Gå til innhold

HJELP---->Betatt av en annen

Anbefalte innlegg

Gjest delt kjærlighet

Hei.

Jeg er sikkert ikke førstemann som har dette problemet. Jeg og min samboer (som jeg eier hus sammen med, og har vært sammen med i 4 år) har truffet et vennepar som vi har fått god kontakt med. Litt for god kontakt kansje...en kveld vi hadde drukket masse sammen, og var fulle, ble jeg og hun fra d andre paret alene på tomannshånd. Pratet litt sammen,skulle bare gi hverandre en klem, men d ble visst kyss i stedet. Helt ærlig, jeg husker ingenting for jeg var så full. Prater med henne dagen derpå, og vi finner ut at dette kun var "fyllerør". For å gjøre mange ord til få: dette har gjentatt seg to-tre ganger til på fest. Jeg gikk lei av å gå rundt å tenke på dette, så her en dag tok jeg kontakt med henne for å "rydde opp" og forklare at dette kunne vi ikke holde på med. Etterhvert som vi prater, så finner vi ut at vi kansje er betatt av hverandre.... Men samtidig blir vi enige om å kutte ut med tullet, for vi er begge glade i de vi har fra før. At dette sikkert bare er "en ting som vil gå over". I det jeg skulle gå fikk jeg en klem av henne.. dette er tre dagersiden, men siden det sekundet har jeg gått med en stor klump i magen. Tenker masse på henne, men jeg vil ikke, jeg vil ikke miste henne jeg har i dag. Vil ha hun andre ut av tankene.

Er det noen her som har opplevd lignende før, og kansje har noen råd eller erfaringer? Trenger hjelp, for sånn her vil jeg ikke ha det! er så vondt!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297046-hjelp-betatt-av-en-annen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kan dette hjelpe?

Effektive hjelpemidler er høyere dose moral og selvkontroll, samt lavere dose egoisme og Ole Brum-mentalitet.

Du har det vondt skriver du. Vel, til å ha det vondt slapper du overraskende godt av i forhold til "problemet" ditt - med flere gjentakelser av disse episodene som får deg til å lide slik.

Beklager, jeg er ikke i det empatiske hjørnet i dag. Håper du klarer å jobbe med respekten for deg selv og mennesker rundt deg, og at alt ordner seg til det beste for deg (og posen og sekken og typen til sekken).

Kåre Kruttlapp

Kjære venn! Du har gått i en "kjærlighetsfelle" Som det kan kalles! Vi vil alle i de årene vi har partnere bli tiltrukket av en annen nå og da! Det er bare sundt! Følelser kan styres og du må prøve å forutse hva du"taper" og hva du "vinner" Livet er slik men tenk igjennom konsekvensene før du begir deg ut på dypt vann! jeg har erfart dette!

Min exkone holdt meg for narr med en kollega i 1 år og ville ha i pose og sekk! Vi har barn sammen! Jeg måtte gjøre kort prosess for det sviket der unner jeg ingen!

Ikke gjør noe overilt men tenk igjennom hvor du vil være om noen år! Hva elsker du med din nåverende,barna og familien! vil du få det like godt om du tar steget videre! En ny bilfølelse varer i 3 måneder kanskje! hvor lenge vil dette "nye" vare!?

Dette er så klassisk unge mann! Vi har alle fått føle noe av det samme! Mitt liv nå er godt men jeg og ungene mistet det viktigste i livet vårt og det var "familien" jeg er nå 5 år etter på søken etter en ny etablering! Godt å være single men hvor mye skal det "koste"?? Lykke til fra en som har erfart akkurat det samme!! men som stod igjen uvitende om hva partneren gjorde!!

Kjære venn! Du har gått i en "kjærlighetsfelle" Som det kan kalles! Vi vil alle i de årene vi har partnere bli tiltrukket av en annen nå og da! Det er bare sundt! Følelser kan styres og du må prøve å forutse hva du"taper" og hva du "vinner" Livet er slik men tenk igjennom konsekvensene før du begir deg ut på dypt vann! jeg har erfart dette!

Min exkone holdt meg for narr med en kollega i 1 år og ville ha i pose og sekk! Vi har barn sammen! Jeg måtte gjøre kort prosess for det sviket der unner jeg ingen!

Ikke gjør noe overilt men tenk igjennom hvor du vil være om noen år! Hva elsker du med din nåverende,barna og familien! vil du få det like godt om du tar steget videre! En ny bilfølelse varer i 3 måneder kanskje! hvor lenge vil dette "nye" vare!?

Dette er så klassisk unge mann! Vi har alle fått føle noe av det samme! Mitt liv nå er godt men jeg og ungene mistet det viktigste i livet vårt og det var "familien" jeg er nå 5 år etter på søken etter en ny etablering! Godt å være single men hvor mye skal det "koste"?? Lykke til fra en som har erfart akkurat det samme!! men som stod igjen uvitende om hva partneren gjorde!!

Et innlegg til ettertanke, takk for at du delte dette! :o)

Annonse

Gjest delt kjærlighet

wita: det jeg husker, er at vi pratet, så klinte vi, så satt jeg i en bil på vei hjem. tro meg: det går an å være så full!

Kåre kruttlapp: takk! det trengte jeg. har liksom ikke klart å tenke klart "fremover", men etter ditt innlegg har jeg tenkt, og bestemt meg for hva jeg vil!

gjelder deg også - Kan dette hjelpe?.. det siste jeg trenger er sympati..hehe..

Men har fått erfare at følelser er noe en ikke får styrt(som jeg trodde), men en kan selv velge hva man gjør ut av det.

Lærer så lenge jeg lever.

--Kom gjerne med flere svar.. Den berømte "klumpen" i magen er liksom ikke helt borte, men jeg tror jeg skal klare dette nå. var litt nedfor her tidligere egentlig.

Kåre Kruttlapp

wita: det jeg husker, er at vi pratet, så klinte vi, så satt jeg i en bil på vei hjem. tro meg: det går an å være så full!

Kåre kruttlapp: takk! det trengte jeg. har liksom ikke klart å tenke klart "fremover", men etter ditt innlegg har jeg tenkt, og bestemt meg for hva jeg vil!

Men har fått erfare at følelser er noe en ikke får styrt(som jeg trodde), men en kan selv velge hva man gjør ut av det.

--Kom gjerne med flere svar.. Den berømte "klumpen" i magen er liksom ikke helt borte, men jeg tror jeg skal klare dette nå. var litt nedfor her tidligere egentlig.

Såååå bra!! Delt kjærlighet!! :: Er så knusende for hele familien! Spesielt ungene!! De har ikke noen valg men må følge sine "voksne" foreldre gjennom kriser"selv valgte kriser" Pga at man har blitt utsatt for pene blikk,kurtisering,komplimenter som vi alle faller for!

Skal man velge vekk sin partner så gjør man det med verdighet og med en grunn som går på noe helt annet enn at man har blitt forelsket i en annen person! Klart man skal bli begeistret når noen gir en komplimenter! Skulle bare mangle!

Men svakheten vi mennesker har kommer til syne når vi tilkjennegir at vi vil mere med "denne" personen som kurtiserer oss!! klart at det er deilig å gi etter! Og ta til oss "øyeblikk" som er usynlige for vår partner!

Men der sviker vi så grundig hvis vi ikke har "ryddet bordet"! Ingen vil vel invitere til nytt selskap med den samme bordsettingen som var fra før??

Jeg har erfart så inderlig hva slikt medfører og unner ingen barn eller voksne den erfaringen!! varm klem fra meg!

Kåre Kruttlapp

Døhh!! "ler" kanskje ikke riktige måten å trøste deg på men: Vær en mann for pokker! Ikke ta den som holder deg kjær så jævelig ved nesa at du dumper henne for noe som du ikke vet hva innebærer! Jeg ser og kjenner helt hit hva du føler! har du barn med henne så skal du tenke deg innmari godt om!

De følelsene der har mange av oss når våren kommer og "alle" byr seg frem! Ikke vær blind! Har du ikke barn så stiller saken seg annerledes! Men har den du er forelsket i barn med pappaen så er du enda lenger ute å sykle!

Tenk deg jævelig godt om og vurder fremtiden for deg og for henne og den du allerede har! ikke kødd med slike følelser! mitt råd: La det som har vært være!! legg ballen død! og konsentrer deg om din kjære!

fokuser på hva som gjorde at dere ble ett par og vis deg som en mann og kurtiser dama du har! Gjør henne glad og forelsket igjen! i deg!! hvis du kan!!

Og føler du at dette kan funke!! hvis ikke så avslutt forholdet med verdighet og stolthet!! Slik at du ikke får en halvliter i hue neste gang du treffer din ex på byen!!

Et gammel jungelordtak fra en gammel kriger! lykke til unge mann!!

Gjest - uten nick nå29

Jeg er blitt betatt mange ganger av andre enn min partner. Dessverre har det også endt galt....jeg har lært, men det tok tid.. Jeg ble regelrett syk av mitt utroskap, og valgte ikke å fortelle jeg hele sannheten (vil skåne)...

Jeg har valgt å bli hos min partner, og noen ganger har jeg angret på det også...

NEI det er ikke lett, jeg tror ikke at alle mennesker er skapt til monogami.

Dette er som du selv sier tull.

Men når man tuller med slike ting for lenge oppstår det følelser. Dere har lekt hvor nær flammen før det tar fyr, og nå har det begynt å brenne litt.

Kutt kontakten helt hvis mulig, eller skjær den ned til et minimum. Vær ikke på tomannshånd med hverandre. Sett dere ikke ved siden av hverandre. Og slutt _helt_ med all fysisk kontakt, klemming og annet tøys. Lag et sett regler og hold dere til dem. Ta deretter ingen kontakt for å diskutere dette.

Slike ting må sultes ut.

mvh

Gjest delt kjærlighet

Dette er som du selv sier tull.

Men når man tuller med slike ting for lenge oppstår det følelser. Dere har lekt hvor nær flammen før det tar fyr, og nå har det begynt å brenne litt.

Kutt kontakten helt hvis mulig, eller skjær den ned til et minimum. Vær ikke på tomannshånd med hverandre. Sett dere ikke ved siden av hverandre. Og slutt _helt_ med all fysisk kontakt, klemming og annet tøys. Lag et sett regler og hold dere til dem. Ta deretter ingen kontakt for å diskutere dette.

Slike ting må sultes ut.

mvh

PieLill: tusen takk, det skal jeg jommen gjøre! i og med at dette er et vennepar, så er full kutt i kontakten umulig, men å avtale forholdsregler var ikke dumt! takk!

Kåre Kruttlapp

PieLill: tusen takk, det skal jeg jommen gjøre! i og med at dette er et vennepar, så er full kutt i kontakten umulig, men å avtale forholdsregler var ikke dumt! takk!

Du har mer å vinne på nå å legge ballen død! jeg er enig med PieLill! Avtal noen kjøreregler med henne og få henne også til å innse at dette er dødfødt nå! Man vet aldri hva som skjer i fremtiden og ha disse minnene godt bevart inne i dere uten å gjøre annet enn å være gode venner og vennepar! Det som har vært vil kile i magen og la det være med det! Dette går så fint! Det er jeg sikker på bare dere tar til fornuften begge to! lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...