Gå til innhold

Utro - gnagende dårlig samvittighet!

Anbefalte innlegg

Jeg ble selv utsatt for seksuelle overgrep på ungdomskolen mens jeg var overstadig beruset og ikke kunne motsette meg det som skjedde. Jeg slet selv med skam og dårlig samvittighet i mange år etterpå og det er vel denne episoden som fikk meg til assosiere litt med "fortvilet jente 27" sin situasjon. Jeg har vel kanskje litt lett for å tenke at gutter lett ønsker å utnytte situasjonen dersom en jente er svært beruset. Men det ble kanskje galt av meg og sammenligne min situasjon med denne.

''Men det ble kanskje galt av meg og sammenligne min situasjon med denne.''

Ja, det blei nok det.

Håper du klarer å leve et godt liv, tross det som skjedde. :)

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• løvinne71

8

• tusseline

7

• Jølsen

7

• Flaxseed

4

Gjest åshilda

''Men det ble kanskje galt av meg og sammenligne min situasjon med denne.''

Ja, det blei nok det.

Håper du klarer å leve et godt liv, tross det som skjedde. :)

Ja, jeg lever et nokså godt liv jeg, uten varige mèn (eller..hvis en ser bort i fra skruene som løsner litt når denne type tema dukker opp da, hehe;).

Selvfølgelig ønsker man at kjæresten vil fortelle noe slikt; da vil man jo vite at "no news = good news".

Likevel mener jeg at det beste er ikke å si noe; kunnskap om noe slikt vil bare skape frustrasjon, aggresjon, klandring og mistro.

''Selvfølgelig ønsker man at kjæresten vil fortelle noe slikt; da vil man jo vite at "no news = good news".''

Jeg ville ønske å ikke få vite om det.

Nettopp fordi at:

''kunnskap om noe slikt vil bare skape frustrasjon, aggresjon, klandring og mistro''

Gjest sjøstjerna

Nei.

Du har lært en lekse, som er å begrense alkoholinntaket.

Du kan ikke få ting u-gjort ved å lette din samvittighet med å fortelle til din kjære. Skån han for det.

Det var ikke heldig det som skjedde, og beste "straff" for deg er å bære det alene.

Gjest Kvalmt og ekkelt

Dette er kvalmt, spesielt å lese hvordan dette blir avfeid som en liten "bommert".

Jeg syns du er feig, og ond som fører personen du "elsker" bak lyset med utroskap, og alle unnskyldningene, direkte patetisk.

Håper du føler deg elendig, du fortjener det.

Annonse

Jeg er forundret over så mange svar hvor man sier at dette ikke skal fortelles til partner, dårlig samvittighet er nok, det man ikke vet har man ikke vondt av osv...

Konklusjonen blir da at det er greit å være utro, så lenge man får dårlig samvittighet etterpå.

Merkelig.

Gjest sjøstjerna

Jeg er forundret over så mange svar hvor man sier at dette ikke skal fortelles til partner, dårlig samvittighet er nok, det man ikke vet har man ikke vondt av osv...

Konklusjonen blir da at det er greit å være utro, så lenge man får dårlig samvittighet etterpå.

Merkelig.

Nei, du forenkler du alt sammen og trekker for raske konklusjoner.

Leste du ikke innlegget til fortvilet jente 27? Hun er ikke notorisk utro. Hun gjorde noe særdeles dumt EN gang.

Om hun var utro fordi hun hadde lyst på en annen mann, hadde jeg svart helt annerledes.

hidi, the scorpion

Dette er kvalmt, spesielt å lese hvordan dette blir avfeid som en liten "bommert".

Jeg syns du er feig, og ond som fører personen du "elsker" bak lyset med utroskap, og alle unnskyldningene, direkte patetisk.

Håper du føler deg elendig, du fortjener det.

Selvfølgelig har hun det vondt....! Det hun har gjort er virkelig på kanten, ja!

Men å ødelegge parforholdet....Nei, det synes jeg ikke. Vi er mennesker og vi feiler mer en enn gang, dessverre...;)

Nei, du forenkler du alt sammen og trekker for raske konklusjoner.

Leste du ikke innlegget til fortvilet jente 27? Hun er ikke notorisk utro. Hun gjorde noe særdeles dumt EN gang.

Om hun var utro fordi hun hadde lyst på en annen mann, hadde jeg svart helt annerledes.

Jeg er klar over det, men jeg synes konklusjonen blir den samme. Hun har vært utro, og hun blir anbefalt å ikke fortelle partneren om dette.

Da kan man kaste alle uttrykk som "å stole på hverandre", "være ærlig mot hverandre" osv. langt avgårde. For de fleste av oss er jo dette selve basisen for et forhold!

Gjest sjøstjerna

Jeg er klar over det, men jeg synes konklusjonen blir den samme. Hun har vært utro, og hun blir anbefalt å ikke fortelle partneren om dette.

Da kan man kaste alle uttrykk som "å stole på hverandre", "være ærlig mot hverandre" osv. langt avgårde. For de fleste av oss er jo dette selve basisen for et forhold!

Klart tillit er basisen i et forhold.

Men man må kunne bruke skjønn.

Jeg mener den beste og mest ubehagelige straffen for henne er å bære det selv. Hun skåner partneren, og gjør alt for å forhindre at slikt skjer igjen. Hun plager seg selv nok med tanken på det idiotiske som skjedde.

Tillitten mellom dem blir ikke brutt. Livet går videre, og hun har lært en stygg lekse.

hidi, the scorpion

Det er virkelig en komplisert situasjon. Aner ikke hva jeg selv ville gjort...(

Derfor forferdelig vanskelig å gi råd til trådstarter!

Gjest sjøstjerna

Dette vil jeg nesten si var et overgrep. Du sier jo at du ikke var helt ved bevissthet mens det foregikk? Smart av svensken å be om unnskyldning og følge deg hjem etterpå, hvis ikke kunne han risikert å bli anmeldt for voldtekt..kanskje han til og med har blitt det før? Syns ikke du skal ha så dårlig samvittighet her. Vi har alle rotet oss opp i ubehagelige situasjoner, hvor vi har tatt feil valg i livet. Det er slik vi lærer, ikke sant? Du virker veldig reflektert og jeg er sikker på at du ikke roter deg opp i lignede situasjoner om igjen. Jeg ser derfor heller ingen grunn til at kjæresten din skal vite om denne ene tabben.

Jeg synes egentlig kjæresten din er ganske heldig jeg som har en partner som faktisk HAR god moral og sunn samvittighet. Det er nok av dem som er utro gang på gang uten et snev av dårlig samvittighet..

Jeg er enig i det du skriver her.

Mulig han har tatt seg til rette? Og utnyttet situasjonen?

Jeg har også opplevd tilsvarende.

Og etter mange år innså jeg at dette var voldtekt.

Annonse

Jeg mener den beste og mest ubehagelige straffen for henne er å bære det selv. Hun skåner partneren, og gjør alt for å forhindre at slikt skjer igjen. Hun plager seg selv nok med tanken på det idiotiske som skjedde.

Tillitten mellom dem blir ikke brutt. Livet går videre, og hun har lært en stygg lekse.

Men han fikk aldri sjansen til å velge om han ville leve med en som er utro og attpåtil klarer å leve med løgnen, det syns jeg er stygt.

Jeg syns heller ikke det virekr som personen angrer så forferdelig jeg da, men meg om det. :-)

Gjest sjøstjerna

Ha. ha. ha...Der kom det svaret eg har venta på.

Si meg, har du noen løse skruer eller?

Dersom du ble skjenket full, for deretter våkne av at du var avkledd og beglodd og tatt på og mer til uten at du ikke helt visste hva det var.... Har ikke du da vært utsatt for overgrep?

Gjest sjøstjerna

Men han fikk aldri sjansen til å velge om han ville leve med en som er utro og attpåtil klarer å leve med løgnen, det syns jeg er stygt.

Jeg syns heller ikke det virekr som personen angrer så forferdelig jeg da, men meg om det. :-)

Jeg må si jeg har svart etter å ha lest hovedinnlegget. så leste jeg nå videre nedover.

Fikk assosiasjoner til overgrep, som noen andre også noen andre har vært inne på.

Nå vet jeg ikke nok, til å vurdere om trådstarter har vært ute for overgrep, men mitt inntrykk er at dette var ikke planlagt. Og at hun ikke er typen som vil være notorisk utro. Derfor mener jeg det er best å tie i dette tilfelle.

Jeg må si jeg har svart etter å ha lest hovedinnlegget. så leste jeg nå videre nedover.

Fikk assosiasjoner til overgrep, som noen andre også noen andre har vært inne på.

Nå vet jeg ikke nok, til å vurdere om trådstarter har vært ute for overgrep, men mitt inntrykk er at dette var ikke planlagt. Og at hun ikke er typen som vil være notorisk utro. Derfor mener jeg det er best å tie i dette tilfelle.

"Nå vet jeg ikke nok, til å vurdere om trådstarter har vært ute for overgrep, men mitt inntrykk er at dette var ikke planlagt. Og at hun ikke er typen som vil være notorisk utro. Derfor mener jeg det er best å tie i dette tilfelle."

Jeg vil si motsatt: desto større grunn til å fortelle det.

Det er greit at hun får straffen selv ved å tenke på dette uten å fortelle det.

Tilliten er ikke brutt, sier du. Jeg mener at det er nettopp det den er. Hun forteller jo ikke om dette. Det vil si at han ikke vet at han ikke kan stole på kjæresten sin...

Selvfølgelig har hun det vondt....! Det hun har gjort er virkelig på kanten, ja!

Men å ødelegge parforholdet....Nei, det synes jeg ikke. Vi er mennesker og vi feiler mer en enn gang, dessverre...;)

Personlig hadde jeg aldri klart å leve med en sånn hemmelighet.

Aldri si aldri...Jeg sa også at jeg aldri skulle være utro.

Har nesten ikke rørt alkohol etterpå fordi det var det som var roten til alt spetakkelet...Kall det en dårlig unnskyldning, kall det hva dere vil...

Dårlig unnskyldning, ja.

Desverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...