Gå til innhold

ugjevnheter og store porer på nesten

Anbefalte innlegg

Hei. De siste 3 årene har nesen min mild sagt levd sitt eget liv. jeg hadde en god det kviser på nesen som ungdom, store og små, og det var aldri noe gøy. Nå er jeg 26 år, men det siste årene har nesen min fått en del ugjevnheter og ser veldig klumpete ut. Det er ikke noe poeng å klemme på det heller, for det kommer ingenting ut. At på til har jeg porer på nesen, og da snakker vi ikke om vandelige porer men, ganske så grove store porer som du ser lett. jeg kjemmer veldig av dette og hater å stå ansikt til ansikt å snakke med andre, jeg ønsker så forferdelig bare å få en normal nese. jeg gikk på en kur med differin, og en gang før der igjenn på tedrasyl piller. med dette er jo medesiner for acne og kviser. og tro meg, det er nok noe helt annet jeg har på nesen. Det må jo kunne være noe jeg kan gjøre? Hva er det beste mot grove porer? jeg vil aldri ta noe laser greie så det er uaktuelt. jeg tenker mer på noe a-vitamin kremer eller noe sånt noe? håper du har noe råd. mvh meg

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Du høres ut til å ha en grad av overaktive talgkjertler på nesen. Det kan være en litt mer enn normalt eller en lett grad av acnetendens evt med overgang til en mer "voksen" form for acne som kalles rosacea. Differin og tetralysal kan virke, men plagene kan også ha en tendens til å vedvare/ komme tilbake. Av lokalmidler kan du forsøke A-vit syre, Aberela som kan hjelpe på porene. Men dersom det irriterer huden er Rosex et mildere alternativ. Finacea er også en mulighet som kan redusere porer og motvirke betennelse. Av laserbehandling er den skånsomme Fraxel laseren beskrevet å kunne redusere porestørrelsen, men jeg har ikke egen erfaring med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...