Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hurra, jeg har fått positiv graviditetstest igjen etter to aborter ihhv. februar og mai. Nå er jeg veldig opptatt av å gjøre ting riktig, slik at jeg ikke mister en gang til.

Er det noe jeg bør gjøre for å "forebygge"? Jeg kutter ut kaffedrikking, tar folat, tran og vitaminer. Noe mer jeg kan gjøre? Bør jeg kutte ut løpetrening og begrense meg til turgåing. Hva med sykkelferien som vi hadde planlagt i juli. Er det OK? Takk for alle tips. Som dere forstår er jeg litt nervøs...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29541-gravid-etter-2-aborter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Grattulerar till den nya graviditeten. Jag har förståelse för att du vill gjöra "allt riktigt" denna gången, då du har haft 2 spontaborter tidigare. Orsaken till en spontanabort är för det mesta att det har blivit något kromsom fel eller annan skada i tidig graviditet. Naturen gjör då ofta allt vad den kan för att "kvitta" sig denna gravditet. Jag tror därför att det är lite som man kan gjöra för att förebygga en spontabaort, mera än att leva ett "vanligt" sunt liv och följa de vanliga rekomendationerna som man ger til alla gravida. Detta med tanke på att undvik alkohol, tobak och att undvika en del sorts mat. När det gäller träning, så sägs det ju att man kan fortsätta att träna som vanligt, om man själv tycker att man mår bra av detta. Det kanske kjänns "psykologiskt" bättre för dig att ta det mera med ro nu i början av graviditeten, då du har denna erfarenhet med spontanaborter? Jag tycker att du själv får avgjöra hur mycket du vill träna men jag ser alltså inga större begränsningar på detta. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29541-gravid-etter-2-aborter/#findComment-118302
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...