Gjest PelseteDelfin Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei! Jeg er en gutt (ikke mann!) i midten av 20-årene, trener og rusler i fjellet, og sykler og jogger flere ganger i uken. Jeg har hatt dårlig balanse i litt over et år nå. Jeg blir lett bilsyk (selv når jeg kjører bil selv), og blir til og med "bilsyk" av gåing og sykling nå. Disse balansegreiene har komt gradvis, og jeg mistenker at det er ørevoks. Når jeg lukker øynene (eller oppholder meg i mørke) så svimer jeg fort noe veldig. Jeg merker rett og slett ikke at kroppen er på feil kurs før jeg "ser" det. Hvis jeg prøver å stå på en fot med lukkede øyne så får det nesten katastrofale følger i løpet av sekunder, hehe. Det er kanskje normalt? Jeg har ikke vertigo, tror jeg. Jeg har prøvd de "virus-på-balansenerven"-øvelsene, de hjelper ikke et kvekk (snarere tvert imot). Da jeg var rundt 17 år gammel hadde jeg et lignende forløp. Over tid ble jeg mer og mer bilsyk hver gang jeg tok bussen til skolen, og jeg var konstant ute av balanse. Til slutt ble det så ille at mamma dro meg med til legen Der fikk jeg en øreskylling, og voila -- det ga seg umiddelbart. Det var mye dritt inni der. Så, mine spørsmål: * Kan man få kronisk dårlig balanse av ørevoks? Eller er ørevoksen en indirekte faktor? Hvilken rolle spiller ørevoksen isåfall? * Hvis så, hjelper det prevantivt å skylle ørene med varmt vann hver gang man dusjer? Eller bør man la være å gjøre det? * Kan man få "slitne øyne" når balanseorganet i ørene svekkes? (jeg tror kanskje det) Mvh, PelseteDelfin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297473-d%C3%A5rlig-balanse-av-%C3%B8revoks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.