Gå til innhold

bruker cerazette og har ikke mens, glemt pille-gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest glemske mamma.

Jeg er ei jente på 29 år. Har to barn, og etter siste fødsel for ca ett år siden, begynte jeg med Cerazette pga amming. Dette har fungert fint, men jeg har aldri hatt noen form for blødning etter fødselen. Vet ikke om mensen ikke har kommet tilbake, eller om det skyldes Cerazetten. Jeg har også alltid hatt uregelmessige blødninger, så det er veldig vanskelig å forutsi når jeg evt. får mens. Tok en hormonprøve før min første fødsel som viste noe overkant av mannlige(?) hormoner.. Nå har jeg glemt en pille for ca en uke siden, og dette oppdaget jeg først rett etter ubeskyttet samleie den samme kvelden jeg skulle ta pille nummer to.. Har fortsatt med pillene som vanlig, og har ikke merket noe annent enn at jeg er litt øm i brystene, noe jeg ikke pleier å være. Kan jeg være gravid? er det ikke litt tidlig å kjenne symptomer isåfall? kan jo legge til at jeg sluttet å amme for ca fem måneder siden.. er det mulig at jeg aldri får noen blødning nå som jeg tar Cerazette? spent på svar.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er meget liten risiko for graviditet, men ta for en sikkerhets skyld en test 2-3 uker etter du glemte pillen. Det at du har litt ømhet i brystene kan bety at dine egne hormoner er ved å komme tilbake etter fødselen. Hos ca 20% av de som bruker Cerazette blir menstruasjonen borte, og det er jo en fordel.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...