Gå til innhold

Vondt i foten

Anbefalte innlegg

Gjest kjepphest

Hei Nina, På julebordet for to år siden falt jeg ned en trapp og vrikket foten min noe voldsomt. Jeg fikk en kjempesvær bulk i nærheten av ankelen og det tok ca 3 mnd før jeg ikke hadde vondt når jeg beveget på foten. Typisk gjorde det vondt når jeg kjørte bil eller gikk. Jeg gikk aldri til legen. Nå har jeg begynt å kjøre snowboard og jeg har fått tilbake samme smerten i foten som jeg hadde for to år siden. Kan det være en sammenheng? Sammenheng eller ei, jeg vil jeg ha tilbake den foten jeg hadde før jeg ramla i fylla. Jeg er 25 år gammel og ellers en kjekk og frisk ung mann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296837-vondt-i-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sinden fallet var kraftig ( og avverge-reaksjonene dine kanskje ikke så gode), kan det være en mer alvorlig skade enn en vanlig forstuvning av båndene på utsiden av ankelen du har fått. Du kan ha fått et brudd, og eller flere båndskader som gjør at ankelgaffelen ikke passer het anatomisk, og glipper litt ut av stilling. Ubehandlet KAN du på sikt få slitasjegikt-utvikling. Synes du kan kontakte fastlegen. Kanskje bør det taes et bilde, og du bør ha oppfølging en periode hos fysioterapeut, fortrinnsvis en idrettsfysioterapeut som er vant med å jobbe med ankler. Forhåpentligvis er det en bånd/ligamentskade som kan bli bedre ved opptrening og stabilitetsøvelser, kanskje teiping i perioder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296837-vondt-i-foten/#findComment-2398904
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...