Gjest Mvh. Wesle Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 hei. jeg er 32 år. barn på 9 og11 år.år på lamictal og trener gjevnlig (hvis det er en vesentlig info her) Ikke røyker. 1.Jeg har hatt min hormonspiral nå i 5 år og lurer på hvor fort det går ann å bli gravid nå.( har ikke tatt ut den enda.) 2. hvordan hvet jeg evn. når spiralen slutter å virke? har hørt den kan virke opp til 6 år. 3. Kan jeg sette inn en ny spiral med en gang jeg har tatt ut den gamle. 4.Jeg hadde smerter i livnoren etter og under samleie et år etter at jeg hadde satt inn spiralen. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 1. Du kan bli gravid straks etter at den er fjernet, men kanskje det kan være lurt å bruke kondom til du har hatt en menstruasjon etterpå? 2. Spiralen slutter å virke få dager etter at den er fjernet. Det med 6 år er hvis den IKKE fjernes. 3. Det er vanlig å ta ut og sette inn samtidig. 4. Hvis du får en nye med en gang bevarer du den gunstige effekt på blødinger og evt. smerter. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.