Gå til innhold

Dama snakker åpent om andre menn.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å si det slik: Jeg ville kuttet ut en venninne som snakket slik og behandlet kjæresten/mannen sin på en slik måte.

Det er for det første forferdelig ubehagelig å være i nærheten av. Noe av det verste som finnes er når den ene eller begge i et parforhold tråkker på den andre og nedverdiger han/henne i andres nærhet. Det er noe jeg ikke vil være delaktig i på noen som helst måte. Kvalmt rett og slett.

Du skriver lengre ned at hun er 27. Jeg må nok innrømme at dette gjør meg til pessimist på dine vegne. Griseprat i god barnehage-tiss-promp-bæsj-stil er noe man bør gjøre seg ferdig med før man er 15. Himling med øynene og herreguding likeså. For ikke å snakke om å dra venninner inn i konflikter med sin kjæreste!!!

Om hun ikke har vokst dette av seg når hun er 27 og i tillegg velger venninner på samme lavmål, er nok sjansene ganske små for at hun noen gang blir voksen.

Det bør ikke være så vanskelig å finne 17-åringer som ter seg med en langt større modenhet og folkeskikk....

En mann kunne behandlet meg på en tilsvarende måte to, toppen tre ganger, før han gikk på hue og ræva ut. Kun én gang om han ikke en gang skjønte at han gjorde noe galt.

mvh

Gjest Ulvinnen

Slik oppførsel er respektløst overfor deg. Dama di burde heller ikke tolerere at venninne kommer med slike kommentarer om din oppførsel.

Man skal være lojal mot partneren sin. Etter at man er blitt et par, så er det partneren som er viktigst, selv om man også skal beholde venner.

Reven1365380455

Takker så mye for alle som har tatt seg tid til å svare. Trengte virkelig å høre andres meninger, dette er mitt første forhold så jeg har vært litt forvirret mht. hva man skal tolerere.

Jeg snakket forresten med henne i dag om dette, hun kunne på ingen måte forstå at hun hadde vært respektløs, og ble ganske sur. Jeg synes det er så vanskelig, hun har så mange fine sider også, men ofte føler jeg meg ikke bra når jeg er sammen med henne, jeg føler veldig ofte at jeg ikke blir respektert, og det gjør meg vondt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.

Annonse

Det er høyst uvanlig å si at man ville pult noen andre enn kjæresten når han hører på!! Å si at noen er kjekk er ikke fullt så uvanlig. At vennene hennes svarer med "I know" ville jeg vel tatt som et faretegn! Hun høres ikke ut som hun har noe som helst respekt for deg, og det kan like gjerne være din skyld som hennes, men jeg ville nok mene at dette forholdet ikke er helt "liv laga".

Gjest Vinterstorm

Takker så mye for alle som har tatt seg tid til å svare. Trengte virkelig å høre andres meninger, dette er mitt første forhold så jeg har vært litt forvirret mht. hva man skal tolerere.

Jeg snakket forresten med henne i dag om dette, hun kunne på ingen måte forstå at hun hadde vært respektløs, og ble ganske sur. Jeg synes det er så vanskelig, hun har så mange fine sider også, men ofte føler jeg meg ikke bra når jeg er sammen med henne, jeg føler veldig ofte at jeg ikke blir respektert, og det gjør meg vondt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.

Kan du ikke vise henne de svarene du har fått her på dol? Det er kanskje litt vanskelig å få til, hvis dette er et sted du vil ha for deg selv. Det er i hvertfall synd at hun ikke elsker deg mer enn at hun gjør ting som sårer deg.

Gjest slik er det for meg

Å leve i et forhold hvor en ikke blir respektert er nesten ufattelig nedbrytende for den som ha opplevd det over veldig lang tid. Du risikerer å bli ødelagt gradvis som menneske. Og det er nå en gang slik at noen mennesker ikke _har_ respekt i seg, og derfor vanskelig kan _gi_ respekt eller forstå at de selv er respektløse. Det høres ut som om denne kvinnen er i den sistnevnte kategorien.

Personlig skal jeg aldri mer leve sammen med noen som ikke har respekt for meg. Da blir det en slagside i forholdet, til tross for mulige andre gode egenskaper, og båten synker. I hvertfall synker din side av skroget under vannflaten.

Mvh

Det er fullt mulig å finne en annen jente som har minst like mange av de fine egenskapene som kjæresten din har og som i tillegg også har evnen til å både forstå hva respekt er og vise det.

Å vise hverandre respekt og førsteprioritet i et parforhold er så grunnleggende at om dette ikke er på plass blir det som å bygge et slott på ei hengemyr. Det spiller ingen rolle hvor flott og solid det er, det kommer til å gå under i gjørma.

En kvinne (eller mann for den del) på 27 som ikke en gang skjønner at hun gjør noe galt ved en slik oppførsel, gjør man klokt i å komme seg lengst mulig unna. Slike forhold blir grunnleggende destruktive samme hvor mye stæsj og glasur man setter utenpå.

Bedervet mat kan både se lekker ut og smake godt. Men man blir syk av det like fullt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...