Gå til innhold

Når vet man at det ikke er verdt å satse mer?

Anbefalte innlegg

Gjest tror det går mot slutten

Min samboer og jeg har vært sammen ca 10 år, og har flere barn sammen. De siste par årene har det vært lite å hente av respons hos min samboer. H*n har valgt å ikke dele seng med meg, og snakker svært lite med meg. Svarer ja og nei på spørsmål, men ellers er det lite/ingen kommunikasjon. Det er forferdelig trist, og jeg ønsker at vi skal jobbe med å få forholdet oppe å gå igjen, men h*n sier at nå er det gått så lang tid at h*n ikke vet om h*n ønsker å jobbe for det mer.

Hva gjør man da? På en måte føler jeg at h*n skal få tid og tenke seg godt om, og samtidig jobbe med saken, samtidig vet jeg at i denne tenkeperioden skjer det kanskje ingen innsats, og da føler jeg på den andre siden at det likeså greit er å gjøre en hard og grei slutt?

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy

''H*n har valgt å ikke dele seng med meg, og snakker svært lite med meg. Svarer ja og nei på spørsmål, men ellers er det lite/ingen kommunikasjon. Det er forferdelig trist, og jeg ønsker at vi skal jobbe med å få forholdet oppe å gå igjen, men h*n sier at nå er det gått så lang tid at h*n ikke vet om h*n ønsker å jobbe for det mer.''

Jeg syns dette sier ganske mye. H*n er ikke engang interessert i å gjøre en innsats for å prøve å få forholdet på rett kjøl. Foreslå time hos familieterapeut, så ser du ihvertfall hvor dere står.

Enten gir du også opp.

Eller så velger du å satse ensidig en periode.

Det er mange som har lyktes i å vinne tilbake sin kjære på den måten og tenne en ny gist i både forholdet og den andre.

Men det finnes selvsagt ingen garanti for utfallet. Så det blir en vurdering fra din side hvor mye du er villig til å satse.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...