Gå til innhold

seksuelt tiltrekning til en mann

Anbefalte innlegg

Gjest Aurorie

For bare noen månender siden, forlot jeg min mann som jeg har vært sammen med i 15 år. Det har vært et kjærlighet-/hat-forhold de siste ti åra. (De første 5 årene levde vi i en stadig forelskelsesrus med hyppige elskovstunder og mye romantikk.) De siste ti årene vi har vært sammen, har jeg vært dypt ulykkelig. i utgangspunktet var vi veldig ulik; jeg ett fritt og et selvstendig menneske, han mer forknytt med et "fiendtlig" syn på verden. Han er sykelig sjalu og har et enormt eiertrang til både partner og eiendom, penger etc. Etterhvert som årene gikk, så jeg at det eneste vi hadde tilfelles, var den fysiske tiltrekningen til hverandre. Jeg har mange ganger prøvd å komme meg ut av forholdet, men har ikke klart det. Den fysiske tiltrekningen har vært en altfor sterk drivkrraft som jeg da ikke klarte å stå imot. Det er tre måneder siden jeg flyttet nå, og jeg har klart å distansere meg mer enn noen gang før fra han. Men jeg sliter grusomt i perioder med "fysisk kjærlighetsorg". Det er som jeg er besatt av ham, ja, hele hans seksualitet gjør meg helt utenfor! Jeg blir urolig, rastløs og tenker bare på han (drømmer meg inn i verden hvor jeg og han elsker uhemmet). Jeg vet at hvis jeg går tilbake, vl jeg bare ødelegge meg. Jeg vil rett og slett gå til grunne, derfor er det ingen løsning. Hva gjør jeg?? Kan jeg noen gang komme over denne intense kjærlighetsorgen? Vær så snill, kom med råd! Hilsen en dame som har levd i et lidenskapelig forhold..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296659-seksuelt-tiltrekning-til-en-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Hei Aurorie!

Det virker som om din tidligere kjæreste er svært spennende for deg fortsatt. Såpass spennende at sexen dere har hatt utføres under et svært høyt spenningsnivå.

Dessverre er det slikt at jo vanskeligere forhold, desto enklere er det ofte å få fram en slik spenning. Denne spenningen kan også forklares “kjemisk”, eller rettere av hvilke hormoner og signalstoffer som utløses når du har sex. Noe av den samme kjemiske sammensetningen får vi ved forelskelse, når vi spiller spennende spill, eller bruker rusmidler osv. Den belønnende effekten den kjemiske sammensetningen av hormonene og signalstoffene kan føre til avhengighet. En avhengighet du svært godt beskriver, selv om avhengigheten antageligvis har en mer sammensatt forklaring.

Enkleste måte å komme deg over ham, er antagelig at du finner en ny elsker som gir like høyt spenningsnivå, men det er vanskelig. Særlig nå mens du enda drømmer om ham og har mye av din konsentrasjon og hormoner rettet mot ham. Prøv å åpne sanse og prøve å titte etter andre attraktive menn. Bruk flest mulige sanser for å prøve å erstatte dine tanker om ham som den eneste spennende mannen i ditt liv, til en annen, en som passer bedre for deg der du er i livet ditt. Hør etter spennende stemmer. Prøv å få med deg lukten av andre attraktive menn. Prøv også å lage erotisk fantasier med andre menn enn x-en, så vil jeg tro savnet ditt blekner med tiden.

Uansett virker det ikke som noe godt eller aktuelt alternativ å gå tilbake til ham.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...