Gå til innhold

Ulldyne for voksne - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir ikke en ulldyne fort litt tung? Husker jo vi hadde ulldyner til barna da de var helt små, men de dynene var jo ikke store.

Selv elsker jeg dundynen min, liker _ikke_ syntetiske dyner.

Hjemme har jeg dundyne og elsker den, ungene er også veldig glade i sine, men tenkte jeg skulle prøve ulldyne nå. Det er nemlig iiiiiskaldt på soverommet hos min kjære!

Jeg var fornøyd med Jutul lenge, men nå har jeg byttet til Tempracon. Den er ikke av ull, men regulerer kropsstemperaturen. Har aldri sovet så godt som nå.

http://www.ifi.no/doc/TipsTV2/2003/2003_10/nyttomdun.txt

Hvorfor byttet du ut Jutul-dyna?

Annonse

Både jeg og jr. elsker ulldynene våre. Er kjøpt av ullkorga. De har utsalg i Surnadal, hvis du vil ta en tur dit. Der får du 2. sortering, uten at jeg ennå har funnet ut hvorfor mi var det. Mulig du kan få tilsendt 2. sortering også hvis du ringer å spør. Eksen måtte også kjøpe seg ulldyner da vi flyttet, selv om han hadde vanskelig for å tro at de var så gode:-)

Jeg har dyne fra Ullkorga og er kjempefornøyd!! På sommeren blir den for varm, så jeg bruker den bare i vinterhalvåret. Mannen min orker den ikke da heller, for han blir fort varm og vil helst ha tynn og kjølig dyne hele året. For meg som er en "frossenpinn" er ulldyne suverent!! Jeg har hatt den i ca fire år nå og har sendt den på rensing en gang.

Jeg har dyne fra Ullkorga og er kjempefornøyd!! På sommeren blir den for varm, så jeg bruker den bare i vinterhalvåret. Mannen min orker den ikke da heller, for han blir fort varm og vil helst ha tynn og kjølig dyne hele året. For meg som er en "frossenpinn" er ulldyne suverent!! Jeg har hatt den i ca fire år nå og har sendt den på rensing en gang.

Blir den ikke tung da?

Hm...nei...jeg liker at den er litt tung(?) og tett rundt kroppen, så er usikker på om andre vil synes den kan karakteriseres som tung? Er nok litt tyngre enn en dundyne og en sommerdyne, men ikke ubehagelig tung ...

Høres egentlig ganske god ut da. Skal vurderes :-)

Hm...nei...jeg liker at den er litt tung(?) og tett rundt kroppen, så er usikker på om andre vil synes den kan karakteriseres som tung? Er nok litt tyngre enn en dundyne og en sommerdyne, men ikke ubehagelig tung ...

Høres perfekt ut for meg!

Både jeg og jr. elsker ulldynene våre. Er kjøpt av ullkorga. De har utsalg i Surnadal, hvis du vil ta en tur dit. Der får du 2. sortering, uten at jeg ennå har funnet ut hvorfor mi var det. Mulig du kan få tilsendt 2. sortering også hvis du ringer å spør. Eksen måtte også kjøpe seg ulldyner da vi flyttet, selv om han hadde vanskelig for å tro at de var så gode:-)

Siden både du og Togli anbefaler Ullkorga så går jeg for den. :o) Gleder meg alt til jeg får den! *Iler til hjemmesiden deres og bestiller*

Annonse

Dyna endra seg litt i "konsistensen" etter rensing, men den var allikevel like god etterpå. Satser på du vil like den like godt som meg, dersom du kjøper en slik dyne:)

Ulldyna er bestilt og jeg fikk nå mail om at den sendes i løpet av uka! *Gleder seg*

Bestilte dobbel (altså i tykkelse) uten gjennomgående sømmer, med termoeffekt jeg. Da må det vel bli varmt nok selv for en frysepinn som meg? :o) Blir nesten 2000 inkl. frakt da, men...

Ulldyna er bestilt og jeg fikk nå mail om at den sendes i løpet av uka! *Gleder seg*

Bestilte dobbel (altså i tykkelse) uten gjennomgående sømmer, med termoeffekt jeg. Da må det vel bli varmt nok selv for en frysepinn som meg? :o) Blir nesten 2000 inkl. frakt da, men...

Jeg tror det er den jeg har også! Du får sende tilstandsrapport om ikke så lenge;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...