Gjest Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg er en kvinne på 27 år som har vært til undersøkelse hos en lege etter å ha hadd vondt i underliver en tid. Hun fant ut at jeg var betent og hadde en veldig hoven livmorhals noe som jeg også kunne kjenne selv når jeg sto oppreist,hadde også tynnflytende gåraktig væske som kom fra sjeden. Hun har tatt mange prøver og jeg har fått azitromax som jeg ikke kan si har virket etter ett døgn,men jeg lurer på hvorfor det ikke står noe info om forstørret livmormals på nette? Er det ikke normalt?? Blir veldig engstelig når det ikke står om det noen steder. Finnes det infeksjoner/betennelser på kjønnsykdommer som kan gi forstørret livmorhals? Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297490-forst%C3%B8rret-livmorhals/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 forstørret livmorhals Jeg er en kvinne på 27 år som har vært til undersøkelse hos en lege etter å ha hadd vondt i underliver en tid. Hun fant ut at jeg var betent og hadde en veldig hoven livmorhals noe som jeg også kunne kjenne selv når jeg sto oppreist,hadde også tynnflytende gåraktig væske som kom fra sjeden. Hun har tatt mange prøver og jeg har fått azitromax som jeg ikke kan si har virket etter ett døgn,men jeg lurer på hvorfor det ikke står noe info om forstørret livmormals på nette? Er det ikke normalt?? Blir veldig engstelig når det ikke står om det noen steder. Finnes det infeksjoner/betennelser på kjønnsykdommer som kan gi forstørret livmorhals? Håper på svar. – Anonym bruker Skrevet 2008.01.23 11:19 av Anonym bruker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297490-forst%C3%B8rret-livmorhals/#findComment-2402573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 forstørret livmorhals Jeg er en kvinne på 27 år som har vært til undersøkelse hos en lege etter å ha hadd vondt i underliver en tid. Hun fant ut at jeg var betent og hadde en veldig hoven livmorhals noe som jeg også kunne kjenne selv når jeg sto oppreist,hadde også tynnflytende gåraktig væske som kom fra sjeden. Hun har tatt mange prøver og jeg har fått azitromax som jeg ikke kan si har virket etter ett døgn,men jeg lurer på hvorfor det ikke står noe info om forstørret livmormals på nette? Er det ikke normalt?? Blir veldig engstelig når det ikke står om det noen steder. Finnes det infeksjoner/betennelser på kjønnsykdommer som kan gi forstørret livmorhals? Håper på svar. – Anonym bruker Skrevet 2008.01.23 11:19 av Anonym bruker Beklager at jeg kopierte ditt spørsmål i stedet for mitt svar: Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke på diagnosen ’livmorhalsbetennelse’ som årsak til langvarige underlivssmerter. Chlamydia (og gonoré som nesten ikke forekommer i dag) kan gi akutt betennelse, og da kan livmorhalsen være litt hoven pga betennelsesreaksjonen. Når du har fått Azitromax er det vel fordi legen mistenker chlamydia? Tynt grått utflod med fiskelukt kan være tegn på bakteriell vaginose, men det er ikke betennelse på livmorhalsen, 'bare' unormal bakterieforhold i skjeden.. Så når du ikke finner informasjon på nettet, er det fordi en slik tilstand 'forstørret livmorhals' egentlig ikke eksisterer. Hvis du får svar at det var chlamydia er det greit, men ellers må man søke annen forklaring på smertene. Livmorhalsen kan være stor hos de som har født, og individuelt er det stor forskjell, men det har liten betydning. Vennlig hilsen Mette H Moen PS du kan gjerne kommentere mitt svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297490-forst%C3%B8rret-livmorhals/#findComment-2403343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.