Gå til innhold

Hvordan takle min kjæres sjenerende uvane?

Anbefalte innlegg

Hva ville du gjort da?

Ville nok forklart ham at det faktisk ER skikkelig guffent og at jeg blir kvalm av det. Han MÅ bare forstå hvor utrolig ekkelt det der er. Jeg ville ikke orket det...æaj, jeg får faktisk frysninger på ryggen bare ved tanken.

Fortsetter under...

Hei..Du skriver han har gjort dette det siste året. Jeg er enig med andre her at det er en uvane og kanskje utløst etter en luftveisinfeksjon. Eller...har han sluttet å røyke? Ved røykestopp vil det ofte komme en periode hvor en harker og hoster. Det er fordi flimmerhårene i lungene begynner å gro ut og fungere igjen og frakter slim opp og ut av systemet.

Her er noen slimtips.

Det hjelper ikke å harke og så svelge ned for da vil slimet ligge og irritere i halsen.

Det hjelper å drikke kaldt vann for å "klare" opp i svelget.

Melk øker slimproduksjonen

Godt hydrert kropp vil gjøre slim tynnere og lettere for kroppen og kvitte seg med. Drikk vann. Ikke melk eller andre drikker han føler han får slim av.

Når han føler han må harke, be han gå på badet og gjøre det ordentlig. Hark opp, spytt ut, drikk kaldt vann.

Kanskje han på denne måten blir bevisst harkingen sin på en annen måte og at når han begynner å spytte ut og drikke mer, så vil forhåpentlitvis harkingen slutte av seg selv.

Om det er pga røykestopp vil dette også gå over. Vet ikke hvor lenge det skulle vare isåfall.

Lykke til

Morning Glory

Hei..Du skriver han har gjort dette det siste året. Jeg er enig med andre her at det er en uvane og kanskje utløst etter en luftveisinfeksjon. Eller...har han sluttet å røyke? Ved røykestopp vil det ofte komme en periode hvor en harker og hoster. Det er fordi flimmerhårene i lungene begynner å gro ut og fungere igjen og frakter slim opp og ut av systemet.

Her er noen slimtips.

Det hjelper ikke å harke og så svelge ned for da vil slimet ligge og irritere i halsen.

Det hjelper å drikke kaldt vann for å "klare" opp i svelget.

Melk øker slimproduksjonen

Godt hydrert kropp vil gjøre slim tynnere og lettere for kroppen og kvitte seg med. Drikk vann. Ikke melk eller andre drikker han føler han får slim av.

Når han føler han må harke, be han gå på badet og gjøre det ordentlig. Hark opp, spytt ut, drikk kaldt vann.

Kanskje han på denne måten blir bevisst harkingen sin på en annen måte og at når han begynner å spytte ut og drikke mer, så vil forhåpentlitvis harkingen slutte av seg selv.

Om det er pga røykestopp vil dette også gå over. Vet ikke hvor lenge det skulle vare isåfall.

Lykke til

Nei, han har ikke sluttet å røyke (har aldri røyket annet enn på fest), men han snuser. Kanskje det ligger noe der?

Morning Glory

Høres ut som en hvilken som helst mann/gutt jeg kjenner....;)

Må si jeg synes slikking av bestikk er MYE MYE verre! Æsj...det er mangel på folkeskikk det.

Det har han heldigvis sluttet med. Prumpingen og rapingen også:) Vi er på vei...

Nå er det slik at en del personer er så uheldige å ha mye slim i halsen som bare må hostes opp. Gjør de ikke det blir det til slutt vanskelig eller umulig å puste. Uten å gå i detalj om hvorfor går det ikke alltid å vente i fem minutter til man er alene.

Det finnes både mer og mindre diskrete måter å gjøre dette på, men særlig delikat blir det aldri...

Å hoste opp slim er ikke en uvane, men en nødvendighet. Hvordan det gjøres kan handle om uvaner.

Har man store slimproblemer må bør man oppsøke fastlege og evt. spesialist.

Jeg synes det er mye mer hesslig å slikke på kniven. Der har man jo faktisk et valg.

mvh

Annonse

Nå er det slik at en del personer er så uheldige å ha mye slim i halsen som bare må hostes opp. Gjør de ikke det blir det til slutt vanskelig eller umulig å puste. Uten å gå i detalj om hvorfor går det ikke alltid å vente i fem minutter til man er alene.

Det finnes både mer og mindre diskrete måter å gjøre dette på, men særlig delikat blir det aldri...

Å hoste opp slim er ikke en uvane, men en nødvendighet. Hvordan det gjøres kan handle om uvaner.

Har man store slimproblemer må bør man oppsøke fastlege og evt. spesialist.

Jeg synes det er mye mer hesslig å slikke på kniven. Der har man jo faktisk et valg.

mvh

Hvorfor anses det som så skrekkelig å slikke på kniven..?

Ikke det at det er noe man vanligvis gjør,- men jeg ville aldri ha reagert på det...

Gjest Dr. Abel

Ja, ja... så du har altså falt for en mann (?) som prumper, raper og slikker på kniven... Smak og behag kan kanskje ikke diskuteres, men jeg (mann) ville aldri kunne falle for en slik person. Du er kanskje kvinne? Det forklarer vel saken...

*rister litt på hodet av deg...*

Gjest Dr. Abel

Høres ut som en hvilken som helst mann/gutt jeg kjenner....;)

Må si jeg synes slikking av bestikk er MYE MYE verre! Æsj...det er mangel på folkeskikk det.

Trist (for deg) at du er henvist til slike gutter/menn -- eller kanskje det er just slike menn/gutter du selv liker? .)

Ja, ja... så du har altså falt for en mann (?) som prumper, raper og slikker på kniven... Smak og behag kan kanskje ikke diskuteres, men jeg (mann) ville aldri kunne falle for en slik person. Du er kanskje kvinne? Det forklarer vel saken...

*rister litt på hodet av deg...*

*hehe* Fiser eller raper du aldri du da? Man kan jo selvfølgelig holde seg og vente til man er i enerom, men av og til hender det jo det kommer så brått at man ikke rekker det. :o)

Gjest Janosch

Er det værre å slikke på kniven enn på gaffelen? Litt utenom kanskje, men det slår meg at det er ganske vanlig supe i seg ting som evt måtte ligge igjen på gaffelen etter et måltid. Forøvrig syntes jeg at typen din burde hatt et kurs i normal forkeskikk. Greit nok at han føler seg konfortabel rundt deg, men hvordan går det i familieselskaper, bryllup osv..? Enten det, eller så ville jeg begynt å rape, fise, harke og rise selv. Da hadde nok pipa fått en annen lyd tenker jeg...

Hvorfor anses det som så skrekkelig å slikke på kniven..?

Ikke det at det er noe man vanligvis gjør,- men jeg ville aldri ha reagert på det...

Fordi man kan skjære seg på den og fordi man kanskje skal bruke den i leverposteiboksen etterpå. Og så ser det mindre ok ut at noen slikker på en kniv med en mer eller mindre tom tunge enn at noen putter en skje eller gaffel inn i munnen slik de er ment for.

Gafler og skjeer er til å putte i munnen. Kniver er til å skjære med.

mvh

Annonse

Fordi man kan skjære seg på den og fordi man kanskje skal bruke den i leverposteiboksen etterpå. Og så ser det mindre ok ut at noen slikker på en kniv med en mer eller mindre tom tunge enn at noen putter en skje eller gaffel inn i munnen slik de er ment for.

Gafler og skjeer er til å putte i munnen. Kniver er til å skjære med.

mvh

Når jeg tenker på "slikke på kniven" tenker jeg på ens egen middagskniv (hverken skarp eller troende til å bli brukt oppi leverposteiboksen etterpå).

Som sagt, ikke ofte man ville gjøre det, men at det skulle være så skrekkelig å gjøre som det her blir framstilt...

Når jeg tenker på "slikke på kniven" tenker jeg på ens egen middagskniv (hverken skarp eller troende til å bli brukt oppi leverposteiboksen etterpå).

Som sagt, ikke ofte man ville gjøre det, men at det skulle være så skrekkelig å gjøre som det her blir framstilt...

Å slikke på kniven gir et skikkelig jeg-gir-blaffen-i-gode-manerer-signal. Det er langt mer unødvendig enn å harke. Fullstendig unødvendig. Det koster over hodet ingen ting å la være.

Man skraper av kniven på gaffelen. Ferdig med det. De som gir så blaffen at de slikker på kniven git også ofte blaffen i hva som er på tungen før de viser den fram til allverden bare for å slikke på kniven.

Noen av mine middagskniver vil jeg for øvrig ikke anbefale å slikke på med mindre du ønsker en kløvd tunge...

;-)

mvh

Han harker slim fra halsen opp i munnen (masse lyd) og spytter det ut. Noen ganger drar han også snørr fra nesen ned i halsen for så å harke det opp.

kanskje du skal fortelle ham akkurat hvor mye dette gjør at du ikke klarer ham. hvor mye du mister lysten på ham når han gjør det, og ikke klarer å være nærham. og hvor mye du ønsker å være nær ham, men at uvanen hans gjør det så vanskelig for deg. envher mann trenger å føle seg ønsket, sett opp til. forklar at du egentlig gjør det, og at du vil ha ham, men at han hele tiden ødelegger for seg selv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...