihulene dine ? CT -rtg- av nese og bihuler kan i høyeste grad være av verdi. Stadig tilbakevendende infeksjoner har gjerne en årsak og det bør være en spesialist-oppgave å finne ut av.

Jeg forstår godt din vedvarende frustrasjon. Men... Godt Nyttår og Lykke til.!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...