Gå til innhold

Sjalusi og korte skjørt

Anbefalte innlegg

Gjest trend-dama

Jeg er en jente (kvinne) som liker å følge mote og trender. Det betyr at jeg både går i smale jeans (trange iflg. min kjære) når det er mote, og innimellom skjørt som rekker 5-10 cm over knærne. Jeg kler meg aldri vulgært. Og har jeg kort skjørt, har jeg f.eks allitid strømper – gjerne tykke. Problemet er at kjærsten min syns at det er upassende. At når man kler seg slik er det for å imponere andre menn. Jeg blir litt sliten av dette. Jeg har forklart han at jeg kler meg pent og moderne fordi det gir meg litt ekstra selvtillit og at jeg føler meg vel.

Men jeg merker at han misliker det sterkt når jeg drar på jobb kledd i kort skjørt (snakker her om moderat kort – ikke vulgært-kort). Foreløpig har jeg kledd meg slik jeg ønsker og alltid har gjort, men burde jeg bare rett og slett føye meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297494-sjalusi-og-korte-skj%C3%B8rt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Lillemus

5

• Sofline

5

• Icora Panter

3

Gjest trend-dama

Nei, du bør kunne kle deg som du vil så lenge det ikke er vulgært. Jeg syns det virker som denne mannen har psykopatiske trekk. Skal han styre deg i andre ting også, eller er det bare klærne?

Jeg kler meg slett ikke vulgært. Andre jeg kjenner synes at jeg er velkledd. Jeg har f.eks alldri dyp utringning e.l. Men jeg syns at tykke strømper, skjørt og støvletter er kult. Han påstår at hadde jentene på hans jobb kommet slik på jobb hadde de blitt sendt hjem. Han er ellers en herlig kjæreste, men mener at min kropp (med dens former) er forbeholdt ham.

Jeg kler meg slett ikke vulgært. Andre jeg kjenner synes at jeg er velkledd. Jeg har f.eks alldri dyp utringning e.l. Men jeg syns at tykke strømper, skjørt og støvletter er kult. Han påstår at hadde jentene på hans jobb kommet slik på jobb hadde de blitt sendt hjem. Han er ellers en herlig kjæreste, men mener at min kropp (med dens former) er forbeholdt ham.

Han høres litt eiesyk ut rett og slett. Jeg er så barnslig at jeg sikkert ville tatt den enda lenger om min kjære kom med slike påstander.

Nei, du bør kunne kle deg som du vil så lenge det ikke er vulgært. Jeg syns det virker som denne mannen har psykopatiske trekk. Skal han styre deg i andre ting også, eller er det bare klærne?

Det der var nå litt vel kjapt å stemple noen som halvsykopat.

Spar det ordet til du virkelig trenger det.

mvh

Annonse

Synes det er litt vanskelig å svare i og med at jeg ikke har sett hvordan du er kledd i RL.

Det er mye av moten som har en kom-å-ta-meg-sex-fiksering som jeg ikke setter pris på. Folk trekker grensene ganske forskjellig. For meg handler det om et totalinntrykk av fremtoning.

Hva som er et passende arbeidsantrekk kommer jo mye an på hvilken jobb man har. I en del jobber synes jeg ikke lårkorte skjørt passer, i andre jobber kan det være greit. Så kommer det litt an på hvem man jobber med. Er det en haug med pesende griser, gidder i hvert fall ikke jeg være utstillingsdukke for dem.

;-)

Om du kler deg i omtrent samme stil og "sexyhetsgrad" som du gjorde da du traff kjæresten, synes jeg ikke han har noe å klage på uansett.

Generelt synes jeg at kvinner har en ganske smal vei å gå hva klær angår. Veien er ikke lang fra sjuskete til dum og deilig. Å være velkledd nok til å bli likt, men ikke så velkledd at alt blir bare utseende, er neimen ikke enkelt. Damer må ofte jobbe hardt for å bli tatt seriøst.

mvh

Jeg synes at det høres ut som han frykter å miste deg. Ta det som en erklæring på at han ikke vil miste deg, og kanskje legg på et par cm på skjørtelengden for å møtes på midten.

Det ville være ille om dette skulle være grunnlaget som får forholdet til å rakne. Se litt på hva som er viktigst, moten eller mannen. Selv om du mener det er tekkelig (og jeg synes også antrekket høres ok ut), så mener ikke mannen din det. Det fører med seg sjalusi og mistroelse og det som verre er.... Jeg ville valgt å kjøpe litt lengre skjørt :) Jeg ville beholdt mannen min uten denne sjalusigreia.

fei1365380229

Det der var nå litt vel kjapt å stemple noen som halvsykopat.

Spar det ordet til du virkelig trenger det.

mvh

Jada, kanskje litt rask med stempelet, men en venninne av meg var gift med en kar som startet på denne måten. Etterhvert ble det verre og verre og hun fikk ikke møte venninner, gå på byen osv. Hun er egentlig en sterk jente, heldigvis så skilte hun seg raskt, men hun lot han styre seg en god stund før det skjedde.

En annen kar jeg vet om sjekket mobilen, sekken, vesken osv., hun tok endelig mot til seg og gikk fra han, men da ble hun skutt.

Jeg spurte jo om det bare var klærne eller om det var andre tegn også, men det var det jo ikke.

Jada, kanskje litt rask med stempelet, men en venninne av meg var gift med en kar som startet på denne måten. Etterhvert ble det verre og verre og hun fikk ikke møte venninner, gå på byen osv. Hun er egentlig en sterk jente, heldigvis så skilte hun seg raskt, men hun lot han styre seg en god stund før det skjedde.

En annen kar jeg vet om sjekket mobilen, sekken, vesken osv., hun tok endelig mot til seg og gikk fra han, men da ble hun skutt.

Jeg spurte jo om det bare var klærne eller om det var andre tegn også, men det var det jo ikke.

Nei, slike holdninger lover ikke godt, med mindre det er en veldig god grunn til å kritisere klesvalget.

mvh

Jeg synes ikke du skal føye deg nei...

Samme om det er skjørt som så vidt dekker rompa,kan du velge selv hva du vil gå med!!!

Personlig liker jeg best mini mini skjørt,(på byen da..)og mannen har aldri sagt noe på det..Men så er han ikke sjalu eller utrygg på forholdet vårt.Han vet jo at jeg går med han hjem! ;0)

Ta deg en prat med han,å finn ut hve som egentlig ligger bak dette...

Annonse

Synes det er litt vanskelig å svare i og med at jeg ikke har sett hvordan du er kledd i RL.

Det er mye av moten som har en kom-å-ta-meg-sex-fiksering som jeg ikke setter pris på. Folk trekker grensene ganske forskjellig. For meg handler det om et totalinntrykk av fremtoning.

Hva som er et passende arbeidsantrekk kommer jo mye an på hvilken jobb man har. I en del jobber synes jeg ikke lårkorte skjørt passer, i andre jobber kan det være greit. Så kommer det litt an på hvem man jobber med. Er det en haug med pesende griser, gidder i hvert fall ikke jeg være utstillingsdukke for dem.

;-)

Om du kler deg i omtrent samme stil og "sexyhetsgrad" som du gjorde da du traff kjæresten, synes jeg ikke han har noe å klage på uansett.

Generelt synes jeg at kvinner har en ganske smal vei å gå hva klær angår. Veien er ikke lang fra sjuskete til dum og deilig. Å være velkledd nok til å bli likt, men ikke så velkledd at alt blir bare utseende, er neimen ikke enkelt. Damer må ofte jobbe hardt for å bli tatt seriøst.

mvh

''I en del jobber synes jeg ikke lårkorte skjørt passer, i andre jobber kan det være greit.''

Jeg har faktisk en gang gått ut fra en butikk pga ekspeditrisens antrekk. Synes ikke kjole som er så kort at den knapt nok dekker trusa (fakta!) passer seg i en butikk.... Jeg var der for å se på sko, ikke på ekspeditrusas undertøy.

''I en del jobber synes jeg ikke lårkorte skjørt passer, i andre jobber kan det være greit.''

Jeg har faktisk en gang gått ut fra en butikk pga ekspeditrisens antrekk. Synes ikke kjole som er så kort at den knapt nok dekker trusa (fakta!) passer seg i en butikk.... Jeg var der for å se på sko, ikke på ekspeditrusas undertøy.

Korte skjørt blir særlig interessante når man ofte må plukke noe fra gulvet eller gå i trapp med utsikt til alle kanter...

Jeg har også flyktet fra en butikk av samme årsak. Dessuten var det pine trangt og hun slafset tyggegummi. Fullstendig useriøst, synes jeg.

Klærne man bruker på jobb er en del av arbeidsverktøyet. Selvsagt vil jeg føle meg vel, men funksjonalitet er viktigst. Det innkluderer sosial funksjonalitet.

mvh

Korte skjørt blir særlig interessante når man ofte må plukke noe fra gulvet eller gå i trapp med utsikt til alle kanter...

Jeg har også flyktet fra en butikk av samme årsak. Dessuten var det pine trangt og hun slafset tyggegummi. Fullstendig useriøst, synes jeg.

Klærne man bruker på jobb er en del av arbeidsverktøyet. Selvsagt vil jeg føle meg vel, men funksjonalitet er viktigst. Det innkluderer sosial funksjonalitet.

mvh

"Korte skjørt blir særlig interessante når man ofte må plukke noe fra gulvet"

Bare bøye knærene det! ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...