Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått påvist en chlamydiainf. i livmorhalsen.

Jeg har bare hatt en partner i 17 år nemlig min mann. Vi

har vært utredet for barnløshet og ved IVF for 5 år siden fikk vi en sønn. Hadde ett misslykket ICSI forsøk i fjor høst og hadde planer om ett nytt forsøk til høsten. Kan jeg ha hatt smitten i 17 år uten å vite om

det ? Min mann hevder å ha hatt ingen andre partnere enn

meg. Hvor lenge etter behandlig må vi vente før vi kan starte med ett nytt

ICSI forsøk ? Arbeider forøvrig som bioingeniør ved en mikrobiologisk avd, der jeg bl.a. analyserer slike prøver. Laboratoriesmitte er vel helt utelukkket i denne sammenhengen; eller ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29730-chlamydiabarnl%C3%B8shet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder rart at du skal ha kunnet gå med smitten så lenge, og det vil sikkert ha vært tatt prøver underveis. Noen tester kan gi falsk positivt svar (men dyrkning skal være sikker). Hør med laboratoriet hvis det er der du jobber. Behandlingen er en engangsdose av antibiotika og du kan starte behandling rett etterpå. Laboratoriesmitte kan du utelukke. Forbytning av prøver kan skje!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...