Gjest Marline Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei! Jeg er en kvinne på 61 år som har vært plaget av svimmelhet i mange år. Har fått behandling for såkalt krystallsyken, hvilket har hjulpet. Nå har det imidlertid meldt seg et nytt og litt annerledes svimmelhetsproblem, nemlig ifm sex. Det starter allerede under forspillet, og ved orgasme kan jeg bli så svimmel at det hender jeg må ligge i ro med hodet en hel dag. Det går til og med trill rundt noen ganger i når jeg ligger helt rolig i senga. Når jeg går oppreist, har jeg mye spreng i hodet, og er svimmel når jeg beveger på hodet. Problemet har gjort at jeg prøver å unngå sex, og bare jeg tenker på sex, begynner svimmelheten. Synes det er forferdelig synd at denne delen av mitt liv snart må være en "saga blott"!!!! For øvrig må jeg nevne at "krystallsyken" kommer tilbake når jeg får store problemer å gruble på. Har i det siste året stridd med mange problemer. Takknemlig for svar. Vennlig hilsen ungdommelig kvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295292-svimmelhet-etter-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det høres ut som om det kan ha noe med blodtrykket ditt å gjøre? At blodtrykket øker når du blir opphisset, eller når du har mye å tenke på kanskje? Og at det videre gir seg utslag i svimmelhet? Hør med legen om det kan være noen sammenheng der, og om du kan få noe mot det? Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295292-svimmelhet-etter-sex/#findComment-2381863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Krystallsyken kalles også svært beskrivende Godartet Stillingsavhengig Svimmelhet. Det er en sykdom som gjør at svimmelhet kan oppstå når du beveger hodet. Årsaken er at små partikler, (stener eller krystaller) dekker nervecellene i likevektsorganet (i mellomøret) og gjør at nerveimpulsene, som forteller hva slags posisjon kroppen er i, ikke når fram til hjernen. Å ha sex uten at hodet beveger seg er vanskelig. Eller har du funnet noen stillinger du kan ha under sex som ikke utløser svimmelhet? Det krever uansett at du har en mest mulig passiv rolle når du har sex. Det er kanskje ikke mulig for deg å ha sex som svarer til dine preferanser. Passiv sex er vel likevel bedre enn ingen sex både for deg og din partner? Han må i tilfelle bli desto mer aktiv. Det er derfor mulig dere begge må innstille dere på å ha sex på en annen måte enn tidligere. Du må prøve deg fram til hva du tåler før svimmelheten kommer. Skjønner at det er vanskelig å leve med en slik svimmelhet, særlig om den kommer på toppen av andre problemer og når den går ut over den gode sexen. Snakk med legen som har behandlet deg om problemene du har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295292-svimmelhet-etter-sex/#findComment-2384999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.