Gjest Frustrert frue på 37 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg sliter med forholdet til min ektemann gjennom 10 år. Ting forandret seg endel etter vi fikk hus og barn. Han er veldig mye opptatt med sitt av jobb ol. Deltar vedlig lite hjemme bortsett fra når det gjelder oppussing og denslags. han har ikke forståelse for at jeg ikke er fornøyd med tilværelsen; og er ikke veldig flink til å snakke: for snart 3 år siden oppdaget jeg at han var utro, noe som hadde pågatt over et halvt år. Jeg tilga han for det og vi ble enige om og fortsette. Mye pga vår datter som da var 3 år. Men etter det har det liksom aldri blitt som før. Han forstår nå at jeg er drittlei, og prøver og gjøre det godt for meg, men jeg tror rett og slett det er for sent. Har gått altfor langt. Men det har han ingen forståelse for. Mest lyst til og flytte fra han, men syns det er vanskelig og ta det skrittet. har ikke de rette følelsene for han lenger.Har du noen gode råd, er jeg glad for det. prøvd å få han med til en som deg, men liten interesse for det. Dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295862-ekteskapsproblem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Utroskap er i overkant hard kost for forhold og de fleste som har vært utsatt for dette sliter betydelig med både tillit og følelser, ingenting kan bli helt som før. Når du i tillegg har fått lite bekreftelse og støtte tærer det på følelsene og de utarmes til det ikke er mer igjen. Det er kanskje du som trenger sorterings hjelp nå. Er du glad i denne mannen som nå forsøker å redde forholdet eller er det for sent for hjertet ditt? Du kan si at du trenger at han blir med deg på familievernkontoret, bestille time og regne med at han blir med, hvis han mener alvor med at han vil redde forholdet. Da blir han kanskje med likevel, ellers drar du alene og bruker tiden til å sortere litt i dine egne følelser. Det er viktig å bruke denne tiden som han har overskudd og kan ta imot deg. du trenger nok at han han orker å ta imot hvor lei du er, at han hører på deg og at han virkelig skjønner hvor langt han har trukket forholdet i feil retning. Det at han tar imot og forstår dette, kan være med på å restituere dine følelser for ham, sakte, men sikkert. Verdt et forsøk før du evt tar konsekvensen av at det er for sent, inne i deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295862-ekteskapsproblem/#findComment-2387591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.