Gå til innhold

Blunking med øyne

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym123498

Hei! Jeg er en gutt på 15år. Jeg har problem med øynene mine. De er tørre, og jeg må blunke mye, og veldig ofte knipe øynene igjen. Hvis jeg ikke kniper de igjen kommer det tårer ut av øynene, som som er veldig irriterende når jeg snakker med folk, da jeg enten blunker i et sett og kniper de igjen, eller det renner tårer av øyenen mine... Kanskje det er fordi jeg sitter med PC´en mye? Hva kan jeg gjøre med dette? Takk på forhond for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295193-blunking-med-%C3%B8yne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være fordi du sitter mye ved pc'en. Bruker du linser også? Jeg får stadig vekk beskjed om fra min optiker at når jeg sitter foran en pc-skjerm eller leser skal jeg egentlig ikke bruke hverken briller eller linser fordi når man leser så sperrer man øynene mer opp og blir tørr på øynene.

Det går an å kjøpe saltvannsoppløsning på apoteket eller hos optiker (obs, det skal være steril saltvannsoppløsning) som du drypper på øynene. Det vil sikkert hjelpe deg. Du kan kanskje dryppe deg litt hver gang du sitter foran skjermen eller før du forlater pc'en eller en annen fast rutine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...