Gjest Anette3 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 OBS! Dette er skrevet inn med avsnitt, men de ser ut til å forsvinne i det jeg poster. Vær så snill å lese fordi om... Hei! Jeg har et par ting jeg ønsker å ta opp. Jeg har vært mye fram og tilbake til lege siste halvannet år, men føler ikke jeg får helt de svar jeg trenger. Håper du kan hjelpe meg. Jeg begynner med å si at jeg er en jente på 21 år. Jeg var i flere år en relativt aktiv jente. Trente på treningsstudio 4-6 ganger i uken. Da trente jeg variert med kondis og styrke. Trening var (og er) jeg svært glad i. Men plutselig begynte jeg å bli dårlig under og etter trening. Jeg ble kvalm, svimmel, fikk susing i ørene (som jeg i andre tilfeller har opplevd å få før eller når jeg er nær ved å besvime), vond mage, hodepine og tidvis svært vond nakke. Jeg måtte gi meg med trening etter hvert da plagene bare forverret seg. Tidvis er det så ille at jeg blir stående og puste og pese med hjertebank etter å gå opp en trapp én etasje! Jeg gikk til lege, og det ble tatt diverse blodprøver. Én prøve slo ut på mulig lavt stoffskifte. Neste prøve viste ikke dette. Jeg følte ikke at legen var interessert i å finne ut av mitt problem og byttet derfor fastlege. Den nye fastlegen tok også blodprøver, kunne ikke finne noe galt. Det ble målt blodsukker, jern, stoffskifte osv osv. Blodtrykk er målt, og ikke noe ser ut til å være galt der. Jeg ble sendt til hjertespesialist, disse kunne heller ikke finne noe. Jeg har vært mye slapp, ukonsentrert, dårlig hukommelse, dårlig søvn, kalde føtter osv osv. Helt typisk for lavt stoffskifte. Etter hvert byttet jeg til en fastlege som tok nye blodprøver for å måle "det meste". Disse prøvene viste lavt stoffskifte igjen, og det ble skrevet ut Levaxin, 50 mg, 1 tab. daglig. Disse har jeg tatt jevnt og jeg har vært og målt stoffskift hver mnd. Det er store svingninger fra gang til gang. Jeg føler godt på kroppen når stoffskiftet er lavt og ikke fullt så lavt. Men selv når stoffskiftet er relativt normalt, så er formen min ikke bra! Jeg har forsøkt med lett trening som litt rask gange, utfall, armhevninger, men blir stadig like dårlig. Jeg måtte løpe til bussen her forleden dag, da ble jeg så kvalm at jeg ikke kunne gå inn på bussen da det kom. Det tok lang tid før dette gav seg. I tillegg fikk jeg sterke smerter i nakken. (Nakken har for øvrig vært et problem for meg i mange år. Den er stiv, og jeg må "knekke" den opp for å unngå hodepine (ved å vri på hodet). Jeg har også i ett års tid hatt en pulserende susende lyd i mitt høyre øre. Jeg har vært til øre-, nese- og halsspesialist. Han kunne høre lyden ved å lytte på halsen/nakken min med stetoskop. Han visste ikke hva lyden kom av, men har sendt henvisning til nevrolog. Jeg venter nå på time der. Ikke nok med alt dette, men på toppen av det hele har jeg en del allergier. Jeg tåler f.eks. ikke frukt og rå grønnsaker eller nøtter. Det gjør ikke akkurat saken bedre at jeg i tillegg til ikke å kunne være fysisk aktiv ikke kan spise den sunne maten jeg ønsker. Grunnen til at jeg nevner alt dette er rett og slett at jeg vil gi deg mulighet til å se evt. sammenhenger i mine plager. Kan det være at det er mer enn stoffskiftet som er galt? Det kan også nevnes at min yngre bror de siste årene har fått flere av de samme plagene som meg (det med å bli dårlig av trening, ukonsentrert o.l.), men litt mer moderate. Han har ikke fått utslag på stoffskifteprøver, men blodtrykket hans blir blitt målt til noe lavt. Håper virkelig at du har tid og ork til å lese gjennom alt jeg har skrevet nå. Men jeg kjenner at jeg snart begynner å bli desperat! Jeg er så fotvilet over denne situasjonen min.. Ikke bare ødelegger det selvtilliten min, men det går gjerne utover arbeid og livet ellers. Nå er jeg lei... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296021-mange-plager-h%C3%A5per-virkelig-at-noen-kan-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.