Gå til innhold

manglende selvtillitt

Anbefalte innlegg

Gjest nedre glomma

Jeg sliter med selvtilitt i sexlivet og det er nok mye prestasjonsangst bak det hele. Jeg sliter med å få til ereksjonen, selv om jeg innerst inne vet at alt er som normalt. Får under menstruasjon står den som bare det. Men jeg er redd at jeg skal svikte de andre ukene, og da går det ofte i at jeg ikke får den opp, eller for tidlig utløsning. Problemet har vart ca 1 års tid. Fryktelig frustrerende når vi ellers har et meget godt samliv. Men dette sliter på oss begge, selv om min kone har vært fantastisk. Hva skal jeg gjøre for å øke selvtillitten min, og slappe av slik at vi kan få et bra sexliv igjen? For jeg vet jo innerst inne at det ikke er noe galt med penis

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297279-manglende-selvtillitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Du må slappe mer av i seksuelle situasjoner! Prøv å ha minst mulig samleiefokus slik at du slipper følelsen at den MÅ stå, og hvis den ikke gjør det, ramler verden din sammen. For stort samleiefokus og panikkfølelsen mange kjenner når de kjenner penis ikke vil stå eller er for lite erigert til å holde et samleie - kan unngås om du vet du kan tilfredstille din kvinne uansett.

Kunnskap gir trygghet. Det kan også hjelpe å lese opplysningslitteratur. Vil anbefale min egen bok “Mer sex takk”. Der får du mer inngående forklaring på hva som skjer når ereksjonen ikke er der fra psykologiske, anatomiske, fysiologiske og hormonelle årsaker. Samtidig får du tips om den gode sexen og hva du og din kjære kan gjøre – også utenom det å ha samleie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...