Gjest engelen Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 Var så dum i går kveld, grein og var helt fortvila.. Orka ikke smerten, så jeg kutta meg på armen... Vet det er kjempedumt, men det merkelige med det er at det hjalp, jeg greidde å roe meg ned, og sovne.. Men alt er bare rot!! Prøver å være positiv og sier til meg sjøl at det vil gå bra, men det er så himla vanskelig.. Vi var på tur mde klassen i dag. Hun ene lærerinna som vet at jeg sliter med sf, fikk meg til å spise ei skive med karbonade... Jeg visste at det ikke nytta å slippe unna.. Ei anna ei i klassen så merkene på armen, jeg bare feika det bort og sa at katten hadde klort meg!! Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre!!!!! Alt føles bare så uvirkelig.. Unnskyld alle sammen, for et negativt inlegg, men jeg måtte bare få det ut! Skal heldigvis snakke med rådgiveren min i dag. Vet hun er veldig skuffa over meg nå:/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29707-klarte-ikke-smerten-mer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mezzy Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 Hei vennen! Jeg forstår hva du mener.. ofte kan det virke lett å 'overføre' smerten til det fysiske og ikke det psykiske.. vet hvordan det er.. vet oxo hvordan det er dagen etter på å prøve å bortforklare det... 'ehh.. jeg lekte med katten i går og så plutselig klorte den.. men det går bra.. æresord..' det pleier å komme ut av meg.. og folk tror faktisk på det.. men det som jeg gjør dagen etterpå er at jeg skammer meg noe helt jævlig.. men selv om jeg skammer meg skjer det samme neste gang jeg mister kontrollen.. hater det.. Men en ting.. jeg har fått noen tips til hvordan man kan unngår selvskading..: ha en gummistrikk rundt håndleddet som du drar i(nei, det gjør ikke vondt først, men når du har gjort det så mange ganger at du begynner å bli sår gjør det veldig vondt!) holde en isbit i hånden til den smelter og hvis du vil ha et "sår" og se på kan du prøve å tegne på med tusj eller leppestift Noen ganger hjelper det å bare sitte og rugge fram og tilbake.. Har enda ikke prøvd noen av disse men fikk de av en venn.. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29707-klarte-ikke-smerten-mer/#findComment-118878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blesha Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 Kjære vennen min! Det er vondt å høre at du ikke har det bra. Jeg sendte deg en mail for et par timer siden, har du lest den? Vet ikke hva jeg skal si, for det er ikke alltid det hjelper å si noe særlig. Men én ting kan jeg si, og det er at jeg bryr meg veldig mye om deg (og det er det MANGE andre som gjør også!). Ring meg eller send sms hvis du trenger å prate med noen. Og ikke tenk at "nei, jeg vil ikke bry deg", for det er ikke bryderi, det er å bry seg om hverandre! *KLEM* fra din venn 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29707-klarte-ikke-smerten-mer/#findComment-118880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelygirl Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 Ser ut som du sliter en del ja...men jeg kan forsikre deg om at å skade seg selv hjelper IKKE!!!!! Jeg snakker av erfaring...og jeg lover...alt du kommer til å gjøre, er å angre... sså vær så snill - slutt før det er for sent!!! Ikke påfør deg selv mer problemer.. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29707-klarte-ikke-smerten-mer/#findComment-118894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 Kjære engelen! Vi vet at selvskading for mange er en måte til å regulere indre spenninger som angst, tomhetsfølelse og kanskje fortvilelse. Det er nok en form for å avlede den psykiske smerten- i allefall for en stund. Spiseforstyrrelser sees også som en form for å skade seg selv. Andre former for selvskading som du beskriver; risping, kutt osv. kan også forekomme sammen med spiseforstyrrelser. En fagperson som psykiater/psykolog vil tåle å høre om dine smerter i form av selvskading. Så du rådes til å snakke med din behandler om dette når du igjen har mulighet til dette, lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29707-klarte-ikke-smerten-mer/#findComment-118903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
katya Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 Hei vennen! Jeg forstår hva du mener.. ofte kan det virke lett å 'overføre' smerten til det fysiske og ikke det psykiske.. vet hvordan det er.. vet oxo hvordan det er dagen etter på å prøve å bortforklare det... 'ehh.. jeg lekte med katten i går og så plutselig klorte den.. men det går bra.. æresord..' det pleier å komme ut av meg.. og folk tror faktisk på det.. men det som jeg gjør dagen etterpå er at jeg skammer meg noe helt jævlig.. men selv om jeg skammer meg skjer det samme neste gang jeg mister kontrollen.. hater det.. Men en ting.. jeg har fått noen tips til hvordan man kan unngår selvskading..: ha en gummistrikk rundt håndleddet som du drar i(nei, det gjør ikke vondt først, men når du har gjort det så mange ganger at du begynner å bli sår gjør det veldig vondt!) holde en isbit i hånden til den smelter og hvis du vil ha et "sår" og se på kan du prøve å tegne på med tusj eller leppestift Noen ganger hjelper det å bare sitte og rugge fram og tilbake.. Har enda ikke prøvd noen av disse men fikk de av en venn.. *klem* snille gode engelen min!!! skulle virkelig ønske det var noe jeg kunne gjøre eller si.. vet inderlig godt hvordan du har det! gjorde det samme i går kveld......... og ikke tenk på om du skuffer rådgiveren din! det gjør du garantert ikke. hun vet at du sliter veldig og vil bare være forståelsesfull! det vet jeg... hvis du har lyst til å ha noen å prate med, kan du sende en sms eller ringe mobilen min: 95 89 94 90! kjempeglad i eneglen!! masse gode varme men forsiktige klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29707-klarte-ikke-smerten-mer/#findComment-118929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engelen Skrevet 15. juni 2001 Del Skrevet 15. juni 2001 snille gode engelen min!!! skulle virkelig ønske det var noe jeg kunne gjøre eller si.. vet inderlig godt hvordan du har det! gjorde det samme i går kveld......... og ikke tenk på om du skuffer rådgiveren din! det gjør du garantert ikke. hun vet at du sliter veldig og vil bare være forståelsesfull! det vet jeg... hvis du har lyst til å ha noen å prate med, kan du sende en sms eller ringe mobilen min: 95 89 94 90! kjempeglad i eneglen!! masse gode varme men forsiktige klemmer fra Det varmet hjertet mitt at dere svarte! Jo, jeg angrer veldig på det nå.. skrev et lite brev der jeg lovet rådgiveren min å aldri mer gjøre det igjen.. Fikk lixom ikke sagt det da vi snakka sammen.. Men hun har vert så utrolig snill, ordan masse for meg!! Jeg føler meg dum, men var egentlig bare desperat i den situasjonen jeg var i.. også skal vi jo ta farvell med mange av vennene som går på skolen, det blir trist, men en del av dem treffer jeg i sommer. Får også holde kontakten med de 2 lærerene mine. Og rådgiveren min treffer jeg til høsten, selv om det da bare kommer til å gå på hvordan det står til og sånt. Prøver å holde meg oppe, men klarer ikke spise så forferdelig mye.. Men igjen tusen takk for svar!!! Og katya, jeg skal sende mld så snart jeg får penger på kortet! *klemmer* fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29707-klarte-ikke-smerten-mer/#findComment-119153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.