peea Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei, jeg er en jente på 18 år. Sliter veldig mye med uvi(urinveisinfeksjon). Problemet begynte i fjor, å har fått kur mot det. Den hjelper de første dagene, så fullfører jeg kuren. så går det en mnd, så får jeg ny infeksjon. Slik har det holdt på siden i fjor. Altså jeg har gått med uvi i nesten et år i strekk. Jeg blir sliten av dette, det gjør at jeg ikke klarer så mye på skolen, i dag har jeg undt meg selv fri, for idag er det helt for j**** med smerter.. Jeg får bare samme antibiotika.. vi har fastslått at jeg ikke tåler denne. Jeg får store sår på ryggen av den. Men jeg er så lei av å reise til lege hele tiden. Så jeg husker bare navnet på den antibiotikaen. Selexid tror jeg det er. Noen gode råd? For nå er jeg lei dette problemet.. Det er grusomt! Andre antibiotika kurer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Huff, urinveisinfeksjon er ille aa ha, og spesielt naar du har slitt med dette 1 aar! Jeg har selv bare hatt det èn gang, og ble nettopp ferdig med en penicillin kur. Husker ikke hva den heter... Kan du ringe legekontoret, og spoerre i resepsjonen hva de ulike penicillinkurene, mot u.infeksjon, heter? Eventuelt gaa deg en tur paa apoteket aa spoerre? God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2396805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Synes du får en noe slett behandling av legen din! Urinprøven må dyrkes for å finne den beste penicillinkuren. Drikk mye appelsinjuice og hold deg varm nedentil. Men altså; lever urinprøve til legen og forlang dyrking av bakteriene! Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2396808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ?+? Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Huff dette kjenner jeg godt til og det gjør vondt Hvis du ikke tåler Selexid må jo legen din være åpen for og prøve noe annet. Det finnes et uttal typer antibiotika som hjelper på uvi. I tillegg bør du gjøre følgende selv (det hjalp meg), spise c.vitaminer hver dag (minimum 500 mg), og kjøpe deg tranebær, som du også tar daglig. Dessuten er det ekstremt viktig og drikke mye (ikke sukkerholdige drikker) - helst vann. c.vitaminer og tranebær vil virke forebyggende, men først må du jo ha en antibiotikakur selvsagt. Men du kan fint starte opp med både tranebær og c.vitaminer mens du går på antibiotika. Det er mulig at du trenger en sjekk av urinveiene dine - for og se om det er en spesiell grunn til at du for uvi igjen og igjen. Ta dette opp med legen din. God bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2396823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Neste gang du er hos legen, eller bestill deg time nå, så ber du om henvisning til urolog. For meg høres det ut som kronisk UVI du har, og da er nok ikke selexiden sterk nok. Det er flere årsaker som kan gjøre att UVIèn kommer igjen hele tiden, og dette kan en urolog mest om. Forebygge litt selv kan du prøve, tranebærkapsler skal være bra. Ta hele tiden, og øk dosen når du kjenner infeksjonen er på vei. Drikke godt, ikke for mye søte drikker, da bakterier liker sukker. Ikke bli kald! Drikk mye vann for å skylle blæren. Urinen din er vel dyrket? Så de vet litt mer om hva som er årsaken? Uansett, så langvarige plager, så mener jeg at urolog er neste steg. God bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2396825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peea Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Huff, urinveisinfeksjon er ille aa ha, og spesielt naar du har slitt med dette 1 aar! Jeg har selv bare hatt det èn gang, og ble nettopp ferdig med en penicillin kur. Husker ikke hva den heter... Kan du ringe legekontoret, og spoerre i resepsjonen hva de ulike penicillinkurene, mot u.infeksjon, heter? Eventuelt gaa deg en tur paa apoteket aa spoerre? God bedring! Heisann alle sammen.. Tusen takk for svar.. orket ikke legen min, så jeg ba henne sende resept til et apotek i nærheten(Dette gjør hun!!?Litt merkelig, iogmed at jeg spør over en mail osv.. Men hun vet vell problemet er alvorlig.. men alikevell.. tenk om jeg bestilte medikamenter for andre?) Jeg har fått noe på t.. temporin eller hva faen d kalles.. Bare ett pille brett:O Omg.. det holder jo bare for noen få dager:( Er nesten flaut, men jeg tisser på meg.. på jobben osv.. har aldri følt meg så tåpelig i heile mitt liv.. Jeg hater UVI!!Er dritt lei alt nå.. jobber som frisør, så det enete om hjelper meg er å sitte.. idag har jeg gått rundt i hele dag.. endelig tatt meg en varm dusj, å føler meg mye bedre bare ved tanken på at jg er heime! takk fr svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2398119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Heisann alle sammen.. Tusen takk for svar.. orket ikke legen min, så jeg ba henne sende resept til et apotek i nærheten(Dette gjør hun!!?Litt merkelig, iogmed at jeg spør over en mail osv.. Men hun vet vell problemet er alvorlig.. men alikevell.. tenk om jeg bestilte medikamenter for andre?) Jeg har fått noe på t.. temporin eller hva faen d kalles.. Bare ett pille brett:O Omg.. det holder jo bare for noen få dager:( Er nesten flaut, men jeg tisser på meg.. på jobben osv.. har aldri følt meg så tåpelig i heile mitt liv.. Jeg hater UVI!!Er dritt lei alt nå.. jobber som frisør, så det enete om hjelper meg er å sitte.. idag har jeg gått rundt i hele dag.. endelig tatt meg en varm dusj, å føler meg mye bedre bare ved tanken på at jg er heime! takk fr svar! Hvis du virkelig hater UVI, så gjør du noe med problemet. Du har fått mange fornuftige svar, men gidder ikke følge noen av dem.... Du kommer til å bli å bli resistent mot antibiotika, hva gjør du da? Lider resten av livet. Les nøye gjennom svarene du har fått, og bruk huet! Akkurat nå, så oppfører du deg som en uvitende, til tross for meget gode svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2398140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Heisann alle sammen.. Tusen takk for svar.. orket ikke legen min, så jeg ba henne sende resept til et apotek i nærheten(Dette gjør hun!!?Litt merkelig, iogmed at jeg spør over en mail osv.. Men hun vet vell problemet er alvorlig.. men alikevell.. tenk om jeg bestilte medikamenter for andre?) Jeg har fått noe på t.. temporin eller hva faen d kalles.. Bare ett pille brett:O Omg.. det holder jo bare for noen få dager:( Er nesten flaut, men jeg tisser på meg.. på jobben osv.. har aldri følt meg så tåpelig i heile mitt liv.. Jeg hater UVI!!Er dritt lei alt nå.. jobber som frisør, så det enete om hjelper meg er å sitte.. idag har jeg gått rundt i hele dag.. endelig tatt meg en varm dusj, å føler meg mye bedre bare ved tanken på at jg er heime! takk fr svar! Dette er forferdelig! Du skulle kanskje gaatt til utredning, for saann kan du jo ikke gaa!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2398538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peea Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Heisann alle sammen.. Tusen takk for svar.. orket ikke legen min, så jeg ba henne sende resept til et apotek i nærheten(Dette gjør hun!!?Litt merkelig, iogmed at jeg spør over en mail osv.. Men hun vet vell problemet er alvorlig.. men alikevell.. tenk om jeg bestilte medikamenter for andre?) Jeg har fått noe på t.. temporin eller hva faen d kalles.. Bare ett pille brett:O Omg.. det holder jo bare for noen få dager:( Er nesten flaut, men jeg tisser på meg.. på jobben osv.. har aldri følt meg så tåpelig i heile mitt liv.. Jeg hater UVI!!Er dritt lei alt nå.. jobber som frisør, så det enete om hjelper meg er å sitte.. idag har jeg gått rundt i hele dag.. endelig tatt meg en varm dusj, å føler meg mye bedre bare ved tanken på at jg er heime! takk fr svar! det skal alltid være noen som må si et eller anna dumt.. Jeg takket alle for svar.. men jeg har ikke penger til å gå til leger å bla bla bla.. ikke enda!! JAJA.. mange gode svar.. ikke tvil om det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2399261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Heisann alle sammen.. Tusen takk for svar.. orket ikke legen min, så jeg ba henne sende resept til et apotek i nærheten(Dette gjør hun!!?Litt merkelig, iogmed at jeg spør over en mail osv.. Men hun vet vell problemet er alvorlig.. men alikevell.. tenk om jeg bestilte medikamenter for andre?) Jeg har fått noe på t.. temporin eller hva faen d kalles.. Bare ett pille brett:O Omg.. det holder jo bare for noen få dager:( Er nesten flaut, men jeg tisser på meg.. på jobben osv.. har aldri følt meg så tåpelig i heile mitt liv.. Jeg hater UVI!!Er dritt lei alt nå.. jobber som frisør, så det enete om hjelper meg er å sitte.. idag har jeg gått rundt i hele dag.. endelig tatt meg en varm dusj, å føler meg mye bedre bare ved tanken på at jg er heime! takk fr svar! Du tisser på deg fordi at kroppen vil ha ut den infiserte urinen. Urinblæra kan også være irritert, og da vil den ikke ha urin, og prøver og kvitte seg med den. Du må ha rett behandling for at det skal bli bedre. Du har to valg. Enten så spiser du antibiotika til du finner den rette typen, det kan muligens hjelpe, men vær obs på her at mange antibiotikakurer kan ha en god del bivirkninger, som resistente bakterier, ødelagt tarmflora, underlivssopp. Eller du tar med urinprøve (morgenurin), ber om dyrkning, og henvisning videre til urolog. Samtidg så bør du jo absolutt følge vanlige råd, som jeg gav deg i det første svaret mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296890-urinveisinfeksjon/#findComment-2399279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.