Gå til innhold

Tidlige symptomer paa graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26

Jeg har lest noe info om dette paa nettet, og ser at det er store individuelle forskjeller for _naar_ du opplever symptomer.

Hva var dine foerste symptomer?

Jeg skal ta en test paa loerdag tenkte jeg. Sikkert alt for tidlig, men klarer ikke vente :-)

Har merket noe oemhet i livmora de siste dagene, og jeg vet det ikke er el eller mens smerter. Det ligner veldig paa det jeg kjente da jeg var gravid med jenta mi.

Naa gjenstaar det aa se!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296586-tidlige-symptomer-paa-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gangen testet jeg ikke før jeg var en uke over tiden med mensen, trodde liksom ikke det gikk an at det klaffet på første forsøk. :o) Merket ikke annet enn at jeg brått ble kjempekvalm en dag.

Andre gangen merket jeg den karakteristiske kvalmen (for meg var den i alle fall annerledes enn omgangssykekvalme) 2-3 dager etter befruktningen så de to blå strekene var ingen overraskelse den gangen (på den dagen mensen skulle kommet altså!). :o)

Gjest Angela26

Første gangen testet jeg ikke før jeg var en uke over tiden med mensen, trodde liksom ikke det gikk an at det klaffet på første forsøk. :o) Merket ikke annet enn at jeg brått ble kjempekvalm en dag.

Andre gangen merket jeg den karakteristiske kvalmen (for meg var den i alle fall annerledes enn omgangssykekvalme) 2-3 dager etter befruktningen så de to blå strekene var ingen overraskelse den gangen (på den dagen mensen skulle kommet altså!). :o)

:-)

Jeg har vaert gravid 2 ganger, men ikke sett saa mye til kvalme da. Eller jo, kanskje paa maarran enkelte dager, saa vidt jeg husker det :-) Og reagerte paa kylling lukt!! Fysj...;-)

Men ellers har jeg naa symptomer som i foerste graviditet ..

*haape haape*

Det stikker i noen ganger. Og i gaar da vi var ute aa kjoerte, satt jeg med hunden vaar i fanget.( Han er litt stoerre enn ei katt) Han traakket med labbene nederst paa magen, og det gjorde vondt! Saa jeg maatte sette han fra meg i baksetet :-)

Ja, det er lov aa haape! Og naar jeg vet jeg er veldig fruktbar av meg ( og det ligger i familien: mamma ble gravid med meg da hun gikk paa p-piller, og ble gravid andre gang da hun amma meg og gikk paa minipillen!!) saa er det lett aa tro at det allerede har klaffa!

Jeg gikk paa p-piller da jeg ble gravid foerste gang...:-)

Jeg testet på dagen da mensen skulle kommet - og var gravid første gangen. Hadde altså ikke andre symptomer enn mangledne mens. Testet vel noen få dager over tiden de to andre gangene.

Hadde vel én dag med kvalme i løpet av tre svangerskap. Lavt blodtrykk gjorde meg litt svimmel alle gangene.

Så spennende!

Gjest Angela26

Jeg testet på dagen da mensen skulle kommet - og var gravid første gangen. Hadde altså ikke andre symptomer enn mangledne mens. Testet vel noen få dager over tiden de to andre gangene.

Hadde vel én dag med kvalme i løpet av tre svangerskap. Lavt blodtrykk gjorde meg litt svimmel alle gangene.

Så spennende!

Ja det er spennende :-) Men jeg har ca null taalmodighet ;-) Vil jo helst ha visst det naa om det har klaffa eller ikke!

Jeg husker jeg var svimmel ogsaa, men den kom en uke eller to etter at jeg testa positivt.

Så spennende!!!

Med alle mine 3 har tretthet vært det aller første tegnet. Så kom ømme bryster. Alt dette kom før jeg ventet mens.

Etter hvert kom også hyppigere urinering (som gikk over igjen, før det kom tilbake når magen ble stor), strekksmerter i ligamentene som holder livmor, kvalme og trang til å drikke melk :)

Lykke til - og hold oss oppdaterte :)

Annonse

Gjest Angela26

Så spennende!!!

Med alle mine 3 har tretthet vært det aller første tegnet. Så kom ømme bryster. Alt dette kom før jeg ventet mens.

Etter hvert kom også hyppigere urinering (som gikk over igjen, før det kom tilbake når magen ble stor), strekksmerter i ligamentene som holder livmor, kvalme og trang til å drikke melk :)

Lykke til - og hold oss oppdaterte :)

Takk for svar :-)!

Ja det er litt naervepirrende denne proevetiden! Jeg har fremdeles disse mens-lignende murringene i magen. Men det ligner ikke paa de symptomene jeg har brukt aa hatt naar mensen er like rundt hjoernet. Heller ikke EL.

Er oem...Men verst er det om kvelden...Ogsaa oppblaast, hehe :-)

Ellers er jeg som foer.

Jeg skal holde dere oppdaterte ja, klarer ikke aa holde slikt for meg selv ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...