Gjest taaren Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 J21år. Jeg var seksuelt misbrukt som barn, og har store problemer med det å forholde meg til andre mennesker og nakenhet etc. Kun vært seksuelt aktiv med to mennesker etter overfall. Men det tok over 6mnd. hver gang, for meg å stole på vedkommende nok til at vi kunne i det hele tatt nærme oss noe seksuelt. Da ble jeg så dårlig at fikk mer enn 3 angstanfall om dagen, skalv konstant og spydde etc. Kuttet også da mer enn vanlig pga at jeg følte meg så ekkel og skitten. Har ikke engang klart å se typen inn i øynene i etterkant.. Problemet er at jeg tror jeg burde gå på pillen, siden jeg er seksuelt aktiv etc. men... Det er problemer med blodomløp og hjerte- karsydommer i nærmeste familie, så er ekstremt redd for å få blodpropp etc. Så bør vel undersøkes av profesjonell før starter. Også for å se at alt er ok.. Han brukte ikke kondom han som misbrukte meg, men regner med at ikke fikk noe, siden han var relativt ung, og siden jeg aldri har merket noe spes. (Overfallene skjedde når jeg var 11). Hvordan kan jeg event. forklare og forholde meg til en slik undersøkelse, med tanke på at jeg er så redd for det å vise meg frem etc. og er ikke komfortabel med å prate om overfallet heller... Bare psykologen min som har sett meg, og fått vite at jeg har blitt misbrukt! Ingen andre vet det. (Bortsett fra steder jeg kan være HELT anonym, der ingen ser meg... som over data). Så hvordan skal jeg da klare å si det høyt til en vilt fremmed, rett før jeg må gjennom enda en sterk mental påkjenning. Vise meg frem på en slik "krenkende" måte.. Blir jo så synlig.. Jeg klarer ikke se meg selv naken engang, så hvordan vise det til en annen da, uten at det skal bli så traumatiserende at jeg kanskje gjør noe dumt i etterkant. (lider av alvorlig depresjon). Trenger pillen nå.. Noen tips for hvordan jeg kan gå frem, og hva skjer event. ved en slik undersøkelse...?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296224-redd-for-%C3%A5-g%C3%A5-til-gynekolog-pga-seksuelt-misbruk-som-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Du kan få p-piller uten gynekologisk undersøkelse. Jeg har aldri blitt "tvunget" til det. Legen kan uansett ikke se om du kommer til å få blodpropp, det går på risikofaktorer som røyking og overvekt. De vil måle blodtrykket ditt. Om du ønsker en gynekologisk undersøkelse, så er det nok best å skrive et brev i forkant for å forklare situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296224-redd-for-%C3%A5-g%C3%A5-til-gynekolog-pga-seksuelt-misbruk-som-barn/#findComment-2390423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.