Gjest Betennelse i prostata Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hei, jeg fikk kraftig smerte ved urinering samt et sår på penis. Jeg oppsøkte fastlege, som foretok tester. Det ble avdekket bakterier i urinen. Han foreskrev ciprofloxacin (250 mg) og anbefalte meg og oppsøke urolog. Et par dager etter oppsøkte jeg urolog, som avdekket betennelse i prostata. Han mente sår på penis virket å være av bakteriell art, ikke herpes. Clamydia er også testet negativt. Han foreskrev Ciproxin (500mg) som jeg tar samtidig med Ciprofloaxin. Jeg har hatt samme seksualpartner i ca 6 mnd. Jeg fortalte henne om at om dette, og hun opplyste at hun hadde herpes. Hun var blitt smittet for noen år siden ved oralsex, da partneren hadde ”munn-herpes”. Jeg har nå tatt begge de nevnte medikamenter i tre dager og er ikke bedre, snarere tvert imot. Jeg har fått flere ”betente” sår rundt penishode, og det svir veldig ved vannlating. Kan det være noe annet enn bare betent prostata? Jeg har tidligere fått sår på penishode da jeg tok medisin, husker ikke hvilken, men muligens antibiotika. Er det noe annet jeg bør gjøre. På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297135-betennelse-i-prostata/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ??????????? Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Du har vel kanskje fått Herpes da - oppsøk lege under utbruddet og de tar en spesiell prøve av deg, for og avdekke om du har det eller ikke. Du har jo fått medisiner for noe annet og det vil jo ikke virke hvis det er et Herpesutbrudd du har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297135-betennelse-i-prostata/#findComment-2399071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Herpes-utslett er karakteristisk om det sees i rette stadium; grupper av blemmer med klart innhold; rødlig hud rundt. Betydelig smertefullt. Sikker diagnose stilles ved å teste innholdet i en blemme. Herpes kan involvere mye av smertenervene i områdene rundt, og det første utbruddet kan gi ganske dype smerter. Synes du bør ta kontakt med urolog og/eller fastlege påny. Kanskje må diagnosen revurderes. Dessverre er det nok for sent med "blemmeprøve" og antiviral behandling av dette utbruddet, dersom det er herpes. Prøv og hør med partneren din om hun vet om det er type 1 eller 2 Herpesvirus hun hadde. Sistnevnte gir dessverre mye større risiko; 50-60% for repeterte utbrudd. Du bør fullføre antibiotikakuren; men begge to skulle være unødvendig. Sår på penishodet er ingen vanlig bivirkning av noen medisin; bortsett fra sekundære sopp-infeksjoner; disse gir litt rød og sår hud, og hvitlig belegg, men er ikke så smertefulle som det du beskriver, gir ikke affeksjon i dybden. Kan du også ha hatt et tidligere herpes-utbrudd? Herpes-virus ligger varig ( etter første smitte) i kroppens nerver, og vil bryte ut i huden når man er sliten, eller har annen samtidig sykdom. Slik sett kan det være sammenfall i tid med at du fikk utslett "samtidig med annen medisin". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297135-betennelse-i-prostata/#findComment-2401087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.