Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært lenge borte fra dette forumet nå. Siste innlegget jeg skrev her på dette forumet var i oktober, tror jeg. Jeg fikk svar fra noen da, og det er jeg glad for.

De månedene som har gått siden jeg skrev her sist har vært harde. Jeg fortsatte bare å gå ned i vekt, og mistet kontrollen helt. Nå har vekten stabilisert seg, vet ikke helt om jeg syns det er bra eller ikke. Noen dager etter jeg skrev her sist tok min beste venn meg "på fersken" i å kaste opp maten etter jeg hadde spist, og han ga seg ikke før jeg sa ja til å snakke med rådgiveren på skolen. Fy, det er fryktelig å prate med rådgiveren, og jeg har vært sint på han veldig mange ganger gjennom vinteren og våren! Han blander seg inn i ting han ikke har noe med, og det er ikke få ganger jeg bare har latt være å komme til samtalene med han. Rådgiveren fortalte foreldrene mine det kameraten min hadde fortalt han, men de blåste det bare bort med "Neida, hun har ikke noen problemer, da hadde vi merket det". Selv om begge foreldrene mine er opptatte og har "viktige" jobber, behøver de vel ikke å overse meg likevel! Vi bor på et tettsted hvor alle kjenner alle, og jeg mener at foreldrene mine bryr seg mer om hva de rundt oss mener enn hvordan barnet deres har det!

Hvorfor f*** kan de ikke skjønne at jeg har det vondt???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29733-lenge-borte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Det er godt å høre at du føler du har blitt bedre den siste tiden.

Og jeg vil bare si at du er velkomen tilbake hit til forumet .0))

Når det gjelder foreldrene dine, er det faktisk noen som reagerer sånt.

Det er nok fordi de ikke vil tro at kjæreste datteren deres har problemer.

Gi dem litt tid, og jeg tror de vil forstå.

*lykke til klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29733-lenge-borte/#findComment-118941
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære bab! Et barn har krav på å bli sett av sine foreldre. Dessverre er det nok mange foreldre som kanskje "ser" sine barn, men når de får mistanke om at de kanskje har en spiseforstyrrelse blir de ofte rådville, engstelige og glemmer at de har et ansvar overfor sine barn. Har du en mulighet til å snakke med din fastlege? Da kan han/hun kanskje etterhvert innkalle dine foreldre for at de kanskje da kan innse at du trenger dem som foreldre. Jeg har gjenntatte ganger pekt på at barnet ofte påtar seg skyld for hele familien, blir bærer av symptomene, får en spiseforstyrrelse. Vi ser at det ofte kan være et familieproblem og dersom foreldre og evt. søsken blir innvolvert kan dette bli en start på en positiv endring både for familien og det barnet det gjelder. Du gir uttrykk for at du har slitt lenge nå og jeg oppfordrer deg til å søke hjelp hos f.eks. helsesøster eller din fastlege, lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29733-lenge-borte/#findComment-119126
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...