ashild Skrevet 14. juni 2001 Del Skrevet 14. juni 2001 For en og to uker siden hadde jeg litt brun utflod og for en uke siden tok jeg ultralyd hos legen. Han så da et levende foster. De siste 2-3 dagene har jeg hatt brunlig utflod igjen. Legen er bortreist hele denne uken så jeg får ikke tatt ultralyd før ev. til mandag. Jeg er 8+4 uker nå. Har abortert to ganger tidligere da jeg har vært fullgått 9 og 10 uker. Jeg har rett og slett ikke anledning til en ev. utskrapning før til mandag heller for jeg er hjemme alene med sønnen min nå og pappaen og barnevaktene er på ferie. Jeg skal bestille legetime til mandag, men må gå i uvisshet fram til da. Derfor trenger jeg å høre råd og ev. tidligere erfaring fra dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29734-aborterer-jeg-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 15. juni 2001 Del Skrevet 15. juni 2001 Litt brunlig utflod er i utgangspunktet ikke tegn på at noe er galt. Det er nok størknet, gammelt blod som er på vei ut. Så lenge du ikke blør friskt, synes jeg du skal prøve å slappe av med tanke på abort. Jeg har full forståelse for at du er engstelig, men det er, som sagt, ingen ting som tyder på at du aborterer nå. Du forteller at du hadde en slik brun utflod på et tidspunkt før du var på ultralyd og fikk påvist et levende foster. Det er da grunn til å tro at blødningen kommer fra et sted hvor fosteret ikke er involvert. Det hender man får slike små blødninger fra livmorhalsen, der blodkarene blir ekstra skjøre i svangerskapet. Slik blødning er ikke farlig. Her er det selvfølgelig snakk om meget små mengder blod. Skulle man blø mer, som en mensblødning, må man ta kontakt med lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29734-aborterer-jeg-n%C3%A5/#findComment-119164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.