Gå til innhold

Hva liker du hos en mann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

21

• favn

20

• tonie

8

• fuji1365380447

4

Gjest Ulvinnen

Blir du forsøkt sjekket opp på Facebook? :-)

Har selv en profil der, men en temmelig passiv en - og få av mine "samtidige" venner og har profil der, antar de er for gamle... og kan ikke si jeg får særlig av henvendelser far ukjente heller.

Hilsen ungdommelige

Jeg har ikke profil på facebook, men hadde det en stund på Nettby. Jeg syns det var såpass slitsomt med alle 18-åringene som fortalte meg hvor mye vi hadde felles og at vi burde møtes (til tross for at jeg skrev at jeg var gift og kun ute etter vennskap) at jeg valgte å slette meg igjen.

Blir du forsøkt sjekket opp på Facebook? :-)

Har selv en profil der, men en temmelig passiv en - og få av mine "samtidige" venner og har profil der, antar de er for gamle... og kan ikke si jeg får særlig av henvendelser far ukjente heller.

Hilsen ungdommelige

Vet du - jeg orket rett og slett ikke åpne akkurat den døra så jeg lot være å respondere! :)

Men siden de to hadde forespurt meg kunne jeg gå inn på deres side og se - det holdt i bøtter og spann for den nyskjerrige kikkeren i meg! ;)

Var innom Fb daglig i tre uker i fjor sommer, derretter har det vært temmelig lite aktivitet på mine sider også..

:)

Finnmarkinger og totninger i Oslo kan ofte høre uttalelser som «du som snakker en dialekt» fra oslofolk. Implisitt ligger det i det at oslofolk ikke selv anser at de har noen dialekt, men snakker et standardspråk.

På tysk snakker man om «Hochdeutsch» (Høytysk) som en motsetning til dialekter, og det samme fenomenet har vi i england der "Queens English" er standard talemål. I Norge har vi ikke et tilsvarende "høynorsk". Bokmål er ikke en norm for talemål men et skriftsspråk.

Noen oslofolk anser på samme måte at deres talespråk er en landsgyldig standard som står i motsetning til mangfoldet av dialekter. Språket i Oslo, som heller ikke er ensartet, er en dialekt, eller flere dialekter, på linje med sunnmøring og halling.

Enig med deg, fuji!

Drømmeutseende:

Over 1.80 høy, litt kraftig trent kropp, både lys og mørk og nidt i mellom, ha hår på hodet.

Pene øyner og rumpe.

Ellers er det jo det indre som teller mest.

I min situasjon nå med små barn, og neste fylt 40, har jeg vel andre kriterier enn før.

Det viktigste er humor, sosial, utadvent, over gjennomsnitlig inteligent.Snill, men ikke tøffel, ha egne meninger, og ha respekt for meg og min meninger.

Ikke kranglete, hissig, men for det meste glad og blid.

Ha ambisjoner med livet sitt, god økonomisk sans, d.v.s at han greier å tjene bra med penger og at han ikke er gjerrig.

At han har godt lag med unger, og at han er flink med barn, at han liker å være sammen med dem og være en god farsfigur.

At han er oppmerksom , gir komplimenter, kreativ, og oppfinnsom .

En som tar initiativ til hyggelige ting, en som liker å ha orden rundt seg, og som bidrar til det, som hjelper til i huset med matlaging spes.

Flink å lage mat, og samarbeidsvillig med husarbeid.

Handyman.

Som liker å ha venner på besøk, liker å besøke andre.

Liker å reise, være på fjellet og ved sjøen.

En som er flink å kle seg.

Sikkert mye mer jeg kunne ha ramset opp, men dette er min drømmemann, som selvsagt ikke finnes, og hvis har gjør det, får selvsat ikke jeg han.

Annonse

Gjest Ulvinnen

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1200400585' post='3779104]

_Det_ var et snevert krav. Er du veldig ung?

Det er da lov til å ønske seg at drømmemannen skal snakke på en bestemt måte. Jeg kan ikke se at det er verre å ønske at partneren sin skal snakke "rent bokmål" enn trønderdialekt (som var mitt ønske).

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1200400585' post='3779104]

_Det_ var et snevert krav. Er du veldig ung?

Det finnes da ganske mange menn i norge som snakker oslo dialekt? så så snevert var det ikke. Jeg kan dessuten ikke noe for at jeg ikke tiltrekkes av menn som snakker dialekt.

Jeg er noen og 20. Har hittil ikke hatt noe problem med å finne noen som passer mitt "snevre" krav.

Det du kaller "vanlig bokmål" kaller andre for Oslodialekt.

Jeg blir så provosert av folk fra Oslo som ser ut til å mene at deres dialekt er standard språk mens alle andre er avvikene.

I Norge har vi utrolig mange ulike dialekter. En av dem er f.eks Oslo Øst dialekten.

Ja og den er for å si det mildt helt grusom

Gjest Elextra

Jeg har ikke profil på facebook, men hadde det en stund på Nettby. Jeg syns det var såpass slitsomt med alle 18-åringene som fortalte meg hvor mye vi hadde felles og at vi burde møtes (til tross for at jeg skrev at jeg var gift og kun ute etter vennskap) at jeg valgte å slette meg igjen.

Jeg har svært lite informasjon om meg selv der, dessuten er profilen bare synlig for de i "vennelisten". Dermed får jeg ikke slike henvendelser.

Annonse

Det er da lov til å ønske seg at drømmemannen skal snakke på en bestemt måte. Jeg kan ikke se at det er verre å ønske at partneren sin skal snakke "rent bokmål" enn trønderdialekt (som var mitt ønske).

Takk :-) jeg fikk visst litt pepper for det utsagnet. Jeg mente ikke å fornærme noen. Men vi skulle jo bare definere drømmemannen og da må man vel få lov til å ønske seg det man vil? :)

Gjest drømmemannen, eller?

Det er jo helt latterlig å velge mann ut fra dialekt. *Humre*

Det finnes da ganske mange menn i norge som snakker oslo dialekt? så så snevert var det ikke. Jeg kan dessuten ikke noe for at jeg ikke tiltrekkes av menn som snakker dialekt.

Jeg er noen og 20. Har hittil ikke hatt noe problem med å finne noen som passer mitt "snevre" krav.

Regner med at kravene dine forandrer seg etter hvert som du kommer i en annen livssituasjon.

Du har tydeligvis ikke opplevd mye rart..enda

Er på nippet til å slette meg jeg og, men så er det en grei måte å få oppdatering om det som skjer på kulturtilbudsiden da... Blir nok stående som passivt medlem litt til.

:)

Gjest Angela26

Jeg har funnet droemmemannen jeg! Jeg satte opp en liste over hva jeg oensket meg. Jeg ba til Gud i all ydmykhet, og dette var det jeg fikk:

Han er over 180 hoey, svart, moerkt, boelgde haar. Slank, omtenksom, hjelpsom, sympatisk, glad i unger, gir meg masse kompliment (jeg er verdens vakreste,hehe!!!) Han sier generelt mye fint til meg, ogsaa paa det indre...:-)

Ogsaa er han en gentleman, har de samme verdiene som meg, elsker aa reise aa oppdage nye land og kulturer. Han er kreativ, arbeidssom, og har orden paa oekonomien.

:-)

Finnmarkinger og totninger i Oslo kan ofte høre uttalelser som «du som snakker en dialekt» fra oslofolk. Implisitt ligger det i det at oslofolk ikke selv anser at de har noen dialekt, men snakker et standardspråk.

På tysk snakker man om «Hochdeutsch» (Høytysk) som en motsetning til dialekter, og det samme fenomenet har vi i england der "Queens English" er standard talemål. I Norge har vi ikke et tilsvarende "høynorsk". Bokmål er ikke en norm for talemål men et skriftsspråk.

Noen oslofolk anser på samme måte at deres talespråk er en landsgyldig standard som står i motsetning til mangfoldet av dialekter. Språket i Oslo, som heller ikke er ensartet, er en dialekt, eller flere dialekter, på linje med sunnmøring og halling.

Joda jeg skjønner hva du mener.. og ja oslo dialekt er også en dialekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...