Gjest Kristina1 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei, Jeg har slitt m flere analfissurer siden jeg fødte mitt tredje barn i desember 06. Slet m det samme etter de to andre fødselene også, men m lactulose og scheriproct ble jeg kvitt det etter et halvt års tid. Dette hjelper ikke denne gangen. Har nå forsøkt m Homeopati et halvt år, men vurderer å gå over til akupunktur. Vurderer også å gå på en fastkur en uke for å gjøre avføringen helt løs(blir så oppblåst og kvalm av lactulosen samt at endetarmen kanskje slites ekstra da jeg må løpe mye til og fra på toalettet). Vil du anbefale dette? Eller blir man veldig slapp(med tanke på at jeg er hjemme m barn)? Har du evt andre tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297487-plagsom-analfissur-i-over-et-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stereopat Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei! Homeopati kan du med fordel forsøke å unngå. Renslighet er nøkkelen her. Dusj oftere, gjerne to ganger hver dag. Vask og skyll deg godt bak, men ikke overdriv. Tørk godt og ikke ta på deg undertøy med en gang etterpå (lufttørking), evt ikke bruk undertøy i det hele tatt. Unngå salver/kremer, med mindre du har fått utskrevet noe av en lege. Husk at homeopater ikke er leger -- vær kritisk! Unngå løs avføring hvis du kan. Det gjør saken MYE verre! Legemidler du tar som ikke fungerer kan du med fordel forsøke å kutte ut, spesielt hvis de får deg til å "løpe mye til og fra". Ta deg god tid når du sitter på do (hold litt igjen), og dusj gjerne rett etterpå (se over). Se etter blod på tørkepapir, og se etter endring fra dag til dag. Hvis du ikke merker tydelig bedring etter en ukes tid bør du besøke lege, da det kan være hemorider e.l. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297487-plagsom-analfissur-i-over-et-%C3%A5r/#findComment-2404035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.