Gjest klør og klør Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har hatt allergi siden jeg var 6 uker gammel. Så jeg kjenner godt til eksemen min. Men nå har den virkelig tatt av.. Jeg skjønner det bare ikke.. Jeg har pleid å slite med eksem på 1 finger (lillefinger), men nå blåser det opp flere steder. Jeg har blitt testet for en rekke matvare produkter. Jeg tåler egg, melk, mel osv.. Jeg har som regel slitt på våren, da jeg har mye pollen allergi.. Nå har det blåst seg opp over 4 fingre, håndbaken, noe på armene, litt på magen og masse bak ørene. Hva kan dette komme av? Jeg vet at vaskemaskina er gåen, og skyller dårlig. Kan det ligge igjen såpe rester i klæra som jeg reagerer på? Jeg bruker blenda pga allergi.. Det er værst om natta. Burde jeg begynne m allergi tablettene igjen? Jeg prøver å smøre på m locoid fettkrem 2 ganger dgl, men det tar ikke knekken. Har også prøvd grønnsåpe vann på fingrene. Det renner verk bak øra mine. Øreflippene mine er hovne og såre. Har tatt ut øredobbene. Jeg er tett i nesa, har tørre flekker i ansiktet.. Hva kan dette være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296622-jeg-kl%C3%B8r-og-kl%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klør og klør Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har ingen dyr, ingen røyker inne.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296622-jeg-kl%C3%B8r-og-kl%C3%B8r/#findComment-2394288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Eksem lever ofte sitt "egetliv", dvs. uansett hva vi gjør eller ikke gjør, kan vi få dårlige eller gode perioder. Vinteren er ofte dårligst. Det kan skyldes for lite sol på kroppen, mye klær som irriterer huden, varm, tørr luft inne osv. Spiser vi i tillegg endel godterier, kan det være uspesifikke irritanter,som kan gi kløe og forværrelse. Citrusfrukter som appelsiner er sunt og bra for de fleste, men kan dessværre forværre eksemet. Spsielle råd til deg er nok ikke riktig, men generelt er det viktig å bryte den dårlige sirkelen du er. Snakk med legen din om kremer og evt. antiallergiske tabletter som kan roe det hel ned. Man har også erfaring for at omega-3 som i tran osv., for de fleste er bra. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296622-jeg-kl%C3%B8r-og-kl%C3%B8r/#findComment-2395959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klør og klør Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Eksem lever ofte sitt "egetliv", dvs. uansett hva vi gjør eller ikke gjør, kan vi få dårlige eller gode perioder. Vinteren er ofte dårligst. Det kan skyldes for lite sol på kroppen, mye klær som irriterer huden, varm, tørr luft inne osv. Spiser vi i tillegg endel godterier, kan det være uspesifikke irritanter,som kan gi kløe og forværrelse. Citrusfrukter som appelsiner er sunt og bra for de fleste, men kan dessværre forværre eksemet. Spsielle råd til deg er nok ikke riktig, men generelt er det viktig å bryte den dårlige sirkelen du er. Snakk med legen din om kremer og evt. antiallergiske tabletter som kan roe det hel ned. Man har også erfaring for at omega-3 som i tran osv., for de fleste er bra. Lykke til ! Tusen takk for rask svar :0) Jeg er veldig forsiktig m hva jeg spiser for tiden. Har ganske mye kryss allergi på våren. Jeg pleier sjeldent å slite m eksem på denne tida på året. Jeg spiser ikke godteri. Tar kanskje en stratos bit i helgene. Drikker heller ikke brus eller kaffe. Jeg tar tran kapsler hver dag. Men dette virker dårlig. Jeg har nå lagt bomullsdotter bak øra, så det får trekt til seg litt verk. Ellers renner det nedover mot halsen.. Prøver å smøre meg godt, men ser at huden min er veldig tørr på kroppen. Fingrene er ille etter jeg har vasket og hengt opp klær. Jeg vurderer å begynne m telfast tabletter, og evt nasacort nese spray. Tror du det vil hjelpe meg? Vurderer også å kjøpe meg saltvann nesespray, for å kanskje få åpnet bedre gangene.. Jeg er så usikker nå. Det er faktisk legen min og. Derfor jeg spør litt her.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296622-jeg-kl%C3%B8r-og-kl%C3%B8r/#findComment-2396124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.