Gjest eldar1234 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har hatt murring i pungen med noe "stråling" opp mot mage i noen måneder. Hadde ubeskyttet sex for 5 mnd siden. 3 uker senere kom en svak svie i penis - ingen smerter ved vannlating ei heller noen utflod. Så omlag 2 måneder senere startet murringen i pungen. Den er ikke konstant og kommer og går. Har vært hos lege som har testet for urinveisinfeksjon og clamydia uten at noe ble påvist. Han mente det kunne være stress og mener jeg bør avvente å se hvordan det går! Gjennom et kvantemedisin apparat ble det antydet M. genitalium men det er ikke blitt testet for dette siden det er få labber som gjør slike analyser. Har likevel nylig hatt en kur med Azitromax 1mg med en ny kur etter 6 dager uten at dette har hjulpet vesentlig. Hva er dine råd? Vil en behandling umiddelbart gi effekt eller må man avvvente i dager / uker? Er det noen flere tester som bør taes? Ser frem til svar og råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295571-murring-i-pungen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det er vanskelig å stille noen diagnose på så vagt beskrevne symptomer og uten undersøkelse. "murring" er en veldig subjektiv beskrivelse, som kan være smerter, ubehag eller noe annet. Det kan være symptom på en betennelsesprosess, som igjen kan skyldes flere forskjellige mikrober. Hvorvidt det har noe med din ubeskyttet sex noen måneder i forveien er det umulig å si. Sannsynligvis ikke. Hvis du pådrodeg en infeksjon ved denne anledningen ville du etter all sansynlighet ha fått symptomer i løpet av noen dager, evt en uke eller to. Svie i penis kan skyldes infeksjon med bakterier, fra gonorre (meget sjelden) til en rekke andre bakterier, inkludert Chlamydia.Men du er blitt undersøkt for de mest sannsynlige. Ikke er det urinveisinfeksjon og ikke er det chlamydia. Og ikke hadde du effekt etter Azythromax. Hvis det var en mikrobe som er påvirkelig av Azythromax ville jeg forventet en effekt etter noen dager. Mycoplasma genitalium er ømfintlig for Azythromycin og ville ha merket en effekt. Jeg vil anbefale at om ikke plagene gir seg ber du om en skikkelig undersøkelse. Jeg tror ikke det er alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295571-murring-i-pungen/#findComment-2385474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.