Gjest snillågod Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei er vi er et par i 30 årene som har vært sammen i snart 15 år.Gift i 7 år.Har 2 barn på 6 og 8 år.Vi ble separert i januar 2007 men hun flyttet ikke ut før november 2007.Grunnen til utflyttingen er som hun sa at hun ikke hadde følelser for meg lengre.Hun hadde også de 3 sisste årene på en måte et lite forhold til en arbeidskolega av henne.Han bor nå i den blokka der hun bor.Han var også i et forhold med barn, men har flyttet ut fra dette nå da.Han er ca 25 år eldre enn henne.Vi er veldig enige om alt og deler barna 50/50.Vi har aldri kranglet å deler som offtest ettermiddager og helger sammen.I jula bodde hun flere dager hos meg sammen med barna.Jeg har stillt opp for henne med hjelp til flytting og en del økonomiske ting.Jeg er fortsatt glad i henne, men lurer på om det er den rette måten for å få henne tilbake at jeg står på slik å hjelper henne med det meste.Hun er sikker blitt litt bortskjemt av meg de årene vi var i lag men det er jo lite jeg kan gjøre med nå. Tror du jeg fortsatt skal stå på slik, eller er det bedre at vi får en viss avstand å la hverdagen komme for både henne og meg.Vil unødig lage noen problem , men hvis måten å event få henne tilbake på er å la henne møte hverdagen er jo dette en løsning.Hun har det vanskelig økonomisk nå å det er en helt ny situasjon for henne som hun aldri før har opplevd. Før bruddet var vi flere ganger til familiterapaut, men hun kom ikke lengre med oss , da vi var så enige med hverandre å ingen nye problemer å ta tak i. Håper på noen tips fra deg å dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295348-hvordan-f%C3%A5-eksen-tilbake-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vær litt kostbar Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg tror du bruker feil strategi og kanskje fremstår som noe "dumsnill" som gjør deg sårbar for utnyttelse Av egen erfaring kan jeg si at jeg trenger en mann som på en måte er "sterkere" enn meg, en som det er litt motstand i og som ikke finner seg i alt. Dette virker oppdragende på meg og bevarer noe av spenningen og opprettholder en form for god moral i forholdet. Hun har gått fra deg, men har beholdt godene, samtidig som hun kan oppleve spenning med andre menn. Selvfølgelig er det bra for barna at du er så real som du er, men jeg tror ikke det vil bringe dere nærmere som partnere. Jeg mener du bør trekke deg litt tilbake, ikke la henne ta deg som en selvfølge. Hun bør jo også få kjenne på konsekvensene av velge deg vekk fra sitt liv. Dette vil kanskje vekke noen av hennes instinkter, når hun ser at det ikke er en selvfølge at hun har deg og nyter godt av deg og din hjelp. Om hun da fortsatt ikke viser interesse for deg, så tror jeg ikke det er så mye å håpe på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295348-hvordan-f%C3%A5-eksen-tilbake-eller-ikke/#findComment-2382538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg synes ikke du skal la henne droppe deg som partner og kjæreste, men beholde deg som vaktmester, bank og støtdemper. Det får jammen santen være alt eller ingen ting. Trekk deg heller unna, så får hun mulighet til å savne deg og tenke gjennom rollen du har hatt i hennes liv. Slutt helt med å løse praktiske og økonomiske problemer for henne. Var det ikke hun som valgte å gå? Ikke ta henne tilbake uten å stille en hel del krav ufravikelige krav. Om du gjør dette risikerer du selvsagt at du mister henne for godt. Men blir ikke det tross alt bedre enn slik det er nå; mange plikter og ingen rettigheter. Vær kostbar og jobb med deg selv for å trives uten henne. Kommer hun tilbake til deg, har du vunnet henne på en ny måte. Konmmer hun ikke, var hun nok tapt for lenge siden. Å se at hun kan miste deg helt, er kanskje det som kan tenne henne. Men det kan ikke bare være et skuespill. Du trenger å innrette deg helt og holdent for et liv uten henne. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295348-hvordan-f%C3%A5-eksen-tilbake-eller-ikke/#findComment-2384622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snillågod Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg synes ikke du skal la henne droppe deg som partner og kjæreste, men beholde deg som vaktmester, bank og støtdemper. Det får jammen santen være alt eller ingen ting. Trekk deg heller unna, så får hun mulighet til å savne deg og tenke gjennom rollen du har hatt i hennes liv. Slutt helt med å løse praktiske og økonomiske problemer for henne. Var det ikke hun som valgte å gå? Ikke ta henne tilbake uten å stille en hel del krav ufravikelige krav. Om du gjør dette risikerer du selvsagt at du mister henne for godt. Men blir ikke det tross alt bedre enn slik det er nå; mange plikter og ingen rettigheter. Vær kostbar og jobb med deg selv for å trives uten henne. Kommer hun tilbake til deg, har du vunnet henne på en ny måte. Konmmer hun ikke, var hun nok tapt for lenge siden. Å se at hun kan miste deg helt, er kanskje det som kan tenne henne. Men det kan ikke bare være et skuespill. Du trenger å innrette deg helt og holdent for et liv uten henne. mvh tror du traff spikeren på hodet der ja.Vaktmester,bank å hjelper er det jeg er ,men har blitt vant til det i løpet av flere år, så da er det en avvenning som skal til.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295348-hvordan-f%C3%A5-eksen-tilbake-eller-ikke/#findComment-2384675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 tror du traff spikeren på hodet der ja.Vaktmester,bank å hjelper er det jeg er ,men har blitt vant til det i løpet av flere år, så da er det en avvenning som skal til.... Lykke til! Du fortjener å bli verdsatt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295348-hvordan-f%C3%A5-eksen-tilbake-eller-ikke/#findComment-2384957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Etter en formell seperasjon tar det ofte tid å leve helt adskilt. Det er en brå overgang og mange gjør den litt mer skånsom for seg selv og barna ved at det går gradvis. Dere har brukt ualminnelig lang tid, og har bodd under samme tak nesten et år etter bruddet og fremdeles deler dere ettermiddager og helger. Det høres ut som om dere lever ganske likt som da dere var en familie, bortsett fra at paret er oppløst og hun har en annen kjæreste. For barnas skyld er det flott at du er villig til å hjelpe litt med praktiske ting som hun er vant til fra før, men det bør være midlertidig. Hun må kjenne på konsekvensene av at hun ikke har følelser for deg, nå høres det ut som hun får "Både i pose og sekk". Hvis denne taktikken ikke har virket til nå, være veldig behjelpelig for å få henne tilbake, tror jeg ikke den vil virke i fremtiden heller. For barnas skyld er det viktig at du gjør henne oppmerksom på at du nå ønsker større avstand og at hun må klare seg praktisk og økonomisk selv, men gjør det litt gradvis i praksis. Hvis barna er vant til at dere er så mye sammen, så fortell også dem at det nå vil bli sjeldnere og lag en slags nedtrappingsplan. Det er kanskje vondt for deg å tenke på mer avstand, men du trenger å komme videre med livet ditt. Du er ung og trenger en som har følelser for deg, det ser ikke ut som det kommer fra henne og da må du skape avstand, gå gjennom kjærlighetssorgen og ut i fremtiden med nye muligheter for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295348-hvordan-f%C3%A5-eksen-tilbake-eller-ikke/#findComment-2387459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snillågod Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Etter en formell seperasjon tar det ofte tid å leve helt adskilt. Det er en brå overgang og mange gjør den litt mer skånsom for seg selv og barna ved at det går gradvis. Dere har brukt ualminnelig lang tid, og har bodd under samme tak nesten et år etter bruddet og fremdeles deler dere ettermiddager og helger. Det høres ut som om dere lever ganske likt som da dere var en familie, bortsett fra at paret er oppløst og hun har en annen kjæreste. For barnas skyld er det flott at du er villig til å hjelpe litt med praktiske ting som hun er vant til fra før, men det bør være midlertidig. Hun må kjenne på konsekvensene av at hun ikke har følelser for deg, nå høres det ut som hun får "Både i pose og sekk". Hvis denne taktikken ikke har virket til nå, være veldig behjelpelig for å få henne tilbake, tror jeg ikke den vil virke i fremtiden heller. For barnas skyld er det viktig at du gjør henne oppmerksom på at du nå ønsker større avstand og at hun må klare seg praktisk og økonomisk selv, men gjør det litt gradvis i praksis. Hvis barna er vant til at dere er så mye sammen, så fortell også dem at det nå vil bli sjeldnere og lag en slags nedtrappingsplan. Det er kanskje vondt for deg å tenke på mer avstand, men du trenger å komme videre med livet ditt. Du er ung og trenger en som har følelser for deg, det ser ikke ut som det kommer fra henne og da må du skape avstand, gå gjennom kjærlighetssorgen og ut i fremtiden med nye muligheter for deg! Jo det er vel på tide at hun snart får velge enten komme tilbake eller miste meg.Tror ikke hun har det så helt topp på kjærlighetsfronten, men det er jo ikke min sak.Får prøve å bare ta kontakt med henne når hun har spørsmål nå en tid fremmover å ikke selv være den som tar kontakt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295348-hvordan-f%C3%A5-eksen-tilbake-eller-ikke/#findComment-2387514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.