Gjest oky Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg har fått påvist at jeg er bærer av GBS etter min andre fødsel. Det startet en uke etter fødselen at mitt barn fikk høy feber og ble syk. Omtrendt samtidig ble jeg også syk det ble påvist GBS i både morsmelk, urinen og skjeden. Vi begge fikk antibiotika så alt har gått bra med barnet mitt. For min del har jeg hatt opp til flere forskjellige antibiotikakurer etter fødselen pga GBS etter svar fra mikrologisk dyrkning (brystbetennelse og urinveisinfeksjoner). Kan også nevne at jeg står på hiprex for å forebygge tilbakefall. Det som er problemet nå er at jeg går med influensa symptomer hele tiden, smerter i hode,smerter som er prikkende/stikkende i muskler, skjelettet og ledd. Får muskeltretthet ved fysisk aktivitet. Har også de to siste månedene gått med sår hals, men ikke hovne mandler. Går til min fastlege som har tatt en hel del prøver som er fine. Har også vært på undersøkelse av nyrene/urinveiene dette var også bra. Spørsmålet mitt er da; kan GBS gi svekket immunforsvar og hvordan kan dette sjekkes? Om ja hvilken behandlingsform må man igjennom? Hva må man være obs på ved et senere svangerskap eller frarådes de å få flere barn? Når man er bærer av GBS kan det settes inn en hormonspiral uten komplikasjoner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297587-b%C3%A6rer-av-gbs-kan-dette-gi-et-svekket-immunforsvar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 GBS kan påvises i underlivet hos mange kvinner uten at de forårsaker symptomer. De tilhører de vi kaller normal bakterieflora i vagina og ytre genitalia. Deres betydning som sykdomsproduserende bakterier er knyttet til barnefødsel. Av og til kan de forårsake også urinveisinfeksjoner. Jeg har noe tvil om at de andre ssymptomer du beskriver henger sammen med GBS. Man regner ikke GBS som årsak til sykdom i luftveiene, inkludert halsen. Har du ingen symptomer som kan tilskrives GBS trenger de ikke behandling. Men det er viktig å få det undersøkt om det finnes andre sykdomsfremkallende bakterier som trenger behandling. Jeg har aldr lest eller hørt om at GBS kan gi varig svekkelse av immunsystemet. Jeg tror at det går sikkert bra med hormonspiral, muligens bør man gi en kortvarig antibiotikakur før. Dette bør du dskutere med din gynekolog. Jeg antar at ved en eventuell senere svangerskap bør du kontrollere om du fortsatt har GBS. Behandling trenger du sannsynligvis kun i de siste ukene før fødsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297587-b%C3%A6rer-av-gbs-kan-dette-gi-et-svekket-immunforsvar/#findComment-2404713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.