Gjest Engstelig hjertevenn uten følelse i hender Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 J20. Jeg har i lang tid nå (2 år kanskje) hatt en konstant følelese av at hendene mine ikke har krefter. Klarer ikke å knytte neven skikkelig, og fingrene mine låser seg og sovner hele tiden. Er til tider en slags følelse av at de har hovnet opp eller noe. I det siste har det bare blitt verre og verre... klarer nesten ikke å skrive lenger, for det gjør så vondt. Driver med fulltidsstudiet nå, så dette er jo et stort problem i hverdagen! Har også problemer med beina, men ikke så ille enda. Dette skremmer meg, er jo så avhengig av det å skive etc. Men nå gjør det så vondt, og selv når jeg ikke bruker hendene er de "vonde" en slags ekkel følelse som nesten gjør meg litt kvalm til tider. De skjelver også i det jeg løfter en kopp etc. og har ofte store skjelvinger i hendene. Har depresjon, og tar AD for det, pluss sovetabletter og astma medisin, men føler ikke at dette har noe med problemet å gjøre, da jeg har tatt dem en stund uten at problemet ble verre eller bedre! Har pga. depresjonen vært til utredning med tanke på blodprosent, verdier etc. Alle tester kom tilbake uten noe spes. bortsett fra lav blodprosent. Har flere i familien som her hatt problemer med forkalkning av blodårene pga genetisk feil. Så mor har hatt en y graft operasjon? Tror det er det som var navnet. En til i familien på omtrent samme alder som meg har samme problemet, men ikke så ille som meg. Pratet med legen min, men han sa bare at siden jeg ikke røyker var det ikke noe spes. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg hele tiden er slik da.. Jeg klarer jo nesten ikke å bruke henden i det hele tatt.. Tatt smertestillende noen ganger, men ikke det hjelper engang.. Hva kan det være? Er det noe jeg kan gjøre? Øvelser? tester? Har også hatt problemer med besvimelser, sterk hodepine med store smerter (mistet synet på det ene øyet en dag, og blødde neseblod hver dag i 2 mnd. for ca. 1 år siden). Dette er ikke et problem lenger bortsett fra svimmelhet og besvimelsene. Har også hatt problemer med hjerterytme forstyrrelser, i nesten to mnd. i sep og ut... Som ble diagnostisert til å være influensa.. Men var KUN hjerte muskelen som ble påvirket i den forstand at det vekslet mellom MEGET raske slag, for så å "stoppe" en stund. Noe som førte til at jeg var nesten helt sengeliggende i uker. Sliter fortsatt med at jeg nesten ikke orker noe. Ikke bare pga depresjonen, men også pga at hjerte mitt fortsatt er helt merkelig. Dette skal vist nok være pga angsten min? Men vet ikke om det kan være relatert til hendene mine og de problemene jeg har med dem og føttene etc? Blør fortsatt ofte neseblod men ikke så ofte som før! Føler meg ikke helt trygg på alle de enkelt diagnosene som stiles... For eneste som er gjort er blodprøvene (Alle slags målinger av sukker, salt, kalium, vit +++), og en enkel test hvor legen bare lyttet til hjertet mitt og konkluderte med at det ikke var helt normal rytme.. Men ike noe mer. Dette engster meg.. Har allerede skadet meg skikkelig ved ett par av besvimelsene, og det hele er litt ekkelt... Kan noen please hjelpe meg...? Noe jeg bør gjøre, kan gjøre?? Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297070-smerter-skjelving-besvimelser-hjerterytme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ??????????? Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg aner ikke hva dette kan være. Eneste jeg kjenner til som kan gi skjelvinger på hendene og urytme i hjertet er høyt stoffskifte. Er stoffskiftet ditt sjekket da? Jeg hadde bedt om en mye grundigere utredning enn det virker som du har fått . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297070-smerter-skjelving-besvimelser-hjerterytme/#findComment-2399079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engstelig hjertevenn Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg aner ikke hva dette kan være. Eneste jeg kjenner til som kan gi skjelvinger på hendene og urytme i hjertet er høyt stoffskifte. Er stoffskiftet ditt sjekket da? Jeg hadde bedt om en mye grundigere utredning enn det virker som du har fått . Stoffskiftet er testet! Det er helt normalt.. Har som sagt tatt de testene man kan ta ved hjelp av en blodprøve! Fikk henvisning til Fürst, som gjennomførte alle de testene som man kan ta nesten! Blodsukker etc, jern etc helt fint! Så da vet jeg ikke! Har prøvd å få bedre utredning, men det er akkurat som at legen ikke vil høre... "Hvem er det som er lege her?" Holdningen..Så selv om jeg sier at jeg ikke føler at det bare er psykisk, og at jeg ikke behøver å være 100% frisk bare fordi jeg ikke røyker.. Pluss har jo faktisk vært passiv røyker i alle år.. Begge foreldrene mine røyker, innendørs.. Ikke alltid like bra, med tanke på min astma... Så problemet er vel like mye.. Hvordan kan jeg få han til å høre meg.. Er det noen tester jeg spesifikk kan spørre om, bør ta.. utenom den stoffskifte prøven, for den har jeg som sagt tatt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297070-smerter-skjelving-besvimelser-hjerterytme/#findComment-2399132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ??????????? Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Legen skal lytte til deg som pasient, bytt lege om det er nødvendig. Du har så mange uforklarlige symptomer og de bør tas på alvor for din skyld, slik at du kan bli bedre. Be om time hos nevrolog, for det som skjer muskulært, be om time hos hjertespesialist (indremedisiner) og få tatt et 24-timers EKG. Ved stoffskifteprøver, bør følgende tas Fritt T4, Fritt T3, TSH, anti-TPO og TRAS. Det holder ikke med en eller 2 av dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297070-smerter-skjelving-besvimelser-hjerterytme/#findComment-2399145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engstelig hjertevenn uten følelse i hender Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Legen skal lytte til deg som pasient, bytt lege om det er nødvendig. Du har så mange uforklarlige symptomer og de bør tas på alvor for din skyld, slik at du kan bli bedre. Be om time hos nevrolog, for det som skjer muskulært, be om time hos hjertespesialist (indremedisiner) og få tatt et 24-timers EKG. Ved stoffskifteprøver, bør følgende tas Fritt T4, Fritt T3, TSH, anti-TPO og TRAS. Det holder ikke med en eller 2 av dem. Tuuuusen takk! Skal se hva jeg kan gjøre.. De navnene på testene hørtes kjente ut, så tror jeg ble testet for dem alle! Kan undersøke.. (Siden jeg ikke følte at legen hørte på meg, skrev jeg av rekvisisjonen... alle prøve navnene.. SÅ kan sjekke nå opp mot det du skrev!) Takk, er så utrolig deilig at noen "hørte meg" tok meg alvorlig. Er så lei av at fordi man er ung og har noen andre problemer, så er man ikke verdt å lytte til. Fordi det bare er innbilning etc! Så kan ikke få takket deg nok! Bare det at NOEN tok det "alvorlig" gir meg den ekstra styrken til å stå på for å bli hørt også av han som BURDE høre på meg, nemlig legen min! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297070-smerter-skjelving-besvimelser-hjerterytme/#findComment-2399148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ??????????? Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Tuuuusen takk! Skal se hva jeg kan gjøre.. De navnene på testene hørtes kjente ut, så tror jeg ble testet for dem alle! Kan undersøke.. (Siden jeg ikke følte at legen hørte på meg, skrev jeg av rekvisisjonen... alle prøve navnene.. SÅ kan sjekke nå opp mot det du skrev!) Takk, er så utrolig deilig at noen "hørte meg" tok meg alvorlig. Er så lei av at fordi man er ung og har noen andre problemer, så er man ikke verdt å lytte til. Fordi det bare er innbilning etc! Så kan ikke få takket deg nok! Bare det at NOEN tok det "alvorlig" gir meg den ekstra styrken til å stå på for å bli hørt også av han som BURDE høre på meg, nemlig legen min! Bare hyggelig Jeg har vært utsatt for slike leger selv - så jeg vet akkurat hvordan du har det. Han kan ikke sitte og si at alt er i orden når du har alle disse symptomene. han jobb er og finne ut hvorfor du har dem - det spiller ingen rolle om det eventuelt skulle vise seg og være fysisk, psykisk eller en kombinasjon av begge. Du blir ikke friskere før du blir tatt på alvor og sett - og da er utelukkelse av sykdommer den eneste veien og gå. Er du grundig sjekket for alt du vil bli sjekket for, og det ikke er fysiske funn - ja da får man ta tak i den psykiske biten av det. Det er vondt og være syk, redd og ikke bli tatt på alvor - det blir man faktisk sykere enn nødvendig av, og det burde enhver lege forstå. Jeg håper du blir tatt på alvor - hvis ikke bytt lege. Spørr litt rundt og finn ut om noen anbefaler en lege som er god på og "se" pasientene sine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297070-smerter-skjelving-besvimelser-hjerterytme/#findComment-2399150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.