Gjest Engstelig og Undrende Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei Min bror har i mange år vært pillemisbruker, og har forsøkt seg ut av det hele med varierende hell. Han har ved to anledninger for noen år siden truet med å ta sitt eget liv, men vi har hatt noen gode år hvor det hele har vært rolig. I det siste har han begynt å ta 100 mg Dolcontin tabletter, og jeg er kjempenervøs for at han skal ta en overdose av dette morfinpreparatet. Han beroliger meg med å si at han aldri, aldri setter sprøyte på seg selv ( vi har begge sprøyteskrekk) og det er umulig å ta overdose på tablettene. Kroppen vil nemlig reagere med å kaste opp, for å fjerne all morfinet. Stemmer dette? Trenger jeg ikke uroe meg for at han kan ta overdose på tabletter? Om kroppen reagerer med å kaste opp, er det en annen mulighet for han å blande piller slik at han kan ta dolcontin og noe annet, slik at han sovner og evt ikke våkner av at kroppen kaster opp? Hilsen engstelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296599-overdose-p%C3%A5-dolcontin-tabletter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er fullt mulig å ta livet sitt ved hjelp av Dolcontin. Blanding med andre tabletter eller alkohol øker faren. Viktig at du snakker med ham jevnlig. Har du prøvd å motivere ham for kontakt med en sosialmedisinsk poliklinikk? Prøv å finn ut hvilke mengder han bruker, og om han blander med andre medisiner. Du kan selv få samtaler ved en sosialmedisinsk poliklinikk for råd om hvordan du kan hjelpe broren din, selvom han foreløpig ikke selv er motivert. Har ikke lyst til å gå i detalj om hvilke tablettblandinger som er farlig, eller hvordan oppkast kan hindres her på nettet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296599-overdose-p%C3%A5-dolcontin-tabletter/#findComment-2395227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engstelig og Undrende Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er fullt mulig å ta livet sitt ved hjelp av Dolcontin. Blanding med andre tabletter eller alkohol øker faren. Viktig at du snakker med ham jevnlig. Har du prøvd å motivere ham for kontakt med en sosialmedisinsk poliklinikk? Prøv å finn ut hvilke mengder han bruker, og om han blander med andre medisiner. Du kan selv få samtaler ved en sosialmedisinsk poliklinikk for råd om hvordan du kan hjelpe broren din, selvom han foreløpig ikke selv er motivert. Har ikke lyst til å gå i detalj om hvilke tablettblandinger som er farlig, eller hvordan oppkast kan hindres her på nettet. Hei igjen og takk for svaret. Jeg forsøker naturligvis å jobbe for at han skal slutte, jeg er i kontakt med flere avvenningsanstalter bla. en hvor han har vært tidligere. Selv er han moderat motivert til å legge seg inn, men jeg gir ikke opp. Han hevder selv at han ikke tar andre tabletter, og jeg stoler på dette faktisk. Å ta kontakt med hans fastlege har ikke falt meg inn, det skal jeg selvfølgelig gjøre. Men er det noe han kan gjøre? Min bror er jo ikke ofte hos han, da han får tak i disse tablettene på et ellers lugubert marked vil jeg tro. Jeg blir likevel meget nervøs når du svarer at man kan ta overdose på tabletter. Jeg skal ikke spørre videre om pillemix eller lignende, men kan han virkelig ta overdose på tabletter? Ikke kun ved sprøyte? Du må gjerne la svaret være utenfor offentligheten, da jeg skjønner at dette kan være et ømfintlig tema. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296599-overdose-p%C3%A5-dolcontin-tabletter/#findComment-2395434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei igjen og takk for svaret. Jeg forsøker naturligvis å jobbe for at han skal slutte, jeg er i kontakt med flere avvenningsanstalter bla. en hvor han har vært tidligere. Selv er han moderat motivert til å legge seg inn, men jeg gir ikke opp. Han hevder selv at han ikke tar andre tabletter, og jeg stoler på dette faktisk. Å ta kontakt med hans fastlege har ikke falt meg inn, det skal jeg selvfølgelig gjøre. Men er det noe han kan gjøre? Min bror er jo ikke ofte hos han, da han får tak i disse tablettene på et ellers lugubert marked vil jeg tro. Jeg blir likevel meget nervøs når du svarer at man kan ta overdose på tabletter. Jeg skal ikke spørre videre om pillemix eller lignende, men kan han virkelig ta overdose på tabletter? Ikke kun ved sprøyte? Du må gjerne la svaret være utenfor offentligheten, da jeg skjønner at dette kan være et ømfintlig tema. I utgangspunktet kan man dø av alle slags tabletter om man tar mange nok.... Dolcontin er sterke tabletter med morfin som kan hemme respirasjonen i stor nok dose. Pasienten får pusteproblemer, så broren din er absolutt i faresonen. Mange mennesker har dødd av overdose med tabletter, dessverre, selv paracet har ført til dødsfall.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296599-overdose-p%C3%A5-dolcontin-tabletter/#findComment-2395485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.