Gå til innhold

Er dette helt vanlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Vente

Hei!

Jeg er 31 år, og har ingen barn. Sylusen min er regelmessig på 31 dager. Jeg ble gravid i forifjor, på 3. forsøk, men mistet etter 11 uker. Etter to sykluser ble jeg igjen gravid, men mistet i uke 20.

Nå har vi prøvd i 8 månder uten hell. Jeg har hatt fullt utslag på CP hver månde, mannen min har tatt en helt normal sedprøve, mine hormoner er målt og er normale og jeg har hatt en normal HSG.

1. Er det "merkelig" at jeg ikke har blitt gravid enda siden det har gått så fort de to gangene tidligere? Bør dette bekymre meg? For det gjør det :)

2. Jeg har fått resept på Pergotime av legen min. Vil det hjelpe meg iogmed at jeg faktisk har påvist EL både hver månde ved hjelp av CP og ved blodprøve? Hva gjør Pergotime for meg da? Vil jeg slippe flere egg og dermed øke muligheten for tvillinger?

Håper du kan svare på disse to spørsmålene, det hadde betydd mye for meg.

Vennlig hilsen en som venter

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29595-er-dette-helt-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Du er blitt eldre og da er det gjerne vanskeligere å bli gravid, det må mer tålmodighet til (ikke bekymring for at noe er galt)

2. Man diskuterer om pergotime har effekt i slike tilfeller hvor det er dokumenter eggløsning. Det kan muligens øke mulighet for graviditet (løsne flere egg?), men også for at det da blir abort (løsner dårlige egg??), evt flerlinger. Forsøk deg i ett år før du søker gynekolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29595-er-dette-helt-vanlig/#findComment-118967
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...