Gå til innhold

Utro - gnagende dårlig samvittighet!

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet jente 27

Hei! Jeg forventer ikke et problemløsende svar på det jeg sliter med, men jeg får i det minste lettet mitt sinn litt ved å skrive om dette: I sommer hadde jeg og kjæresten min vært sammen i 1 år, og jeg var på jentetur til syden. Vi hadde møtt noen koselige svenske gutter og jenter som vi festet med den ene kvelden. Det hele kom totalt ut av kontroll på alkoholfronten, og jeg "kom til bevissthet" mitt inni sexakten på stranden med han ene svensken. Når jeg sier "kom til bevissthet", mener jeg at jeg var så full at jeg ikke husket hvordan vi hadde havnet der. Med det samme jeg skjønte hva jeg hadde gjort, kom jeg meg på bena og begynte å gråte. Han ble helt fortvilet da jeg sa jeg hadde kjæreste, ba om unnskyldning mange ganger, og sa at jeg bare måtte glemme det hele og ikke fortelle kjæresten min om det. Han forsikret meg også om at han var helt fri for kjønnssykdommer. Han klarte å roe meg ned, fulgte meg hjem til hotellet, og siden har jeg ikke snakket med han. Jeg sa ingenting til venninnene mine, og har ikke fortalt det til en eneste sjel. Dette var noe jeg bestemte meg der og da for at jeg bare skulle glemme. Det har gått et halvt år siden det skjedde, og som fortjent har samvittigheten gnaget på meg. Nå begynner jeg å lure på om det var galt av meg å tie om dette for kjæresten. Han er mannen i mitt liv, jeg er kvinnen i hans liv, og jeg er så redd for å miste han eller ødelegge tilliten. Hadde jeg truffet en som jeg "bevisst" hadde vært utro med, hadde jeg fortalt det med en gang, for da hadde det vært noe galt med forholdet vårt som måtte blitt gjort noe med...... Gjør jeg galt i å skjule min store tabbe for kjæresten min???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295965-utro-gnagende-d%C3%A5rlig-samvittighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• løvinne71

8

• tusseline

7

• Jølsen

7

• Flaxseed

4

Alt er helt og holdent ditt ansvar.

At du blei dritings er ditt ansvar.

At du hadde sex med svensken er ditt ansvar.

Så om du velger å fortelle det til kjæresten er opp til deg å bestemme deg for, men spar oss fra unskyldningene.

Mitt råd er at du glemmer hele greia!

Gjest fortvilet jente 27

Alt er helt og holdent ditt ansvar.

At du blei dritings er ditt ansvar.

At du hadde sex med svensken er ditt ansvar.

Så om du velger å fortelle det til kjæresten er opp til deg å bestemme deg for, men spar oss fra unskyldningene.

Mitt råd er at du glemmer hele greia!

Vil bare si at det høres ut som "Geir" trenger et kurs i hvordan man svarer folk. Har ikke betalt penger for å få slengt i trynet at jeg kan spare han for unnskyldningene mine...Virker bare veldig uprofesjonelt.

Den siste linja i svaret jeg fikk hadde vært godt nok svar...

Vil bare si at det høres ut som "Geir" trenger et kurs i hvordan man svarer folk. Har ikke betalt penger for å få slengt i trynet at jeg kan spare han for unnskyldningene mine...Virker bare veldig uprofesjonelt.

Nå har det seg slik at eg ikkje på noensomhelst måte har noe med Dol å gjøre, eg er bare en vanlig bruker slik som du.

Og innlegget ditt ligger åpent slik at hele norge kan svare deg, om de ønsker det.

Eg trenger sikkert kurs i mye rart, men eg lar ikkje andre diktere svarene mine uansett!

Geir er ingen fagperson. Han er en av alle brukerne her - og alle vi svarer gratis, i tillegg til fagsvaret som sikkert dukker opp innen et døgn :)

Annonse

Jeg synes ikke noe menneske fortjener å bli ført bak lyset av en person de gir år av livet sitt til. Jeg vet at mange mener at det en ikke vet har en ikke vondt av. Det er opp til han om han vil tilgi og fortsette å leve med deg. Hans valg å ta, ikke ditt på vegne av han. Siden jeg antar det er en klar policy i forholdet at utroskap er uaktuelt.

Gjest fortvilet jente 27

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199731664' post='3771889]

Geir er ingen fagperson. Han er en av alle brukerne her - og alle vi svarer gratis, i tillegg til fagsvaret som sikkert dukker opp innen et døgn :)

Hehe, okej, da misforsto jeg jo litt. Trodde "Geir" var svaret fra en av online-doktorene. Har ikke vært med på sånn som dette før, jeg.

Da stiller jeg meg helt annerledes til svaret. Folk må jo få mene hva de vil.

Beklager, Geir...

Hehe, okej, da misforsto jeg jo litt. Trodde "Geir" var svaret fra en av online-doktorene. Har ikke vært med på sånn som dette før, jeg.

Beklager, Geir...

Fagpersonene har signatur i rød skrift. :)

Beklager, Geir...

''Beklager, Geir...''

Alt i orden, nå fikk eg meg en god latter! *lol*

trollemor;o)

Betalt penger for å få svar? jaja.....

Jeg ville aldri greid å gått å holdt på dette kanskje hele resten av livet. Jeg ville heller aldri vært utro;o)

Gjest fortvilet jente 27

Betalt penger for å få svar? jaja.....

Jeg ville aldri greid å gått å holdt på dette kanskje hele resten av livet. Jeg ville heller aldri vært utro;o)

Aldri si aldri...Jeg sa også at jeg aldri skulle være utro.

Har nesten ikke rørt alkohol etterpå fordi det var det som var roten til alt spetakkelet...Kall det en dårlig unnskyldning, kall det hva dere vil...

Annonse

fuji1365380447

Samvittighet er tunge greier. Selv om du fint kan "slippe unna" med utroskapen din, så er det vanskelig å leve med sin egen dårlige samvittighet.

Hvis du velger å si det til ham, så må du være forberedt på at han ikke lenger vil stole på deg, og at han ikke vil være sammen med deg lenger.

Jeg var utro i et forhold for lenge siden, og jeg valgte å ikke si noe. Men noe var likevel ødelagt. Jeg klarte liksom ikke å leve med meg selv, og løgnen lå der og ødela for oss, selv om jeg aldri sa noe.

Gjest fortvilet jente 27

Nå har det seg slik at eg ikkje på noensomhelst måte har noe med Dol å gjøre, eg er bare en vanlig bruker slik som du.

Og innlegget ditt ligger åpent slik at hele norge kan svare deg, om de ønsker det.

Eg trenger sikkert kurs i mye rart, men eg lar ikkje andre diktere svarene mine uansett!

Jeg angrer fryktelig på at jeg bare ikke ringte med en gang og fortalte hele greia til kjæresten min. Nå har det gått et halvt år, og det føles som det er for seint.

Jeg angrer fryktelig på at jeg bare ikke ringte med en gang og fortalte hele greia til kjæresten min. Nå har det gått et halvt år, og det føles som det er for seint.

Hvis du er ærlig og forteller at grunnen til at du ikke har fortalt det nå er fordi du har vært redd for at han vil gå i fra deg, da vil jeg tro at han ikke tar det ille opp, men heller elske deg ennå mer. Han ser at du har samvittighet og at du er til å stole på.

Hihi...Good to know...

Jeg skal se etter rød skrift for fagpersonell da, før jeg gyver løs på den neste stakkaren...

:)

Men tilbake til innlegget; hva tror du er det beste? Ærlighet, kanskje? Samvittigheten din vil nok gnage deg i varierende grad, for glemme episoden vil du sikkert aldri.

Så lenge du ikke har sagt noe på så lang tid,tror jeg ikke jeg ville sagt det..

Jeg ville hverfall ikke visst om det..

Og når det er kun du og denne svensken som vet om dette,er det jo liten mulighet for at han får vite det....

Visst du skulle sagt det,burde du ha gjort rett etter det hadde skjedd..Nå har du jo vært fask for i han i et halvt år.Mulig han ynes det er verre enn selve utroskapet..

Det hadde hvertfall jeg følt..

"Straffen" din blir å leve med dette...

Men du kjenner han jo best,så du har vel en anelse om hvordan reaksjonene blir..

Vurder nøye om du kan leve med dette,og vær forberedt på å miste han om du velger å fortelle han alt.

Alle kan gjøre feil...

Men jeg håper du sjekket deg for sykdommer,selv om han sa han ikke feilte noe.Du risikerer å smitte typen din,og utsetter deg selv også for fare..

Lykke til..

Så lenge du ikke har sagt noe på så lang tid,tror jeg ikke jeg ville sagt det..

Jeg ville hverfall ikke visst om det..

Og når det er kun du og denne svensken som vet om dette,er det jo liten mulighet for at han får vite det....

Visst du skulle sagt det,burde du ha gjort rett etter det hadde skjedd..Nå har du jo vært fask for i han i et halvt år.Mulig han ynes det er verre enn selve utroskapet..

Det hadde hvertfall jeg følt..

"Straffen" din blir å leve med dette...

Men du kjenner han jo best,så du har vel en anelse om hvordan reaksjonene blir..

Vurder nøye om du kan leve med dette,og vær forberedt på å miste han om du velger å fortelle han alt.

Alle kan gjøre feil...

Men jeg håper du sjekket deg for sykdommer,selv om han sa han ikke feilte noe.Du risikerer å smitte typen din,og utsetter deg selv også for fare..

Lykke til..

Jeg har sjekket meg, og er "sykdomsfri"...

Jeg tror at han hadde tilgitt meg om jeg hadde fortalt alt, men jeg hadde begynt på null og verre når det gjelder tillit...Det fortjener jeg jo også...

Jeg synes du gjør rett i å ikke si noe. Ikke synes jeg det var så ille det du gjorde, heller. Uaktsom utroskap, kan man nesten si. Sånt skjer. Nå har du lært, og er en stor og viktig erfaring rikere.

Tørk tårene og nyt livet med kjæresten din!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...