Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel

Hva med dere andre, trener dere? Jeg hadde store planer om å være sunn gravid, trene regelmessig osv. Men så ble jeg kvalm, og så kjempetrøtt. Så ble det bare om å gjøre å komme seg gjennom hverdagen. Sove så fort man fikk mulighet. Det begynner å bli litt bedre nå, nærmer meg 4 mnd. Tenkte å trene pilates og yoga i tillegg til lange turer. Men er det noe man bør være forsiktig med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297145-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nok hatt det på samme måte som deg. Har trent regelmessig 5 dager i uken i flere år. Ble gravid i høst og gikk ned for telling. Kjempeskuffelse,hadde som mål å være "frisk og sunn" hele veien. Har ligget på sofaen hele høsten:-( Formen har rast til nedover,bare trett og kvalm og ikke minst ,jeg har lagt på meg alt for mye!!. Men nå er jeg igang igjen og trener spinning 3-4 dager i uken. Om du er vant til å trene så kan du trene omtrent som før,du kjenner jo best etter selv. Jeg synes kondisjonstrening har vært best i tidligere svangerskap og jeg har holdt på helt til et par uker før fødslene. I tillegg har jeg kommet meg raskt igjen etter fødslene. Unngå aktiviteter som gir raske retningskift og støt og hopp,kroppen er mere "tøyelig" i ledd og dermed mere utsatt for skader. Hard styrketrening vil jeg heller ikke anbefale.

Som sagt er du vant til trening så kjenner du kroppen din og dermed så vil jeg tro at du kjenner litt dine egne begrensninger. Treningen skal ikke være smertefull eller gi stort ubehag.

Synes det du skriver om yoga og pilates og turgåing høres ut som fornuftige valg jeg og du kan nok trygt fortsette om det er det du liker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297145-trening/#findComment-2399634
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Jeg har nok hatt det på samme måte som deg. Har trent regelmessig 5 dager i uken i flere år. Ble gravid i høst og gikk ned for telling. Kjempeskuffelse,hadde som mål å være "frisk og sunn" hele veien. Har ligget på sofaen hele høsten:-( Formen har rast til nedover,bare trett og kvalm og ikke minst ,jeg har lagt på meg alt for mye!!. Men nå er jeg igang igjen og trener spinning 3-4 dager i uken. Om du er vant til å trene så kan du trene omtrent som før,du kjenner jo best etter selv. Jeg synes kondisjonstrening har vært best i tidligere svangerskap og jeg har holdt på helt til et par uker før fødslene. I tillegg har jeg kommet meg raskt igjen etter fødslene. Unngå aktiviteter som gir raske retningskift og støt og hopp,kroppen er mere "tøyelig" i ledd og dermed mere utsatt for skader. Hard styrketrening vil jeg heller ikke anbefale.

Som sagt er du vant til trening så kjenner du kroppen din og dermed så vil jeg tro at du kjenner litt dine egne begrensninger. Treningen skal ikke være smertefull eller gi stort ubehag.

Synes det du skriver om yoga og pilates og turgåing høres ut som fornuftige valg jeg og du kan nok trygt fortsette om det er det du liker.

Lykke til!

Takk for svar :-) Jeg har trent regelmessig tidligere, men nå har det blitt virkelig dårlige tider. Så godt å høre at du har god erfaring med å trene i svangerskap. Jeg er veldig aktiv på jobb, så jeg kommer lett opp i de anbefalte skritt daglig. Jeg bærer ganske tungt, det er også noe jeg er litt bekymret for. Vil finne ballansen mellom å holde meg fysisk aktiv å gjøre alt jeg pleier, men samtidig ikke gjøre noe som kan være skadelig. Er det så at jeg vil kjenne vondt en god stund slik at jeg kan stoppe før det blir for galt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297145-trening/#findComment-2399666
Del på andre sider

Takk for svar :-) Jeg har trent regelmessig tidligere, men nå har det blitt virkelig dårlige tider. Så godt å høre at du har god erfaring med å trene i svangerskap. Jeg er veldig aktiv på jobb, så jeg kommer lett opp i de anbefalte skritt daglig. Jeg bærer ganske tungt, det er også noe jeg er litt bekymret for. Vil finne ballansen mellom å holde meg fysisk aktiv å gjøre alt jeg pleier, men samtidig ikke gjøre noe som kan være skadelig. Er det så at jeg vil kjenne vondt en god stund slik at jeg kan stoppe før det blir for galt?

Noen skader kan jo oppstå over tid,feks ved feilbelastning etc. Men i forhold til treningen tenker jeg at dersom det du gjør gir deg stort ubehag eller smerter underveis eller etterpå, så lar du være. Under graviditeten er det viktigste å vedlike den formen du allerede har og ikke bli sterkere og raskere osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297145-trening/#findComment-2399879
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...