Gjest Hilsen bekymret! Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg har så lenge jeg kan huske hatt gjentatte munnsår i varierende grad, og færre har det heldigvis blitt med årene. Ifjor kan jeg huske kun ett utbrudd og det var svakt. Begynner alltid med prikking i huden, også hevelse med litt vond blemme som jeg aldri klarer å la være å pirke litt på pga den betente og prikkende følelsen. Så blir det først som et lite "krater" med hvite kanter, så en skorpe som forsvinner gradvis. Har aldri hatt behov for behandling. Ifjor oppdaget jeg ved fjerning av kjønnshår en liten og nesten usynlig vannblemme på ytre kjønnsleppe. Den var ikke hvit men mer gjennomsiktig. Ingen kløing eller fysisk fornemmelse i denne blemmen. Når jeg klemte ut "vannet" kom det væske og litt blod. Når blodet stoppet, forsvant blemmen og var fullstendig borte iløpet av et døgn. Fikk det samme symptomet et par mnd senere. Nå flere mnd etter dette har jeg igjen en slik blemme. Oppdaget den idag, og nå er den nesten borte allerede. I tillegg har jeg også et lite og hovent område som er rødt. Der kan jeg kjenne et lite stikk hvis jeg kjenner etter og blir litt mer hoven hvis jeg klemmer på det. Blir da som en liten, hoven klump. Og nå er det litt såraktig fordi jeg dessverre har klemt på klumpen. Begge disse sitter på øvre del og hver sin side av ytre kjønnslepper, men er altså av utseende og fornemmelse forskjellige. Så har jeg også enda en hevelse på et lite fødselsmerke som er lenger nede på den ytre kjønnsleppen. Virker litt blemmete av utseende men ikke med væske i. Har ingen fysisk fornemmelse i denne hevelsen. Kan alle tre vere herpes? Og kan det vere det samme viruset jeg alltid har hatt men som har vandret til nye deler av kroppen? Har aldri fått påvist herpes på munnsår men antar det er herpes type 1. De genitale jeg har nå er annerledes. Ser type 1 og type 2 forskjellige ut? Kan ikke huske at jeg har hatt noe førsteutbrudd med sykdom. Feber har jeg ikke hatt på flere år. Har time hos lege men det er først om to uker. Kan legge til at jeg har bestilt time fordi jeg mistenker bakteriell vaginose. Har hatt plagsom kløe rundt skjedeåpningen uten at det har hjulpet med soppkur. Er bekymret for tiden og ser fram til å finne svar på hva jeg er plaget med. På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295303-tror-jeg-har-f%C3%A5tt-genital-herpes-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.