Gå til innhold

såret..redd for nytt forhold

Anbefalte innlegg

Jeg driver å dater en fyr om dagen, har bare klinet, ikke noe mer. Liker han så langt godt, men jeg er litt usikker på om jeg tør å starte et forhold til han, da jeg er blitt såret stygt etter et langt forhold for 1 år siden. Skal man kaste seg ut i det, eller er det best for min egen del å vente? I såfall hvordan skal jeg si det til han på en bra måte? Jeg er redd for å bli såret på nytt..flere som kjenner seg igjen der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296567-s%C3%A5retredd-for-nytt-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har det som deg. Ble såret veldig og nå er det 2 år siden det ble slutt. Jeg har forsøkt å date litt, men det stopper liksom opp. Er så redd for å bli såret igjen. Magefølelsen sier alltid at jeg bør trekke meg. Han jeg dater nå er veldig fin å prate med om disse tingene. Men han har noen trekk ved seg som jeg ikke liker helt. Samtidig er jo ingen perfekte. Jeg har mistet troen på meg selv om det å klare å skille de gode fra de dårlige mennene. Sukk... jeg vil jo ikke være alene heller.

Har desverre ikke noe råd til deg anna enn å snakke med noen om det. Jeg tenkte å prøve psykolog nå siden jeg føler tiden ikke har hjulpet noe særlig.

Men du er ikke alene.

Klem

Husker første daten etter bruddet for min del, kjente med hele meg at dette er alt for tidlig! Hadde noen dater senere, men heller ingen av dem føltes riktige. Traff en det klikket litt med etter ett års tid, men det tok enda 5 mnd før jeg traff ham som ble kjæresten min. På de tidligere datene hadde jeg følelsen av "hva om det dukker opp en som passer enda bedre i neste uke?", men den tanken har ikke slått meg i det hele tatt etter at jeg møtte Ham. :o)

Hei. Jeg har det som deg. Ble såret veldig og nå er det 2 år siden det ble slutt. Jeg har forsøkt å date litt, men det stopper liksom opp. Er så redd for å bli såret igjen. Magefølelsen sier alltid at jeg bør trekke meg. Han jeg dater nå er veldig fin å prate med om disse tingene. Men han har noen trekk ved seg som jeg ikke liker helt. Samtidig er jo ingen perfekte. Jeg har mistet troen på meg selv om det å klare å skille de gode fra de dårlige mennene. Sukk... jeg vil jo ikke være alene heller.

Har desverre ikke noe råd til deg anna enn å snakke med noen om det. Jeg tenkte å prøve psykolog nå siden jeg føler tiden ikke har hjulpet noe særlig.

Men du er ikke alene.

Klem

Da er vi nok i samme båt ja, jeg datet en nå, men så har jeg fått en dårlig magefølselse, og skal si fra om det. Ikke lett dette...Man vil jo som du sier ikke være alene heller, samtidig så klarer jeg ikke å slå meg til ro heller...

Kast deg uti det. Ikke verdt å ta sorgene på forhånd. Du kan jo kanskje være åpen om det, så blir du beroliget på en måte kanskje. Kanskje han har opplevd det samme selv. Ellers så synes jeg det er bedre å vente på den rette fremfor å bare ha noen for å ha noen.

Gjest En glad mann i dag

Hei på deg! Fikk så lyst å svare deg fordi jeg kjenner igjen følelsen og jeg er en mann på 48! Fikk utroskapen til min exkone slengt midt i fleisen for 5 år siden og gikk dønn ned for telling siden jeg ble gjort som syndebukk for hennes utroskap! Vi hadde ting å stri med vi som alle andre og vi har barn sammen!

Jeg har ingen problemer med å komme i kontakt med damer og får de flotteste komplimenter! Har også brukt lang tid på å komme over denne utroskapskrisen! Har erfart at når tillit brytes så til de grader så ødelegger man svært ofte noe hos den andre personen for lang tid!

Men når det er sagt så har jeg også vært livende redd for å slippe jenter for langt innpå meg for ikke å bli såret igjen! En følelsesmessig relasjon tar mye energi og jeg vil heller ikke såre andre ved å trekke meg ut hvis jeg over tid finner ut at dette ikke funker!!

Men......skal man finne noen så har jeg skjønt at det er kun en vei å gå å det er å gi slipp på frykten ved å bli såret igjen! Man kan ikke vite slikt men man kan vente lenge og date,kose seg og ha det hyggelig før man slipper alle følelsene løs!! Følelser kan faktisk styres bare man er ærlig med seg selv og man må begynne der!

Så lykke til videre og date ivei med visshet om at ta sjansen på å bli såret for den andre personen kan også slepe på slike tanker men til syvende og sist er det jo herlig å leve og treffe nye mennesker!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...